توضیحات
عنوان فارسی: گروه مطالعات ارتباطات
ارتباطات و روابط عمومی B.sc
روابط عمومی و تبلیغات
عنوان انگلیسی:
DEPARTMENT OF COMMUNICATION STUDIES B.sc COMMUNICATION AND PUBLIC RELATIONS PUBLIC RELATIONS AND ADVERTISING
مقدمه
مفهوم روابط عمومی همانند ترتیب پیش بینی و تفسیر افکار عمومی و مسائلی که سرنوشت یک سازمان را شکل می دهند پدید آمده است. قدرت روابط عمومی در باور عمومی ریشه دارد که هر شرکت سرمایه گذار می تواند تنها بر اساس افکار عمومی رونق گیرد و یا ورشکست گردد. در بازار رقابتی امروز، خدمات روابط عمومی نسبت به قبل دارای اهمیت بیشتری هستند. مصرف کنندگان امروز دارای آگاهی بیشتر و آگاه تر از همیشه هستند و نسبت به کمپین ها، محصولات، و روش های جدید تبلیغات مردد هستند. این مقاله موقعیتهایی که ممکن است به سوء تفاهم پیام های تبلیغاتی منجر شود و چگونه آنها می توانند بر تصور سازمان تاثیر بگذارند را شناسایی می کند.
سوء تفاهم پیام های تبلیغاتی:
از دیدگاه روابط عمومی
با بهبود رسانه های جمعی و توانایی آن برای نفوذ و دسترسی به مخاطبان بیشمار، مردم همچنان با بسیاری از تبلیغات بمباران می شوند. تبلیغات که در تلویزیون، رادیو، روزنامه اجرا می شوند به حدی هستند که برخی از آنها باعث سردرگمی می شوند. در زیر برخی از موقعیت هایی که باعث سوء تفاهم پیام های تبلیغاتی می شوند لیست می شود:
استفاده از نام های تجاری محصول مشابه برای دو محصول همانند و بسته بندی آنها
در دنیای تبلیغات، یک محصول باید دوام داشته باشد. همانند یک سازمان و یا شرکت تولیدی، بنابراین آن بر شما واجب است که جنبه منحصر به فرد از محصول خود را به مخاطبان هدف شفاف سازی کنید. این جایی است که نام تجاری وارد می شود. بحث نام محصول، رنگ، بسته بندی و آنچه شما دارید؛ همه این ها برای شناسایی محصول یک شرکت خاص از باقی هستند.
اغلب این چنین نیست. با وجود مشغول به کار بودن شرکت به طور خستگی ناپذیر برای ارائه برند منحصر به فرد به محصول، رقابت اجتناب ناپذیر است. نیرویی وجود دارد که تلاش های ساخت محصول منحصر به فرد را از هم جدا می کند. این ممکن است اشکال مختلف را درگیر کند. یک شرکت رقیب ممکن است از رنگ ها و بسته بندی بسیار همانند استفاده کند و مسائلی بدتر همانند تغییر چند حرف در نام تجاری را ایجاد کند. به طوری که آن چیزی نزدیک به محصول شرکت دیگر خوانده می شود. به عنوان مثال، یکی از محصولات معروف Unilever ، ماده لزج Vaseline. یک شرکت رقیب به بازار یکسان وارد می شود، و یک برند تجاری محصول با نام Vestline را معرفی می کند. تفاوت آشکار نیست، در مواقعی که مصرف کننده خودش Vaseline را تشخیص نداده است و بعدا که دیر شده متوجه برند اشتباه خواهد شد.
اگر چنین وضعیتی به وجود آید، پیام تبلیغاتی قطعا توسط مخاطبان مورد نظر اشتباه گرفته می شود. رقیب یک کالایی به بازار معرفی می کند که تفاوت بسیار کمی با محصولی دارد که برای اولین بار در بازار وجود داشته است. هنگامی که مصرف کننده با پیام های تبلیغاتی بمباران می شود، و آنها برای به دست آوردن کالا هدایت می شوند؛ شانس آنها برای حل و فصل کالای اشتباه بالا هستند یعنی نه آن یکی که آنها قرار بود بخرند، چون محصولات بسیار یکسان هستند. محصولات ‘ من همچنین ‘ باعث یک چالش واقعی برای اکثر شرکت ها می شود.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.