توضیحات
عنوان فارسی: مشخصات دینامیک سایش سیستم بلیسک-کیسینگ با تکیه گاه های الاستیک
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
https://123project.ir/wp-content/uploads/2021/01/Rubbing-dynamic-characteristics-of-the-blisk-casing-system815150.pdf
مشخصات دینامیک سایش سیستم بلیسک-کیسینگ با تکیه گاه های الاستیک
چکیده
به منظور شبیهسازی دینامیک کیسینگ چندتیغهای/انعطافپذیر، مدل المان محدود(FEM) سیستم کیسینگ بلیسک-بیضوی با تکیهگاههای الاستیک با استفاده از المانهای هیبریدی فنر-پوسته-تیر برنامهنویسی شده در ترکیب با دو نوع از المانهای کوپلینگ میان رویهای(ICE) برنامهنویسی شده، ایجاد شده است. اثرات چرخشی همچون سفتی گریز از مرکز، نرمشدگی چرخشی و اثرات کریولیس برای تیغه و اثر ژیروسکوپی برای دیسک همگی در سیستم گنجانده شدهاند. برای بهبود بازده محاسباتی، یک روش کریگ-بامپتون هیبریدی دومرحلهای به منظور ساخت مدل بلیسک کاهشیافته و یک مرحله کاهش(تقلیل) برای کیسینگ کافی خواهد بود. دقت متناظر با آن ازطریق تحلیل همگرایی فرکانسی اعتبارسنجی شده است. سپس، روش تفاضل مرکزی در ترکیب با روش ضرایب لاگرانژ برای حل پاسخهای دینامیکی سایش سیستم کاهشیافته در سرعتهای چرخشی و سفتی تکیهگاهی مختلف اعمال شده است. نتایج نشان میدهند که (1) روش کریگ-بامپتون برای کاهش تعداد ابعاد و بهبود بازده محاسباتی با فرض مطمئن بودن از دقت مدل، مناسب میباشد؛ (2) فرکانس اصلی در پاسخهای ارتعاشی کیسینگ، حاصلضرب فرکانس چرخشی بلیسک و تعداد مناطق تماس بر کیسینگ میباشد، و حرکت دوره تناوب-1/حرکت آشوبناک به ترتیب نشاندهندهی مناطق تماس برابر/نابرابر و به لاحاظ شعاعی متقارن بر کیسینگ است؛ (3) اثرات سفتی تکیهگاهی کیسینگ بر مشخصات سایش قابل توجهتر از اثرات سفتی تکیهگ اهی بلیسک میباشند و پاسخهای ارتعاشی کیسینگ در مقایسه با بلیسک نسبت به ارتعاشات حالت سیستم همانند رخداد رزونانس، حساستر هستند.
کلمات کلیدی: چندتیغهای، کیسینگ انعطاف پذیر، دینامیک سایش، روش ضرایب لاگرانژ، روش کریگ-بامپتون
1- مقدمه
مونتاژ دیسک تیغهای به طور گستردهای در بخشهای فن، کمپروسور و توربین یک موتور توربین گازی مورد استفاده قرار میگیرد]1[. با توسعهی صنعت حمل و نقل هوایی، دیسک یکپارچهی تیغهای یعنی بلیسک به دلیل پیشرفتهای طراحی در زمینهی سادهسازی ساختاری، وزن سبکتر و راندمان ایرودینامیکی، به طور روزافزون بین طراحان موتور به محبوبیت دست یافته است]2-6[. تحقیقات در مراجع]7-8[ نشان میدهند که کاهش لقی بین نوک تیغه و کیسینگ در کاهش مصرف سوخت و جریان نشتی از نوک تیغه بسیار مفید است و در نتیجه موجب بهبود عملکرد موتور میشود. با این وجود، این استراتژی احتمال سایش کیسینگ-نوک تیغه را افزایش میدهد.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.