توضیحات
عنوان فارسی: مروری بر تاثیرات مخرب رطوبت بر ترکیبات آسفالت گرم و داغ و تحقیقات مربوطه
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
A review on moisture damages of hot and warm mix asphalt and related investigations
مروری بر تاثیرات مخرب رطوبت بر ترکیبات آسفالت گرم و داغ و تحقیقات مربوطه
1- مقدمه
خسارت ناشی از رطوبت در مخلوط آسفالت یکی از مباحثی از که در طی چندین سال محققان را به بررسی واداشته است. ا آسیب های به وجود آمده ناشی از رطوبت در مخلوط آسفالت: شکست، ترک خوردگی آلیاژاتور، آلودگی و چرخش نیز می باشد.
در این مقاله از سه روش تحقیقات شامل: تحقیقات میدانی، آزمایشگاهی و تحلیلی – توصیفی استفاده شده است. تحقیقات ابتدایی محدود به مطالعات میدانی شده و بعد ها روش های آزمایشگاهی نیز به آن اضافه شده است و باعث توسعه تحقیقات شد. آزمایش ها، شروعی برای توسعه تکنیک های شبیه سازی تحقیقات میدانمی بوده که در تقابل با روش های تحلیلی مبتنی بر انرژی آزاد سطح است. این ارزیابی می تواند معیار های ورودی برای انتخاب مصالح و طراحی برای جلوگیری از آسیب های رطوبت در این زمینه باشد. تکنیک های آزمایش جدید می تواند شکست های مورد انتظار در مخلوط بتن را ارزیابی کند و با معیار های انتخاب مواد همخوانی داشته باشد بنابراین این تکنیک های می توانند نیاز به آزمایشگاه ا به حداقل برسانند.
در این مقاله با بررسی رویکردهای مورد استفاده برای رفع آسیب های ناشی از رطوبت در مخلوط آسفال است. هدف اصلی در هنگام آماده سازی مخلوط آسفالت حذف رطوبت است. در اینجا، یکی از مهمترین موارد شناسایی و ارزیابی مناسب سختی است. دو راه معمول برای کاهش فشارها وجود دارد: اقدامات پیشگیرانه بر اساس تجارب و اقدامات احتیاطی بر اساس درک اساسی.
با این حال، روش سوم و عمیق تر برای رفع مشکلات رطوبتی در حال حاضر تحت بررسی است.
2- پیشینه
اولین بار در دهه 1900 آسیب های ناشی از رطوبت در مخلوط آسفالت مشاهده شد. ترافیک های ایجاد شده و گرمای حاصله از آن باعث اولین ترک خوردگی و چرخش بر اثر (HMA) را ناشی می شود. در مخلوط آسفالت عوامل چسبنده مسئول نگه داشتن اجزا در کنار یکدیگر میباشند. رطوبت می تواند در اثر ریزش های جوی، بالا آمدن سطح آبهای زیر زمینی به آسفالت و پیاده رو نفوذ کرده و جذف آن شود. در نتیجه آن دوام آسفالت کاهش پیدا کرده و هزینه های نگه داری و تعمیر آن افزایش پیدا خواهد کرد. در اینگونه مواقع تعمیر و بازسازی آسفالت و پیاده رو باعث ناراحتی عابران پیاده خواهد شد. اگر چه تعمیر و نگه داری نامناسب نیز بدتر خواهد بود. شایان ذکر است نگهداری پیشگیرانه علاوه بر رعایت احتیاط باعث جلوگیری از وقوع عوامل از این دست خواهد شد.
نفوذ آب به آسفال و پیاده رو باعث تخریب و کاهش دوام آن ها شود. اگر چه وجود آب بر روی آسفالت و پیاده رو ایجاد ترک خوردگی و تغییر شکل دائمی نمی شود ولی گسترش آن باعث افزایش تخریب های می شود. مقامات محلی انگلستان و ولز برای جلوگیری از تخریب های نام برده سالیانه 2.5 میلیارد پوند هزینه می کنند. توجه به این موضوع باعث جلوگیری از خسارات نام برده می شود و علاوه بر آن باعث جلوگیری از ناراحتی های مسافران میشود. با این حال کمبود دانش در زمینه مخلوط ها باعث کاهش دوام این مواد شده است.
در سال 1984 با توسعه تکنیک های ارزیابی و توسعه بزرگراه ها یک روش برای اندازه گیری روش پیوند مواد ایجاد شد. Gharaybeh (1987) . روش های آزمایش موجود برای ارزیابی پتانسیل مخلوط های آسفالت مورد بررسی قرار گرفت.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.