توضیحات
عنوان فارسی: تجزیه و تحلیل مدل تجاری به کار رفته برای تجارت موبایل
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
BUSINESS MODEL ANALYSIS APPLIED TO MOBILE BUSINESS
کلمات کلیدی: مدل های تجاری (کسب و کار)، تجارت موبایل
چکیده:
تجارت موبایل، یک صنعت امید بخش جوان ایجاد شده با ظهور شبکه های داده شبکه های بی سیم می باشد. شبیه به سایر صنایع در حال ظهور، این توسط تعداد زیادی از عدم قطعیت ها در سطوح مختلف، به ویژه فناوری های مربوطه، استراتژی کسب و کار و تقاضای مصرف کننده مشخص می گردد. این مقاله بر روی عدم قطعیت استراتژیک متمرکز شده است، که در آن تعداد زیادی از اکتورها بر روی تعدادی از روش های استراتژیک برای موقعیت خودشان در مطلوب ترین موقعیت در سیستم ارزش تلاش می کنند. این مقاله در نظر دارد که یک روش تجزیه و تحلیل مدل کسب و کار (تجارت) را به منظور درک بهتر رویکردهای استراتژیک این اکتورها را به کار ببرد. استدلال می کنیم که مدل های تجاری موفق، به احتمال زیاد آنهایی هستند که بهترین آدرس از مختصات اقتصادی اساسی این صنعت مانند تحرک، تأثیرات شبکه و انحصارات طبیعی می باشند.
مقدمه
تعاریف بسیاری از تجارت موبایل، بر روی فعال سازی معاملات تجاری از طریق دستگاه های تلفن همراه، مغشوش کردن تجارت و کسب و کار موبایل، متمرکز شده است. به طور معمول یک تعریف اتخاذ شده، توسط Durlacher، تجارت موبایل را به عنوان «هر گونه معامله با ارزش پولی که از طریق شبکه مخابراتی سیار، انجام می شود، تعریف می گردد (مولر-ویرس، 1999). مشابه تجارت الکترونیکی، تمرکز بر روی مبادله محصولات و خدمات می باشد، اما بدون محدودیت از یک کاربر ثابت با استفاده از زیر ساخت های سیم کشی شده می باشد. ما ترجیح می دهیم که یک تعریف گسترده تر از تجارت موبایل را اتخاذ کنیم که شامل «تمام فعالیت های مربوط به یک معامله تجاری (بالقوه) از طریق شبکه های ارتباطی است که رابط دستگاه های تلفن همراه می باشد» (تاراسویچ و همکاران، 2002).
تجارت موبایل، یک صنعت بسیار جدید اما امیدوار کننده است که توسط ظهور و استفاده گسترده از شبکه های بی سیم داده ها می باشد که قادر به هم جهت شدن با اینترنت، تجارت الکترونیکی و جهان بی سیم می باشد (کالاکوتا و رابینسون، 2002).
شبیه به سایر صنایع در حال ظهور، تجارت موبایل توسط یک محیط به طور مداوم در حال تغییر و پیچیده مشخص می شود که عدم قطعیت های مهم در سطوح تکنولوژی، تقاضا و استراتژی را ایجاد می نماید (پورتر، 1979). در سطح فناوری، عدم قطعیت معمولاً ناشی از توسعه سریع فناوری و نبرد برای ایجاد استانداردها که به طور معمول در مرحله آغاز چرخه عمر از یک صنعت می باشد. در رابطه با تقاضا، با وجود یک اجماع کلی در مورد پتانسیل عظیمی از خدمات تجارت موبایل، هیچ کس در واقع نمی داند که چگونه از فرصت های جدید آورده شده توسط تکنولوژی برای ایجاد خدمات با ارزش بهره داری نماید که مصرف کنندگان حاضر به پرداخت آن هستند. در نهایت، عدم قطعیت های استراتژیک یک وضعیت رایج در صنایع در حال ظهور می باشد که مشخصه اساسی از نظر تدوین استراتژی ها است که هیچ قواعدی از بازی را ایجاد نمی کند. در نتیجه، اکتورها باید با انواع رویکردهای استراتژیک تجربه کسب کنند و به طور مداوم خودشان را در جهت پیدا کردن مطلوب ترین موقعیت رقابتی در صنعت قرار می دهند (پورتر، 1979).
بر اساس این مشاهدات، ما یک چارچوب کلی تحقیق با الهام از تأثیر کارت امتیازی متوازن را توسعه داده ایم (شکل 1). هدف ما این است که یک ابزار مشاهده بازار برای صنعت تجارت موبایل را تصور نماییم. ایده اصلی این است که ما می توانیم واقعیت را با در نظر گرفتن دیدگاه های مختلف مکمل و قرار دادن همه آنها باهم، بهتر درک کنیم. دیدگاهی برای پوشش تمام عدم قطعیت های مختلف ذکر شده در بالا امتخاب می شود. هر دیدگاه بر روی جنبه های خاصی از چشم اندازها متمرکز شده است و نیاز به ابزارهای مشاهده دارد. دیدگاه های نوآوری با تحولات آینده از دورنمای تلفن همراه سر و کار دارد و عدم قطعیت های فناوری را با استفاده از یک روش برنامه ریزی سناریو پوشش می دهد. چشم انداز بازار با طرف تقاضا از صنعت سر و کار دارد و عدم قطعیت تقاضا با استفاده از مطالعات بازار و مطالعات اتخاذ شده مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. دیدگاه صنعت به سمت عرضه نگاه می کند و عدم قطعیت استراتژیک را با استفاده از تجزیه و تحلیل رقابتی و بررسی مدل های تجاری، ارزیابی می نماید. همچنین ما یک دیدگاه مالی را اضافه می کنیم تا پایداری و جذابیت اکتورها، خدمات و تکنولوژی های مختلف را مورد ارزیابی قرار دهد.
شکل 1: چارچوب کارت امتیازی بازار موبایل
در حالی که عدم قطعیت فناوری و تقاضا در حال حاضر به تعدادی از نشریات پرداخته است، عدم قطعیت های استراتژیک تا حد زیادی ناشناخته باقی مانده است.
هدف از این مقاله بررسی عدم قطعیت استراتژیک با تجزیه و تحلیل نقش ها و روابط اکتورهای مختلف شرکت کننده در عرصه تلفن همراه است. برای این منظور، این مقاله یک روش تجزیه و تحلیل مدل تجاری مبتنی بر هستی شناسی رسمی به منظور ارزیابی و مقایسه بهتر رویکردهای استراتژیک از این اکتورها را به کار می برد. ادامه مقاله به شرح زیر سازماندهی شده است: بخش 2، ویژگی های اصلی صنعت تجارت تلفن همراه را افشا می کند که شرکت ها باید به هنگام طراحی مدل های تجاری خودشان در نظر بگیرند و در نهایت موفقیت و شکست آنها را تعیین کنند. سپس، بخش 3 تعریف می کند که یک مدل تجاری چیست و چرا در رسیدن به هدف ما مفید می باشد. سپس، بخش 4 دسته های کلیدی از شرکت کنندگان اکتورها در تجارت تلفن همراه نشان داده و طبقه بندی نماید و مدل های تجارت عمومی را مشخص می کند. در نهایت، بخش 5 نتیجه گیری اصلی را نشان می دهد که می تواند از کار ما نشان داده شود.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.