توضیحات
عنوان فارسی:ظهور اپراتورهای شبکه مجازی موبایل (MVNOs): بررسی استراتژی کسب و کار در بازار MVNO جهانی
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
The Emergence of Mobile Virtual Network Operators (MVNOs): An Examination of the Business Strategy in the Global MVNO Market
ظهور اپراتورهای شبکه مجازی موبایل (MVNOs): بررسی استراتژی کسب و کار در بازار MVNO جهانی
چکیده
برای ارزیابی استراتژی اتخاذ شده توسط اپراتورهای شبکه مجازی موبایل (MVNOs) و عوامل موثر بر توسعه این بازار موبایل، این مطالعه بخش MNVO را از دو دیدگاه بررسی می کند: عوامل خارجی از جمله ویژگی های مصرف کننده، صنعت، تنظیم و تکنولوژی ؛ و استراتژی های کلی که توسط MVNOهای موفق در سازمانهای مختلف برای همکاری اقتصادی و بازارهای توسعه اتخاذ شده است. با وجود اینکه مشخص شد در وهله اول، برتری هزینه غالب است، به این دلیل که بازار موبایل توسط شبکه های با ظرفیت بالا و خدمات ارزش افزوده شروع به برانگیخته نمودن می نماید، MVNOs بیشتر مایل به استفاده از استراتژی های کلی چندگانه و رقابت بدون قیمت هستند. استراتژی های تمایز و تمرکز علاوه بر استراتژی رهبری هزینه و نه به جای آن، مورد استفاده قرار گرفته اند. همچنین در این مطالعه مشخص شد که کشورهای با هزینه های مجوز نسل سوم (3G) بیشتر، متقاضی سطح بالاتری از توسعه MVNO هستند، و این نشان می دهد که فشار اقتصادی ناشی از هزینه مجوز 3G بالا می تواند به گسترش MVNOs در یک کشور کمک کند.
تلفن موبایل در پایان سال 2005 با بیش از دوبیلیون مشترك در سراسر جهان، به محبوب ترین حالت دسترسی به ارتباطات راه دور تبدیل گردید، و از خط تلفن ثابت با 1.2 میلیارد مشترک پیشی گرفت(IDATE، 2006). رشد شبکه های موبایل به دلیل ظرفیت بالا، نسل سوم (3G) مجوز های تلفن همراه که در سال های اخیر به بسیاری از شرکت های برجسته مخابراتی در سراسر جهان اهدا گردید تشدید شده است. در پایان سال 2006، بیش از 425 میلیون مشترک 3G در 110 کشور گزارش گردیده است (3G Today، 2007). با افزایش ظرفیت شبکه و نیاز فوری برای جبران هزینه های زیاد مجوز سهام، اپراتورهای تلفن همراه مانند بریتیش تلکام و اسپرینت نگستال شروع به جستجو راهی برای بهبود سود و زیان خود از طریق مشارکت طیفی کردند. از این رو نمایندگان موبایل ظهور کردند اپراتورهای شبکه مجازی موبایل (MVNOs)، که خدمات موبایل را به کاربران نهاییشان تحت نام های تجاری خودشان عرضه می کنند، اما از شبکه دیگری از اپراتور تلفن همراه استفاده می کنند، که به این معنا است که MVNOs معمولا دارای طیف فرکانس مجاز خود یا زیرساخت شبکه نیستند (اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)، 2006b).
انواع مختلفی از نقش آفرینان MVNO در بازارهای تلفن همراه وجود دارد. تفاوت بین نقش آفرینانMVNO – MVNOs، ESP ها (ارائه دهندگان سرویس پیشرفته)، SP ها (ارائه دهندگان سرویس) و نمایندگان فروش – بر اساس مالکیت امکانات شبکه، طیف، مجموعه خدمات، سیم کارت ها، و صدور صورت حساب یا خدمات مشتری (مارک، 2005 ؛ واروتاس، کتسانیس، فیکوپولوس، استردال و ولینگ، 2006؛ جدول 1 را ببینید). اعتقاد بر این است که هزینه های ورود به بازار ESP ها و SP ها به طور کلی کمتر از MVNOها است. ارگاس، واترز و داد(2005) سه نوع مختلف از مدلهای کسب و کار MVNO، MVNOهای کامل، MVNOهای متوسط و MVNOهای کم را تشخیص دادند که نیازهای فنی و هزینه های متفاوتی را دارند.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.