توضیحات
عنوان فارسی: شناسایی بهترین عملیات توسعهی محصول جدید
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Identifying new product development best practice
چکیده
اجراکنندگان توسعهی محصول جدید (NPD) مایل هستند اقدامهای NPD را مشخص کنند زیرا شناسایی هر اقدامی که به شکل بهینه و یا مؤثر به تحویل محصول جدید بپردازد میتواند اختلاف بین موفقیت و شکست را نمایش دهد. بنابراین یک هدف متداول، شناسایی بهترین روشهای NPD با این انتظار است که شرکتها برای تقویت اقدامهای NPD خود به ارائه و حفظ این روشها بپردازند. برای کمک به شناسایی این روشها، یک چارچوب را ارائه میکنیم که از مطالعات معیارگذاری قبلی توسعه یافته است، یک روش Delphi توسط کارشناسان راهنما و یک مطالعه ارائه میدهیم که 300 مجریNPD در آن دخالت دارند. منحصربهفرد بودن این چارچوب به توانایی آن برای تفکیک روش NPD در هفت بعد وابسته است: استراتژی، تحقیقات، تجاریسازی، فرآیند، جو پروژه، فرهنگ شرکت و معیارها/محاسبات عملکرد. این چارچوب همچنین از این نظر منحصربهفرد است که در هر بعد آن، روشهای ضعیف NPD به عنوان یک نقطهی شروع فهرست شدهاند که از آنها میتوان به سمت بهترین روشهایی که شرکتها به آن تمایل دارند، حرکت کرد. برای کمک به پیشرفت پیوسته، یک ابزار بازرسی از چارچوب مشتق میشود و سؤالهای تحقیقی را نشان میدهد که واسطهها میتوانند برای ارزیابی اقدامات NPD شرکت خود مطرح کنند. ما نیز با مشاهدات کلی مربوط به روش NPDبه عنوان یک جست و جوی مداوم برای بهترین روش NPD، نتیجهگیری میکنیم.
کلمات کلیدی: توسعهی محصول جدید؛ بهترین عملیات؛ بازرسی NPD
شناسایی بهترین روش NPD
همیشه یک روش برای بهتر انجام دادن کار وجود دارد – آن را پیدا کنید.
توماس ادیسون (1847 – 1931)
ارائهی محصولات جدید به بازار در محیط کسبوکار رقابتی کنونی بسیار حیاتی است زیرا رهبری بازار، سهم بازار سالم و رشد پایدار همه از طریق فرآیند توسعه و پیادهسازی موفق خدمات و محصولات جدید، امکانپذیر خواهند شد. بنابراین اجراکنندگان توسعهی محصول جدید (NPD) تمایل دارند بهترین روشهای NPD را شناسایی کنند زیرا شناسایی یک روش – صرفنظر از تکنیک، روش، فرآیند یا فعالیت – که قادر به تحویل بهینه و یا مؤثر یک محصول جدید است میتواند اختلاف بین موفقیت و شکست را از نظر قدرت آن برای محصول و شرکت، مشخص سازد. همراه با سازمانهایی از جمله مرکز کیفی سوددهی آمریکا (APQC) و توسعهی محصول و روابط مدیریت (PDMA) که بر NPD تمرکز میکنند، نوآوریهای عمدهی معیارگذاری بر بهترین روش NPD نیز اجرا میشوند (آدامز، بیگلو، 2005؛ بارکزاک، گریفین و کاهن، 2009؛ کوپر و ادگت و کلینشمیدت، 2002، 2004a، 2004b، 2004c.. علاوه بر این PDMA، استانداردهای مجوزدهی NPD را وضع کرده است.
با این که این استانداردهای مطالعاتی، روشهایی را انتخاب میکنند که بین شرکتهای کارامد NPD تمایز قائل میشوند، دو سؤال به وجود میآید. سؤال اول این است که آیا یک توافق کلی در رابطه با موارد تشکیلدهندهی بهترنی روش NPD وجود دارد؟ این سؤال بررسی میکند که آیا یک مجموعهی کلی از بهترین روشها وجود دارد یا این که بهترین روشها مختص زمینه یا صنعت هستند یا خیر. سؤال دوم هم این است که آیا اجراکنندگانNPD در رابطه با وضعیت تحقیقات NPD و موارد تشکیلدهندهی بهترین روش NPD، اطلاعاتی دارند یا خیر؟ این سؤال نیز نشان میدهد که آیا محکزنی نتایج به شکل مناسبی در کل جامعهی مجریNPD توزیع شده است یا خیر. آیا نتایج محکزنی منجر به روش واقعی NPD میشوند؟
چارچوبی که دراینجا ارائهشده است، بهترین روش NPD را در هفت بعد مشخص میسازد و زمینه و محدودهی فعالیت بهترین روش را فراهم میکند. با این که اغلب مطالعات NPD بر شناسایی بهترین روش تأکید میکنند، چارچوب ما فهرستی از هر دو گونه روش ضعیف و بهترین روش را ارائه میکند. شناسایی روشهای ضعیف میتواند به عنوان نقطهی شروعی برای بهبود روش NPD درنظر گرفته شود. سپس بهترین روش میتواند الهامبخش تخصیص روشNPD باشد. پس از بحث در رابطه با چارچوب، راهبردها و فهرستی از سؤالها را ارائه خواهیم داد که به اجرای یک بررسی در رابطه با اقدامهای NPD شرکت کمک میکنند.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.