توضیحات
عنوان فارسی: رفتار آلیاژ منیزیم و طراحی آلیاژ
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Alloying behavior of magnesium and alloy design
چکیده:
خواص منیزیم از طریق آلیاژ شدن بهبود می یابد. افزودن توریم به منیزیم باید ثبت شود تا منجر به یکی از قوی ترین واکنش ها در این فلز شود. تحقیقات در مورد آلیاژ منیزیم در دو دهه گذشته بیشتر شده است، که نشان داده است که منیزیم می تواند به گونه ای طراحی شود که منجر به بهبود خزش و مقاومت در برابر خوردگی و شکل پذیری شود. این فصل دیدگاه به روز شده در طراحی آلیاژ منیزیم را ارائه کرده است. اثرات ماده حل شونده و فاز دوم از افزودنی های آلیاژی به طور جداگانه بحث شده است. کانون توجه بر روی خواص آلیاژ به جای عناصر آلیاژی قرار داده شده است. عناصر فعال سطحی در منیزیم و یافته اخیر در طراحی آلیاژ با توجه به بافتار تغییر شکل یافته، برجسته شده اند.
واژه های کلیدی: منیزیم، طراحی آلیاژ ، بین فلزی، خزش، خوردگی، تبلور مجدد، بافتار، عناصر فعال سطحی.
5-1- مقدمه
توسعه آلیاژهای منیزیم یک دوره طلایی در دهه 1940 و 1950 داشته اند. کاربردهای نظامی منیزیم منجر به توسعه آلیاژهای مختلف منیزیم شده است و در دوره پس از جنگ از برخی از این آلیاژها در کاربردهای غیر نظامی استفاده کردند. قابل ذکر است، در 1970، VW Beetle و Super Beetle اولین استفاده کنندگان از منیزیم هستند و بلوک موتور منیزیوم سرد شده با هوا را بطور برجسته نشان دادند. در دهه1980 صنایع حساس به هزینه مانند بخش خودرو علاقه خود را به سمت مواد دیگر ، به طور عمده فولاد و چدن، تغییر دادند در حالی که صنعت هوافضا جستجوی برای کامپوزیت های پلیمری آغاز شد. دهه 1980 و 1990 ممکن است به عنوان دوره خواب از نظر علاقه به منیزیم در نظر گرفته شود.
از دهه 1990 علاقه به استفاده از منیزیم در کاربردهای حساس به وزن مورد تجدید نظر قرار گرفته است. از آغاز قرن بیست و یک صنایع حمل و نقل با اهداف کاهش وزن برای رسیدن به اقتصاد سوخت و کارایی بالا در وسایل نقلیه مواجه شده است و جستجو برای موادی با وزن پایین آغاز شده است. در آغاز این دوره، در واقع سه یا چهار سیستم آلیاژ عمده تجاری برای منیزیم، مانند منیزیم-آلومینیوم-روی، منیزیم-آلومینیوم و منیزیم – روی – خاکی کمیاب (RE) وRE-منیزیم وجود دارد. در 1990، بهترین استفاده از منیزیم برای کاربردهای ساختاری در ریخته گری بود، و 90٪ از آن آلیاژ، AZ91D (9 درصد وزنی منیزیم، آلومینیوم 1 درصد وزنی از روی) بود. پس از آن، آلیاژهای ریخته گری منیزیم-آلومینیوم (AM) بدون روی با توجه به شکل پذیری بالاتر مورد استفاده قرار گرفته است. آلیاژهای حاوی RE، هر چند در صنعت هوا فضا استفاده می شوند، هنوز توسط سازندگان خودرو با توجه به هزینه های بالای خود پذیرفته نشده اند.
آغاز سال 2000 توسعه ریخته گری با مقاومت در برابر خزش بالا و هزینه پایین تا متوسط، برنامه های کاربردی مورد استفاده در سیستم های انتقال قدرت را به ارمغان آورده است. آلیاژهای منیزیم-آلومینیوم با RE و عناصر قلیایی خاکی (,RE, Ca،Sr) آغاز شده است. آلیاژ منیزیم-آلومینیوم-استرانسیوم (AJ62)،که توسط نوراندا توسعه یافته است، در قطعات موتور BMW از سال 2004 تا 2009 مورد استفاده قرار گرفته است. این فعالیت ها به منظور توسعه یک منبع تامین کننده بر پایه منیزیم، در شمال امریکا و یا اروپا کافی نیست چرا که با وجود هزینه تولید کم منیزیم در چین در بخش دوم از دهه (2000-2010) طیف گسترده ای از کاربردهای مختلف منیزیم در صنایع حمل و نقل حاصل نمی شود. دهه جدید از 2010 به بعد علاقه به ساختن آلیاژهای منیزیم برای استفاده در بدنه خودرو (دربها، ساختار جلویی، ستون سقف) مشاهده شده است. اکستروژن و آلیاژهای ورق در حال حاضر به منظور بهبود شکل پذیری در منیزیم در حال توسعه هستند. جالب توجه است، که این آلیاژها، مانند آلیاژهای ریخته گری مقاوم در برابر خزش، بر پایه افزودن RE و Sr به منیزیم هستند.
تحقیقات بسیار بیشتری به منظور توسعه آلیاژهای منیزیم با هدف بهبود خواص، مورد نیاز است. همچنین علاقه به استفاده از منیزیم در هواپیماهای غیر نظامی و در کاربردهای زیست پزشکی وجود دارد. لازم است که آلیاژهای منیزیم به نیاز مقاومت جرقه زنی بالا و یا مقاومت در برابر خوردگی پاسخگو باشند. این فصل به طور کلی مروری بر رفتار آلیاژی منیزیم ارائه می دهد و دیدی به ما می دهد که چگونه مواد خاص، می توانند خواص خاص در منیزیم از طریق آلیاژ کردن ایجاد کنند.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.