توضیحات
عنوان فارسی: تجزیه و تحلیل مدل کسب و کار تجارت الکترونیکی- موبایل
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
ANALYSIS OF MOBILE-E-COMMERCE BUSINESS MODEL
چکیده:
E-COMMRCE: تجارت الکترونیک تحویل اطلاعات، محصول / خدمات، و یا پرداخت توسط خطوط تلفن، شبکه های کامپیوتری و یا هر وسیله دیگر است. تلاش تجارت الکترونیک برای بهبود اجرای معامله کسب و کار در سرتاسر شبکه های مختلف است، این پیشرفت ممکن است به عملکرد موثر تر با کیفیت بهتر، رضایت بیشتر مشتری، تصمیم گیری بهتر شرکت های بزرگ، بهره وری اقتصادی بیشتر (هزینه کمتر) و تبادل سریع تر( سرعت بالا و یا تعامل زمان واقعی) منجر شود. به طور خاصتر، تجارت الکترونیکی اجرای اطلاعات -معامله بین دو طرف با استفاده از شبکه به هم پیوسته را ممکن می سازد.[1]
1-مقدمه
1-1- E-COMMRCE– تجارت الکترونیکی تحویل اطلاعات، محصول / خدمات، و یا پرداخت توسط خطوط تلفن، شبکه های کامپیوتری و یا هر وسیله دیگر است. تجارت الکترونیک برای بهبود اجرای معامله کسب و کار در سرتاسر شبکه های مختلف تلاش می کند، این پیشرفت ممکن است به عملکرد موثر تر با کیفیت بهتر، رضایت بیشتر مشتری، تصمیم گیری بهتر شرکت های بزرگ ، بهره وری اقتصادی بیشتر (هزینه کمتر) و تبادل سریع تر( سرعت بالا و یا تعامل زمان واقعی) منجر شود. . به طور خاصتر، تجارت الکترونیکی اجرای اطلاعات -معامله بین دو طرف با استفاده از شبکه به هم پیوسته را ممکن می سازد.[1]
1-1-1- E-commerceچیست: این کاربردها در سال 1970 با خلاقیت و نوآوری به عنوان انتقال الکترونیکی وجوه آغاز شد. با این حال، این کاربردها به شرکت های بزرگ و چند کسب و کارهای کوچک جسورانه محدود بود. سپس مبادله الکترونیکی داده ها (EDI) به میان آمد، که خودکار پردازش معامله مسیرگزینی را انجام می داد و تجارت الکترونیک را به تمام صنایع گسترش داد. از آنجا که تجاری شدن اینترنت و معرفی وب در اوایل سال 1990 انجام شد، کاربردهای تجارت الکترونیک به سرعت در حال گسترش است. در سال 2000 رکود عمیق عمده ای در فعالیت های تجارت الکترونیک بوجود آمد که صدها نفر از شرکت های دات کام از کسب و کار کنار رفتند. این رکود عمیق حدود سه سال به طول انجامید. از سال 2003، تجارت الکترونیک به پیشرفت مداوم خود ادامه داد. امروزه، بسیاری از سازمان های متوسط و بزرگ و بسیاری از شرکتهای کوچک در حال تمرین تجارت الکترونیک هستند. [2[
M-Commerce
1-2-تجارت موبایل
1-2-1-معرفی- در حالی که تجارت الکترونیکی همچنان به تاثیر عمیق بر محیط کسب و کار جهانی، فن آوری و برنامه های کاربردی ادامه می دهد، تمرکز بیشتر به محاسبات تلفن همراه و ارتقاء، خرید و فروش کالا و خدمات از طریق ارتباطات داده ها الکترونیکی وایرلس وب آغاز شده است. با این روند مجموعه ای جدید از مسائل و مشکلات به طور خاص وابسته به تجارت الکترونیک وایرلس بوجود می آید. در نهایت، محققان و توسعه دهندگان باید تعیین کنند که کاربران واقعا می خواهند چه وظایفی برای هر مکان انجام دهند و تصمیم بگیرند که چگونه اطلاعات را مطمئن سازند و به صورت عملی از این وظایف که به راحتی موجود و در دسترس هستند، حمایت کنند. این یک نمای کلی از برخی از فن آوری های مربوطه، برنامه ها و مسائل در زمینه نسبتا جدیدی از تجارت الکترونیک وایرلس را فراهم می کند. تجارت الکترونیک وایرلس ، تجارت تلفن همراه نیز نامیده می شود شبکه هایی که رابط بین دستگاه های وایرلس و یا تلفن همراه هستند. تجارت الکترونیک وایرلس یک زیر مجموعه از محاسبات وایرلس است، که به سیستم های اطلاعاتی با استفاده از وایرلس دسترسی پیدا می کند. بسیاری از مسائلی که یک کامپیوتر وایرلس را تحت تاثیر قرار می دهد به طور کلی تجارت الکترونیک وایرلس را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. تجارت الکترونیکی تلفن همراه همچنین شامل استفاده از دستگاه های قابل حمل دستی و لپ تاپ است که با منابع محاسباتی از طریق هماهنگ سازی سیمی مرتبط می شوند. ما این شکل از تجارت الکترونیکی تلفن همراه به صورت سیمی را در این مقاله در نظر نگرفتیم، چراکه به احتمال زیاد با دستگاه های وایرلس در آینده جایگزین خواهد شد. تمرکز ما در اینجا بر روی فرم های وایرلس از تجارت تلفن همراه است.
1-2-2- تکنولوژی ها- تکنولوژی های وایرلس برای تجارت تلفن همراه می تواند تقریبا به دستگاه های تلفن همراه مشتری برای تعامل (یا ترمینال های تجارت موبایل) و زیرساخت های ارتباطی طبقه بندی شود.[3]
مصرف کننده به زودی به کسب و کار تجارت الکترونیک از طریق تلفن های هوشمند با استفاده از تکنولوژی تجارت تلفن همراه مشغول خواهد شد. بسیاری از محققان نشان دادند که مرحله بعدی رشد کسب و کار الکترونیکی در تجارت وایرلس و موبایل خواهد بود. برای درک بهتر اثرات بالقوه تجارت موبایل در کسب و کار، یک بررسی سریع از تعریف و پس زمینه اطلاعات مربوط به آن می تواند مفید باشد.
به طور کلی تجارت موبایل یک جانشین طبیعی برای تجارت الکترونیک است. گسترش سریع دستگاه های تلفن همراه، از جمله کامپیوترهای جیبی، تلفن های همراه و PDAs1، تجارت تلفن همراه را به طور گسترده ای به عنوان یک نیروی محرکه برای نسل بعدی تجارت الکترونیک در نظر گرفته است. تجارت موبایل نباید به عنوان تجارت الکترونیک با محدودیت مشاهده شود، بلکه باید به عنوان یک شکل منحصر به فرد تجارت الکترونیک با مزایای منحصر به فرد خود دیده شود. علاوه بر این، تجارت موبایل یک جایگزین برای رایانه های شخصی است. ترجیحا یک راه بسیار قوی تر و جدید برای برقراری ارتباط با مشتریان است. حساسیت زمان، صمیمیت، آگاهی از مکان و حضور در همه جا مفاهیم کلیدی است که در تجارت الکترونیکی خیلی متفاوت از “تجارت الکترونیکی سنتی است. تفاوت دیگر بین تجارت موبایل و تجارت الکترونیک، فرصت برای ارتباط اطلاعات با اشیاء در یک راه مستقیمتر نسبت به آنچه تا کنون ممکن بوده است. [4]
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.