توضیحات
عنوان فارسی:استراتژی های قیمت گذاری و سفارش خرده فروشان الکترونیکی درمحیط کسب و کار الکترونیک
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Pricing and Ordering Strategies of Å-Retailers in Electronic Business Environments*
استراتژی های قیمت گذاری و سفارش خرده فروشان الکترونیکی درمحیط کسب و کار الکترونیک
مرکز تحقیقات مدیریت معاصر، دانشکده اقتصاد و مدیریت،
چکیده: این به طور فزاینده ای مشهود است که در آینده اینترنت میزبان تعداد زیادی ازعوامل نرم افزاری خواهد بود که کمک میکنند و یا حتی به نمایندگی از شرکت ها و مصرف کنندگان برای تصمیم گیری و انجام معاملات عمل میکند. در این مقاله، ما استراتژی های قیمت گذاری و سفارش های مختلف را با اطلاعات محدود مورد نیاز برای خرده فروشان الکترونیکی تحت محیط کسب و کار الکترونیکی توسعه میدهیم ، وپویایی و عملکرد این استراتژیها را از طریق شبیه سازی چند عامله مطالعه میکنیم. نتایج نه تنها برخی پدیده ها در ادبیات سابق ، ازقبیل “تبانی ضمنی” و جنگهای قیمت دوره ای را دوباره میسازد ،بلکه یافته های جدیدی تولید میکند ، به عنوان مثال، “تبانی ضمنی” همیشه در میان تپه نوردی خرده فروشان الکترونیکی وجود ندارد ، و جنگهای قیمت دوره ای سرکوب خواهد شد هنگامی که خرده فروشان الکترونیکی استراتژی رقبای خود را در نظر بگیرند. نتایج نشان می دهد که در محیط کسب و کار الکترونیکی، به منظور تست استراتژیهای مختلف و ارزیابی عملکرد انها با شبیه سازی قبل از اینکه آنها درعمل بکار روند، ازاهمیت های بزرگ است .
واژه های کلیدی: استراتژی قیمت گذاری؛ استراتژی سفارش ؛ عامل مبتنی بر شبیه سازی؛ تجارت الکترونیک
مقدمه
امروزه در محیط کسب و کار الکترونیکی، عامل فن آوری در برنامه های کاربردی کسب و کار جدید مختلف اعمال شده است، مانند عوامل تلفن همراه، سیستم های اطلاعات چند عامله، و غیره . این به طور فزاینده ای مشهود میشود که در آینده اینترنت میزبان تعداد زیادی عوامل نرم افزاری است که کمک میکنند و یا حتی به نمایندگی از شرکتها / مصرف کنندگان برای تصمیم گیری و انجام معاملات عمل میکنند. این عوامل به عنوان تصمیم گذاران عمل میکنند و نقش مهمی در فعالیت های مختلف تجارت الکترونیکی، مانند مذاکرات، خرید و فروش ها بازی میکنند. در سال های اخیر، تحقیقات بسیاری به منظورطراحی الگوریتمهای تصمیم گیری موثر و کارآمد برای این عوامل در تلاش برای افزایش عملکرد میزبانهای خودشان انجام شده است.
یکی از مهم ترین جهات این تحقیقات ، مطالعه استراتژی های قیمت گذاری برای خرده فروشان الکترونیکی است، بعنوان مثال ،مطالعه اینکه عوامل چه قیمت هایی را باید به نمایندگی از خرده فروشان آنلاین هنگام مواجهه با یک سری خریداران آنلاین بگیرند. این عوامل “روباتهای قیمت” نیز نامیده می شود. تصمیم گیری قیمت تحت محیط کسب و کار پیچیده الکترونیکی به طور کلی یک کار بسیار دشواراست، و حداقل سه مشکل دارد. اول، خرده فروشان الکترونیکی در یک محیط کسب و کار الکترونیکی پیچیده معمولا فقط اطلاعات محدودی میگیرند. به عنوان مثال، اطلاعات دقیق از رفتار مشتریان و مکانیزم تصمیمهای رقبا برای خرده فروشان الکترونیکی ناشناخته است.بدون چنین اطلاعاتی، خرده فروشان الکترونیکی نمی تواند مدل های بهینه سازی سنتی را برای گرفتن قیمت مطلوب بسازند.
ثانیا، محیط کسب و کار الکترونیکی به سرعت تغییر میکند ، که به عملکرد زمان واقعی سطح بالای استراتژی های قیمت گذاری نیاز دارد. اگر یک استراتژی قیمت گذاری، بار محاسباتی بیش از حد سنگین داشته باشد، این قابل اجرا نخواهد بود . ثالثا، اثربخشی و بهره وری یک استراتژیِ خرده فروشان الکترونیکی تنها معمولا وابسته به استراتژی رقباست- برخی از استراتژی هایی که در موارد خرده فروشان الکترونیکی تک به خوبی انجام میشوند ممکن است عملکرد بدی در موارد خرده فروشان الکترونیکی متعدد داشته باشند.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.