توضیحات
عنوان فارسی: فصل 7 کتاب توسعه و پیشرفت کارمندان – ارزیابی و مدیریت عملکرد
عنوان انگلیسی کتاب:
EMPLOYEE DEVELOPMENT Chapter 7 – Appraising and Managing Performance
چالش ها : بعد از مطالعه این فصل، شما باید قادر به برخورد موثر با چالش های زیر باشید:
1 توضیح دهید که چرا ارزیابی عملکرد مهم است و اجزای آن را شرح دهید.
2 در مورد مزایا و معایب سیستم امتیاز عملکرد متفاوت بحث کنید.
3 تاثیر خطاهای رتبه بندی و نفوذ و گرایش در ارزیابی عملکرد را کنترل کنید.
4 در مورد نقش بالقوه از احساسات در ارزیابی عملکرد و نحوه مدیریت تاثیر آن بحث کنید.
5 شناسایی الزامات قانونی عمده برای ارزیابی شناسایی کنید.
6 از ارزیابی عملکرد برای مدیریت و توسعه عملکرد کارکنان استفاده کنید.
زمان ارزیابی عملکرد سالانه در مهندسی میلو نزدیک و نزدیکتر می شد و رئیس یکی از بخش ها منتظر آن نبود. همه کارکنان گزارش سالانه فهرست فعالیت ها و دستاوردهای فردی خود را ارائه دادند. گزارش سپس به تمام 22 کارمند در بخش توزیع شد. به این ترتیب، هر یک از کارکنان تمام کارکنان بخش(به جز خود) را در ابعاد متعددی از عملکرد شغلی رتبه بندی کردند .
رئیس بخش از رتبه بندی های همکار به عنوان ورودی مشاوره در ارزیابی خود استفاده کرد، اما او آن را از متوسط قضاوت های همکاران خود متفاوت ندید. دراین سال، مدیر عامل شرکت میلو به مدیران اطلاع داد که شرایط بودجه کم به معنای این است که هیچ پول در دسترس برای افزایش شایستگی ها وجود ندارد. رئیس بخش از دریافت این خبر بد واقعا آسوده خاطر شده بود. چرا؟ عدم پرداخت شایستگی بدان معنی است که رتبه بندی عملکرد مهم نیست و مردم نباید در مورد آنها نگران باشند. او متوجه نبود که چقدر اشتباه می کند!
این مسئله برای کارکنان به خصوص تلخ و ناخوشایند بود زیرا رتبه بندی باعث تغییرات حقوق و دستمزد نمی شود. علاوه بر این،حداقل یک نفر قوانین را نقض می کند و به خودش رتبه کاملا مطلوبی می دهد. علاوه بر این، آن شخص و فرد دیگر به همه افراد در سازمان رتبه بندی ضعیفی می دهند، احتمالا برای اینکه در مقایسه خودشان بهتر به نظر آیند. رئیس بخش رتبه بندی این دو نفر از کارکنان را حذف می کند. علاوه بر این، او تصمیم گرفت که چون پول شایستگی در خطر نیست، به جای داشتن جلسات رو در روی معمول، به سادگی برای کارکنان خلاصه کتبی از اینکه چگونه هم کاران عملکرد خود را مورد قضاوت قرار می دهند فراهم می کند پس از اینکه ارزیابی توزیع شد، افراد در سازمان ناراحت بودند. برخی از افراد حتی برای نارضایتی رسمی از ارزیابی خود تشکیل پرونده دادند، با این استدلال که همکارانشان آنها را ناعادلانه ارزیابی کرده اند و رئیس هیچ کاری برای اصلاح سوءگیری ها و تاثیر این عوامل انجام نداده است. رئیس به این نتیجه رسید که ارزیابی عملکرد یک طرحی است که ضرر آن حتمی است: حتی زمانی که آن مهم نیست، افراد عصبانی شده و وقت خود را با شکایت و نارضایتی تلف می کنند .
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.