توضیحات
عنوان فارسی: ارتباطات به عنوان عناصری از دانش برای منابع انسانی شرکت
جارا برنوئس اولیوان
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Communication as an element of knowledge for the company’s human resources
چکیده
سیستم های ارتباطات درونی در شرکتهایی ارائه شده اند که هدفشان حل نیاز به اطلاعات برای گروه کاری است. آیا لازم است دانش گسترده قبلی را درباره ی راهبردهای ارتباطی گوناگون شامل فناوری های جدید در محیط تجاری و روش ها و ابزارهای به کار رفته در ارتباطات درونی را تحلیل کنیم، و عوامل موثر بر ماهیت انتقال دهندگان یا دریافت کنندگان و پیام فرستاده شده را در نظر بگیریم. این مقاله بر نتایج پژوهش تاکید کرده و بر این نکته تمرکز می کند که ارتباطات درونی چطور در شرکتهای پیشنهادی روی می دهد. (SEM)
این یک پژوهش در زمان از دیدگاه تحلیل محتوا، وضع ابعاد خاص مرتبط با ورود فناوری های جدید در حوزه ارتباطات تجاری است و به این موضوع می پردازد که چطور پیشرفت در فتاوری منجر به تغییر شیوه ی فهم ارسال اطلاعات در محیط کاری شده تا روش های به کار رفته توسط شرکتها برای اجرای ارتباطات و نیز تاثیرات این فناوری های جدید بر سیاست های ارتباطات درونی در قرن بیست و یکم را درک کنیم. یک ارتباط موثر مزایایی برای شرکت و کارکنانش در حوزه ی کاری سازمان دارد. این مقاله رابطه بین کارکنان را در نظر گرفته و جریان اطلاعات لازم را برای حفظ بهره وری پرورش می دهد.
واژگان کلیدی: شرکت، ارتباطات، منابع انسانی، مدیریت راهبردی
- مقدمه
سیستم های ارتباطی درونی سالهاست که در شرکتها وجود دارند. علاقه به اطلاع کسب کردن و اطلاع دادن درباره ی آنچه در شرکت روی می دهد در ارتباط با کار، منجر به افزایش نیاز به ابزارهایی می شود که تماس های بین دو یا چند عضو سازمان را تسهیل می کنند و هدفشان این است که اطلاعات به شیوه ی مناسبی به افراد مورد نظر برسد.
این پژوهش به دنبال اجرای تحقیقی قیاسی است تا دانش درباره ی راهبردهای ارتباطی را در محیط تجاری و نیز ابزارها و روش های به کار رفته در هر یک از این راهبردها را ارتقا بخشد که در ارتباط با عوامل گوناگونی هستند که می توانند بر ماهیت پیام یا اطلاعات فرستاده شده تاثیر بگذارند. گزارش های تخصصی گوناگون (مطالعه ی ارتباطی سینکو دایاس، ۲۰۱۴؛ رتبه بندی GPTW، ۲۰۱۵) به ارزیابی استفاده ها و منافع ارتباطات درونی در ارتباط با فناوری های اخیر می پردازد و این که چطور این پیشرفت ها به صورت تغییرات موثری در می آیند وقتی قطعات مختلف اطلاعات در جهت گیری های مختلف در نظر گرفته می شود.
- اهداف
هدف اصلی این پژوهش کشف راهبردهای تجاری برای مشخص کردن سیاست ارتباطی است. ما اهداف خاص زیر را هم مطرح کرده ایم:
هدف این مقاله بررسی عمیق ارتباط درونی در تجارت، در نظر گرفتن تمایزاتی که می توان آنها را در ویژگی های تعریف کننده ی انتقال اطلاعات در نظر گرفت، و عواملی مانند ماهیت پیام و یا هویت های دریافت کننده یا ارسال کننده می باشد
- شناسایی ارتباطات پیامی اصلی در تجارت
- توضیح روش های به کار رفته برای دست یابی به ارتباطات برای کارکنانی که باید تبادل اصیلی از اطلاعات داشته باشند و پیوند بین گروههای مختلف کاری
- روش شناسی
- چارچوب روش شناسانه
این اثر برمبنای قیاسی است که در آن مفاهیم نظری با نمونه مقایسه شده و بنابراین مبنای مفهومی با ملزومات عملی پیوند می یابند (پوپر، ۱۹۶۲).
بنابراین نتایج تحلیل کمی و کیفی بر ویژگی در چارچوب تحلیل کیفی تمرکز دارد، پژوهش ارتباطات درونی به این مقاله کمک کرده ، و علاقه خاصی در رابطه با کیفیت ارتباطات در حوزه تجارت وجود دارد. این روش شناسی کیفی ما را قادر می سازد تا به مفهومی چندگانه از واقعیت دست یابیم در حالیکه آن را به شیوه ای انتقادی و متفکرانه درک می کنیم، رهیافتی نسبت به محیط که اقدام در آن انجام می شود هم در پیش گیریم (کبرو، هرناندز، ۱۹۹۵: ۴۳).
به صورت خاص این مقاله بر اهمیت روش شناسانه سه سویه سازی در ارتباطات تجاری مرتبط تمرکز می کند. دنزین (۱۹۹۰: ۲۹۷) سه سویه سازی را به این صورت تعریف می کند: کاربرد و ترکیب روش شناسی های پژوهشی گوناگون در مطالعه ی همان پدیده”. محققان دیگر نیز درباره ی ابزار مقایسه صحبت کرده اند که مستلزم زمان و دانش است.
این پژوهش نیز سه سویه داده را به عنوان ارجاعی برای استفاده از راهبردها و منابع گوناگون اطلاعاتی درباره ی گردآوری داده انتخاب کرده است. این سه سویه سازی فضایی است زیرا داده ها در شرکتهای مختلفی گردآوری شده اند تا پاسخ های مختلف کارکنان ارزیابی شوند، زیرا این به معنای پذیرفتن نمونه های کارکنانی است که در این شرکتها کار می کنند.
- زمینه آزمایش و نمونه
- این پژوهش برای رسیدن به این هدف، بر نمونه ای نمایا از گروه بزرگتری تمرکز می کند که در این مورد خاص شامل مجموعه ای از کارکنان از سه شرکت مختلف است که برای آنها سوالات استانداردی پرسیده شده که ویژگی های هر نمونه در رابطه با موضوع پژوهش انتخاب شده است.
هدف این پژوهش ۵۰ نفر بودند که دامنه سنی آنها بین ۲۵ تا ۵۵ بود و در شرکتهایی کار می کردند که سیستم ارتباطی درونی وجود داشت و نمونه نمایای جامعه بزرگتر مورد بررسی بود.
آنچه نشان می دهد که آیا نمونه انتخاب شده نمایای جامعه آماری بزرگتر است، تعداد افراد در پیمایش نیست بلکه کیفیت نمونه انتخاب شده است که باعث می شود نتایجی که از یک گروه کوچک کسب می شوند برای گروه بزرگتر نیز قابل استفاده باشند.
نمونه به کار رفته در این پژوهش، پاسخ های پنجاه نفر از کارکنان را از سه شرکت SEM گردآوری می کند که در هیوسکا (اسپانیا) قرار گرفته اند که ارتباطات درونی جدید آنها در حال اجرا است. سوالاتی که از این گروهها پرسیده شد و پاسخ های آنها برای گردآوری اطلاعات درباره ی نحوه ارتباطات درونی از دیدگاه افرادی در نظر گرفته شده است که آن را به صورت مکرر به کار می برند و منافع و تاثیر این ارتباطات در نظر گرفته شد. همانطور که دیروب (۲۰۰۶) اشاره می کند: “فقدان صورت بندی در فرایندهای ارتباطی، فراوانی اطلاعات و مکاتبات منجر به افزایش سطح استرس شده و برخی از موانع رایج برای ارتباطات درونی در سازمان هستند”.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.