توضیحات
عنوان فارسی: ابتکار و نوآوری سازمانی در کل شرکت های کیفیت گرا: نقش تعدیل کننده آشفتگی بازار
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
Innovativeness and organizational innovation in total quality oriented firms: The moderating role of market turbulence
چکیده
این مقاله سهم اجرای TQM برای فرهنگ نوآوری شرکت ها و تلاش های نوآوری کلی خود، در حوزههای سازمانی اجرایی و فنی را تجزیه و تحلیل می کنند. تحقیقات، مشارکت برای درک بیشتر، تحت شرایط مختلف آشفتگی بازار، از رابطه نوآوری TQM و تعاملات بین نوآوری های سازمان و شدت تازگی نوآوری اتخاذ شده را دنبال می کند.این یافته ها نشان می دهد که TQM به شدت بر روی فرهنگ نوآوری شرکت و سطوح نوآوری اجرایی بالاتر با درجه بیشتری از تازگی ترکیب شده، تأثیر می گذارد، در حالی که نقش میانی نوآوری برای TQM برای رسیدن به این تأثیر بر روی نوآوری های فنی مورد نیاز است. این روابط به طور قابل توجهی در سطوح مختلف آشفتگی بازار متفاوت می باشد، امّا نتایج، توجه TQM به عنوان یک منبع مناسب برای ترویج ابتکار و نواوری سازمانی را تقویت می نماید. پژوهش، یک نتیجه غیرمنتظره با عنوان نوآور بودن که بر روی نوآوری اجرایی تأثیر نمی گذارد که به نظر می رسد در نهایت توسط TQM تعیین می شود را ارائه می دهد. در نهایت، یافته های پشتیبانی تجربی در خصوص توسعه هماهنگ شده در شیوه ای از نوآوری فنی و اجرایی را فراهم می کند.
معرفی
در سال های اخیر، جهانی شدن، رقابت شدید، بهبود جریان ارتباطات، و سرعت انتقال تکنولوژی، ویژگی های بطور گسترده توسعه یافته در اکثر محیط های رقابتی هستند. چالش های رقابتی جدید، خواستار توانایی شرکت ها برای درک دقیق محیط جهانی خودشان می باشند، تا بطور دقیق بقای دراز مدت را پیش بینی و تطبیق نمایند.
برای بدست آوردن انعطاف پذیری و اثر بخشی در دستیابی به این هدف، این در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است که شرکت ها بطور فزاینده ای مزیت بیشتری به شیوه های مدیریتی بر اساس اصول کلی کیفیت اعطا می نمایند (Baidon,2004). ترجمه مقالات
بنابراین، مدیریت کلی کیفیت (TQM)، بطور فلسفی در یک تعریف گسترده ای از شرایط مشتری ریشه دارد، که هدایت شرکت ها بر روی تمام تعاونی های درگیر در عملیات سازمانی تمرکز دارد و اجازه می دهد که درک گسترده تری از مفهوم رقابت داشته باشیم ((Crosby, 1979; Deming, 1986; Juran, 1986. همچنین TQM یک تعهد کلی به رضایت نیازهای مشتریان دارد و بنابراین، آن توانایی پایدار توسعه استراتژی رقابتی را دارد که هم راستای شرکت با انواع مخاطبان مربوطه در نظر گرفته شده است (Oakland, 2000). برای این منظور، یک نقش بنیادی به رهبری، کار تیمی، و بهبود مستمر محصولات، خدمات و رویه ها داده می شود (Ahire et al., 1996).
با این حال، در متون بحث می شود که اگر TQM نوآوری را پرورش دهد یا بر عکس، منافع شرکت در تحولات جدید (فرهنگ نوآوری) را مانع می شود و نوآوری به تغییرات تدریجی محدود می گردد و یا تغییرات کوچکی که تنها اجازه انطباق تدریجی را به تکامل اولویت های مشتریان می دهد (Prajogo and Sohal, 2001). نوآوری همواره برای بقای دراز مدت سازمان ضروری است؛ با این حال، در حال حاضر حتی یک نقش بسیار مهم در آینده شرکت را بازی می کند تا رشد سریع تکامل بازارها را دنبال نماید. بنابراین، اگرچه افزایش نوآوری می تواند تبدیل به سودآوری در کوتاه مدت گردد، آن یک پتانسیل محدود تر برای حمایت از توسعه شرکتی در بلند مدت و رقابت دارد، برای همین است که معمولاً اتخاذ نوآوری افراطی غیر قابل اجتناب است (Atuahene-Gima, 1996).
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.