توضیحات
عنوان: کافه گالری ها در بندرعباس
- چکیده
- مقدمه
- گالری ها
- انواع گالری ها
- کافه گالری
- بندرعباس
- هنر در بندرعباس
- کافه گالری ها در بندرعباس
- تاثیر کافه گالری ها بر هنرمندان
- تاثیر کافه گالری ها بر پویایی شهر و مردم
- نتیجه گیری
- منابع
چکیده:
هنر که به نوعی عقترین تجرمیبیات ادرا کی هنرمند را بیان میکند، همسو با تغییرات زندگی و دریافتهای ذهنی انسان، شکلهای نو و تازهای به خود میگیرد. در دهههای اخیر، از نقاشی های انتزاعی و مجسمههای مدرن تا انواع هنرهای دیجیتالی، در زمره هنرهای پیشرو بودهاند. همراه با این تحوالت، مکان نمایش هنرهای جدید نیز نیازمند فضاهایی درخور آثار و معرف ذات پویای آنها شده است. در این مقاله، رابطه هنرهای جدید و چگونگی شکلگیری فضای معمارانه نمایش آنها مطالعه شده است. به این ترتیب که ابتدا با دستهبندی انواع هنرهای جدید که در دهههای اخیر به وجود آمدهاند، نمونههایی از فضاهای معماری که برای نمایش آثار هنری جدید طراحی شدهاند، بررسی شده و با مقایسه ایدههای طراحی و بسط مبانی نظری، ویژگیهای مورد نیاز فضای معماری متناسب با هنرهای مذکور، تحلیل شده است. نتیجه مطالعه، هرچند تداوم طراحی فضاهای نمایش آثار فاخر هنری و یا احجام تندیسگونه موزههای جدید را نفی نمیکند، بلکه با توجه به تغییر علایق افراد جامعه بالاخص هنر دوستان ، می توان از مکان های عمومی تر همچون کافه ها برای احداث گالری و دیده شدن آثار هنری استفاده کرد که در ادامه به توضیح این مطلب و خاصه در شهر بندرعباس خواهیم پرداخت.
کلید واژگان: کافه ، گالری ، هنر ، بندر عباس
کافه گالری ها در بندرعباس
مقدمه
کافه ها از جمله فضاهایی هستند که میتوان با بررسی آنها میان اندیشه تاریخی، معماری، حوزه اجتماعی و فلسفی آن پیوند ایجاد کرد. این فضاها بخشی از زندگی بشریاند، محیطی که میتوان با آن به کشف هندسه زندگی اجتماعی پرداخت. همچنین به مثابه نهادی اجتماعی هستند.کافه ها یکی از مهمترین مصادیق مفهوم مکان سوم نیز هستند بنابراین از بین مفاهیم مطرح شده در مبانی نظری این پژوهش، ابتدا به شرح کافه به عنوان نمونهای بارز از مکان سوم خواهیم پرداخت. برخی از سازمانها از مفهوم مکان سوم به عنوان یک فرصت استفاده کــرده، بـه آن بـه مثابه یـک سرمایه نگاه میکنند و کسب و کار خود را به عنوان مکان سوم تبلیغ میکنند. یکی از شاخصترین این مثالها، استاربا کس است. همچنین با انواعی از مکان سوم روبهرو هستیم؛ مکان سوم سنتی به شکلی که اولدنبرگ آن را شرح میدهد، مکان سوم تجاری مانند استاربا کس، مکان سومی که مردم برای سرگرم شدن به واسطه تجارب رویدادهایی که اتفاق میافتد به آنجا میروند، مکان سوم مجازی که مردم در فضای سایبری و مکان سوم هیبریدی که بیش از یک مکان را با هم ادغام میکند، در آن معاشرت میکنند. این طیف وسیع از مکانهای سوم، تالشی است که احتیاجات و ترجیحات متفاوتی را پیشنهاد میدهد
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.