توضیحات
عنوان: پوستر سبک کشور کوبا
- مقدمه
- کشور کوبا
- پوستر
- تاریخچه ی پوسترسازی
- تاریخچه ی گرافیک کشور کوبا
- طراحان برجسته ی کوبایی و آثارشان
- فهرست منابع و مراجع
- مقدمه
وقتی در مورد کشور کوبا صحبت می شود، موارد زیادی به ذهن خطور می کند : سواحل طلایی، درختان نخل، زنان عجیب و غریب و فیدل کاسترو. کوبا در ابتدا جزیره ای کوچک بود که یک زمین بازی لوکس برای آمریکایی ها و اروپایی هایی که به دنبال قمار بازی، موسیقی های لاتین و سواحل آفتابی زیبا بودند به حساب می آمد. این جزیره از نظر جغرافیایی خیلی دور افتاده اما از نظر سیاسی محیطی پر از اغتشاش و هرج و مرج بوده است که همه طرح های گرافیکی کوبا نیز تحت تاثیر همین امر خلق می شوند.
- کشور کوبا
جمهوری کوبا کشوری است در دریای کارائیب و پایتخت آن هاوانا است. کوبا تشکیل شده از مجمع الجزایری که در میان دریای کارائیب و اقیانوس آتلانتیک شمالی قرار گرفتهاست و دارای مساحتی برابر ۱۱۰٬۸۶۱ کیلومتر مربع میباشد. مرز زمینی آن تنها با پایگاه دریایی ایالات متحدهاست که خلیج گوانتانامو نام دارد. اقلیم کوبا معتدل بوده و بادهای بسامان در این کشور در جریانند.
کوبا بیشترین تعداد خبرنگار زندانی را بعد از چین در زندانهای خود دارد. در نتیجه ی منع مالکیت فردی، مردم کوبا در بین کشورهایی با کمترین مالکیت کامپیوتر شخصی ردهبندی شدهاند. حق استفاده از اینترنت فقط به تعدادی محدوی از افراد داده میشود و آنها هم شدیداً تحت نظر هستند. خروج ورود به کشور به طور کلی ممنوع است و در صورتی که کسی بخواهد کشور را ترک کند نیاز به کسب مجوز دارد؛ که اکثر درخواستهای خروج از کشور رد میشوند و در مواردی که اجازه داده میشود، به عنوان مثال کل یک خانواده نمیتواند کشور را ترک کنند و بچهها به عنوان ضمانت نگه داشته میشوند تا والدین آنها برگردند. فرهنگ این کشور بر پایه ی مذهب کاتولیک است و جامعهای مذهبی دارد.
- پوستر
پوستر صفحهای با پیامی روشن وگویاست که در آن از دو عنصر کلام و تصویر استفاده شده باشد و بیننده، با نگاهی سریع و گذرا، پیام آن را درک کند. پوستر بهعنوان رسانهای خبری، پدیدهای آشنا و نیرومند در اطلاعرسانی است. پیامهای پوستر، فوری و کوتاه در زمینههای صنعتی، تجاری، حکومتی، سیاسی، و مانند آن است. آنچه پوستر را از دیگر رسانهها متمایز میسازد، نیاز مبرم به رساندن سریع پیام و سرعت در برقراری ارتباط با بیننده پوستر است. پوستر پدیدهای است که میتواند با چهار ویژگی محتوا، ارزشهای برجسته هنری، کیفیتهای تبلیغاتی، و درک عامه، تجربهای را به بیننده ارائه دهد و بیانکننده مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، هنری، و تغییرات زمان باشد؛ زیرا ارتباطات بصری یکی از بهترین شیوهها برای ارائه نظر و برانگیختن تفکر انسان است. انجام تحقیق
- تاریخچه ی پوسترسازی
در سیر تحول پوستر میتوان به سه دوره ی مشخص اشاره کرد :
- دوره ی بهرهبرداری تبلیغات تجاری، از آغاز تهیه ی پوستر تا اوایل قرن بیستم؛
- دوره ی بهرهبرداری در تبلیغات سیاسی، از آغاز جنگ جهانی اول تاکنون؛ و
- دوره ی بهرهبرداری در تبلیغات فرهنگی، جهانگردی، و نظایر آن.
پوسترهای تجاری در کشورهای اروپایی بهمنظور تبلیغ وسایل تفریحی مانند نمایش اُپرا و فرآوردههای تجملی برای بانکها و مؤسسات تجاری و صنعتی، و در امریکا بهمنظور جلب توجه مردم به مراکز تفریحی در تصویرهای بزرگ و رنگین بر تختههای چوبی طراحی و ارائه میگردید.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.