توضیحات
عنوان فارسی: نقد و بررسی برنامه بازاریابی بین المللی شرکت کاله(سهامی خاص)
- چکیده
- مقدمه
- تجارت بین المللی
- اهمیت تجارت جهانی
- عوامل خارجی محیط بازاریابی بین المللی
- نقش دولت در تجارت بین الملل
- اهمیت بازاریابی بین المللی
- تفاوت بازاریابی بینالمللی و بازاریابی جهانی
- شرکت کاله در یک نگاه
- تاریخچه
- برند کاله
- چشم انداز شرکت کاله
- سناریو شرکت
- اهداف شرکت
- نوآوری شرکت
- پهنه گستردگی شرکت
- محصولات شرکت
- منطبق كردن تصمیم های بازاریابی با اینترنت
- ماتریس ارزیابی عوامل داخلی(IFE) شرکت لبنی کاله
- تحلیل IFE
- ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE) شرکت لبنی کاله
- تحلیل EFE
- ماتریس SWOT شرکت لبنی کاله
- ماتریس کمی برنامه ریزی استراتژیک (QSPM)
- اولویت استراتژی ها
- نتیجه گیری و پیشنهادات
- فعالیت هایی که در قالب استراتژی های دوم باید به آن توجه کرد
- منابع
چکیده
صنعت لبنی یکی از مهمترین بازارهایی است که رشد و پیشرفت فناوری ماشین آلات، بهره مندی از تجربیات افراد متخصص، توسعه رشته های صنایع غذایی و نیز پیشرفتهای علمی موجود در این زمینه، محیطی بسیار پر رقابت ایجاد نموده است؛ به طوری که هر شرکت برای ورود به بازار لبنی و حفظ بقای خود لازم است از یک سلسله شاخصهایی همچون توان مالی، بخش R&D قوی، پیگیر و پیشرو، بازاریابی علمی و تخصصی، مدیریت توزیع و فروش سامانمند و علمی، پرسنل متعهد، با تجربه و تحصیلکرده با روند ارتقای شغلی مشخص و امنیت شغلی برخوردار باشد تا بتواند به راحتی خود را با تغییرات محیطی تطبیق دهد.
تحقیق حاضر، با مطالعه موردی شرکت لبنی کاله به عنوان یکی از شرکتهای فعال در عرصه صنایع لبنی و استفاده از روش میدانی و تعیین نقاط قوت، پیمایش، مطالعات ضعف، فرصتها و تهدیدها به شیوه SWOT به ارائه راهبردهای مناسب آن سازمان به عنوان نمونه ای از صنعت لبنی در کشور پرداخته شده است و به بررسی برنامه بازاریابی بین المللی این شرکت پرداخته است.
مقدمه
بازاریابی بینالمللی، در ساده ترین سطح خود، فرآیندی است که در آن یک شرکت تجاری باید در مورد آمیخته بازاریابی خود در ورای مرزهای کشورش تصمیمگیری کند. پیچیدهترین سطح آن، شامل ایجاد واحد تولیدی و هماهنگ کردن استراتژی بازاریابی شرکت در سراسر جهان میباشد.
طبق تعریفی دیگر، بازاریابی بینالمللی عبارت است از انجام فعالیتهای تجاری برای رساندن کالا و خدمات یک شرکت به مشتریان یا مصرفکنندگان خود در بیش از یک کشور، به منظور کسب سود مراحل و اصول بازاریابی جنبه استاندارد و عمومی دارند و در همه بازارها و کشورها قابل اجرا هستند. تنها وجه تمایز بازاریابی داخلی و بازاریابی بینالمللی در حوزه فعالیت آنهاست. همین تفاوت مهم مبحث جدید بازاریابی بینالمللی را بوجود میآورد که از جمله مسائل مورد توجه در آن، آگاهی از مسائل کشور(های) دیگر، اتخاذ استراتژیهای مناسب برای ورود به کشورها و بازارهای مختلف و انجام اقدامات خاص در بازارهایی است که برای خارجیان تا حدی با اطمینان کمتر و ریسک بالاتر همراه است.
بسیاری از تفاوتهای موجود بین بازاریابی داخلی و بازاریابی بین المللی ماهیتاً مربوط به محیط است یعنی اینکه بازاریابان اجباراً با آن سرو کار دارند و نمی توانند آن را تغییر یا کنترل کنند که از آن تحت عنوان بعد غیر قابل کنترل بازاریابی یاد می شود.
تجارت بین المللی
به سختی می توان کشوری را درجهان یافت که خود کفا باشد. اصلاً چرا باید خودکفا بود؟ محدود کردن مصرف فقط در حد تولیدات داخلی بدلیل کوچک شدن دامنه محصولات و کاهش کیفیت کالا،باعث پائین آمدن سطح زندگی مردم میشود.کالاهای خارجی در افزایش سطح زندگی مردم یک جامعه بسیار موثر است.
علاوه بر کالاها، خدمات نیز نقش مهمی را در اقتصاد جهانی دارا میباشند. خدمات تقریباً ۲۵ درصد از صادرات جهانی را در بر میگیرد.صنایعی چون بیمه ، مخابرات ، بانکداری.
اهمیت تجارت جهانی
- کشورهایی که هرگز نمی توانستند نقش اصلی در تجارت جهانی داشته باشند ناگهان به قطب اقتصادی فقیر تبدیل شده اند .
- افراد و شرکت ها دریافته اند که حیطه رقابت آن ها بازار داخلی نبوده بلکه بازار های جهانی هستند .
- تجارت جهانی، امروزه یک مجموعه به هم پیوسته جهانی از بازار ها، تکنولوژی و شرایط زندگی استاندارد که در گذشته ناشناخته بوده اند، می باشد.
بازاریابی بین المللی با سطح رقابت ارتباط نزدیک دارد، هر چه در سطوح رقابت به رقابت بین شرکتها و سازمان های بین اللملی نزدیکتر شویم اهمیت بازاریابی بین المللی بیشتر می شود .
عوامل خارجی محیط بازاریابی بین المللی
- عوامل اقتصادی : ساختار اقتصاد و درآمد ملی
- عوامل سیاسی
اهم عوامل ساختاری اقتصاد
اقتصاد جایگزین
اقتصاد صادرات مواد خام و اولیه
توسعه صنعتی
عوامل اقتصاد بر اساس درآمد ملی
- درآمد بسیاربالای خانوارها
- درآمد بسیار پایین خانوارها
- خانوارها با درآمدهای بالای متوسط و پایین• عوامل فرهنگی• سطوح کلی تجارت در سطح بین الملل
عوامل سیاسی
* نگرش کلی نسبت به خریدهای بین المللی
* ثبات سیاسی
* مقررات پولی و مالی
* بوروکراسی دولتی
عوامل فرهنگی
- آداب و رسوم
- زبان
- قومیت
- اعتقادات یا باورهای عمومی
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.