توضیحات
عنوان : مصرف اخلاقی و تصمیم گیری مصرف کنندگان: نقش شهود اخلاقی
مصرف اخلاقی و تصمیم گیری مصرف کنندگان: نقش شهود اخلاقی
لامبرتو زولو
گروه علوم اقتصاد و تجارت ، دانشگاه فلورانس ،
فلورانس ، ایتالیا
سوکی یون
دانشکده بازاریابی ، دانشگاه برایانت ، اسمیتفیلد ، ایالات متحده ، و
ریکاردو ریالی و کریستیانو سیاپی
گروه علوم اقتصاد و تجارت ، دانشگاه فلورانس ،
فلورانس ، ایتالیا
چکیده
هدف – هدف از این مقاله ، کشف پیشینه های مورد مطالعه استدلال اخلاقی و
فرآیندهای شناختی که درنهایت مصرف اخلاقی را شکل می دهند. تئوری رفتار برنامه ریزی شده (TPB )ومدل اجتماعی و شهودی یکپارچه هستند. ابعاد جامع ، استنباطی و عاطفی شهود هستند.
به عنوان پیشین های مهم نگرانی های زیست محیطی شناخته می شوند که در نتیجه بر مصرف اخلاقی تأثیر می گذارد.طراحی / روش شناسی / رویکرد – از مدل سازی معادلات ساختاری برای تحلیل شهودی استفاده می شود.احکام و نگرانی های اخلاقی در 256 دانشجوی کارشناسی ارشد ایالات متحده. پارادایم جدید زیست محیطی ((NEPاستفاده می شود.برای اندازه گیری نگرانی های اخلاقی و از ابزار رفتار مصرف کننده آگاهانه زیست محیطی ((ECCB استفاده شده است.مصرف اخلاقی را اندازه گیری کنید.
یافته ها – نتایج نشان می دهد شهود استنباطی ، اما شهود عاطفی نیست ، به طور قابل توجهی پیش بینی می کند.نگرانی های اخلاقی ((NEP، که به نوبه خود به طور قابل توجهی در هر پنج بعد از مصرف اخلاقی تأثیر می گذارد.
رفتار ((ECCB
پیامدهای عملی – مدیران و استراتژیست های بازاریابی باید روی تأثیرات غیر منطقی از جمله تمرکز کنند.به عنوان شهود اخلاقی برای ارتقاء مصرف اخلاقی و مسئولانه.اصالت / ارزش – TPB و نظریه شهودگرایی برای نشان دادن تجربی چقدر شهودی یکپارچه شده انداحکام ممکن است بر نگرش مصرف کننده تأثیر بگذارد و بینش جدیدی در مورد مصرف اخلاقی ارائه دهد.
نگرش مصرف کننده ، شهود ، تصمیم گیری اخلاقی ، مصرف اخلاقی ، استدلال اخلاقی
مقاله تحقیق نوع مقاله ترجمه مقالات
- معرفی
هنگامی که مصرف کنندگان کالا و خدمات را از شرکتهای با مسئولیت اجتماعی خریداری می کنند وخرید از شرکتهای غیر اخلاقی خودداری کنید ، آنها نوعی فعالیت مصرف کننده را نشان می دهند به نام مصرف اخلاقی (Giesler and Veresiu، 2014؛ Shaw et al.، 2015). نگرانی های فزاینده برای پایداری و رفتار مسئولانه محیط زیست باعث افزایش توجه می شودبه مصرف دوستدار محیط زیست (آخورست و همکاران ، 2012 ؛ کولیبرگ ، 2013 ؛ کیم و همکاران ، 2016). مطالعات بازاریابی اخیراً ویژگیهای مصرف اخلاقی را مورد کاوش قرار داده است ، اما آنها بر چگونگی احتمال افزایش سود شرکت ها به ویژه با هدف اخلاقی متمرکز شدند. مصرف کنندگان (شاو و همکاران ، 2000 ، 2015). این ادبیات به طور کلی برای بررسی شرایط احتمالی اجتماعی و فرهنگی و زیست محیطی مؤثر بر مصرف اخلاقی ، از دیدگاه عقل گرایانه استفاده کرده است. دیدگاه عقل گرایانه به طور سنتی توضیح داده است که تصمیم گیری یک فرایند کنترل شده و عمدی است (ویتل ، 2003 ؛ وتل و همکاران ، 2015). با این حال ، دیدگاه “استدلال آگاهانه” نمی پذیرد که برخی تصمیمات عمدی یا منطقی نیستند. در حقیقت ، تئوری های شناخت معاصر اجتماعی فرایندی از شناختی دو سطحی را فرض می کنند (Kahneman، 2003؛ Stanovich andWest، 2000): سیستم 2 شامل فرآیندهای شناختی استدلال ، تلاش و عمدی است. سیستم 1 شامل بصری ، خودکار ، بی دردسر و فرآیندهای شناختی غیر عمد (برای بررسی ، به زولو ، پلگرینی و سیاپی ، 2017 مراجعه کنید)
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.