توضیحات
عنوان: مدل جبران خدمات (MERCER)
- چكیده
- مقدمه
- كلیات و ادبیات
- تعریف نظام جبران خدمات کارکنان
- تاریخچه نظام جبران خدمات در ایران
- شركت مرسر
- مدل جبران خدمات مرسر
- پیشینه تحقیق
- داخلی
- خارجی
- انواع جبران خدمات
- اهمیت و جایگاه نظام جبران خدمات نیروی انسانی
- ویژگیهای نظام جبران خدمات
- تفاوت بین ویژگیهای کلیدی نظام سنتی و نوین خدمات
- اهداف نظام جبران خدمات و چگونگی دستیابی به آنها
- عوامل مؤثر بر نظام جبران خدمات
- عوامل خارجی مؤثر بر جبران خدمات
- رابطه بین نظام جبران خدمات و رضایت شغلی
- طبقه بندی مولفه های مطرح شده در مدل های جبران خدمات
- مدل جبران خدمات مرسر
- نتیجه گیری
- منابع
چكیده
جبران خدمات موضوع مهمی برای بیشتر کارکنان و کارفرمایان است و پیامدهای مهم سازمانی را به دنبال دارد. با توجه به این که پرداخت بر اساس عملکرد به یک مدل استاندارد در سازمانها تبدیل شده و پرداخت بر اساس برابری یک روند جدید در هزاره ی جدید است، مهم است که عواملی که به رضایت از جبران خدمات منجر می شوند، مورد شناسایی قرار گیرند. عوامل موثر به دو نوع عوامل خارجی و عوامل داخلی موثر بر جبران خدمات تقسیم می شود: عوامل خارجی مؤثر بر جبران خدمات شامل مواردی مانند: اقتصاد بازار کار و تولید؛ مقررات دولتی؛ تأثیر اتحادیه ها؛ است. عوامل داخلی موثر بر جبران خدمات شامل: راهبردهای سازمان؛ فرهنگ و ارزشهای سازمان؛ نیازهای کارکنان است.
كلیدواژگان: مدل جبران خدمات؛ راهبردهای سازمان؛ رضایت شغلی؛ كاركنان سازمان
مقدمه
از آنجایی که پیدایش و بقای هر سازمانی وابسته به نیروی انسانی است بنابراین شناخت جنبه های مختلف جسمی و روحی او از دیرباز تاکنون مورد توجه جامعه شناسان، اقتصاددانان، سیاستمداران و متخصصین علوم تربیتی بوده است . در این میانه اگر کسی به شغل خود علاقه مند باشد، خلاقیت و استعداد وی در زمینه کاری اش شکوفا خواهد شد و دچار خستگی و سرخوردگی و افسردگی نخواهد شد و اگر چنین نباشد هم خودش افسرده شده و هم کارش بی نتیجه خواهد ماند و از این رهگذر جامعه نیز دچار آسیب خواهد شد.
نقش نیروی انسانی کارآمد و پرانگیزه مستقیم در وظایف خطیر و پراهمیت منابع انسانی اثر میگذارد. منابع انسانی عمده ترین سرمایه و عامل راهبردی هر سازمان به حساب می آید. منابع انسانی راضی و پر انگیزه در پیشبرد سیاستها و برنامه های تنظیمی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. شناخت میزان رضایت شغلی کارکنان می تواند مدیران را در پیشرفت و بهبود بهره وری منابع انسانی یاری رساند. عوامل رضایت شغلی در هر سازمانی می تواند به اقتضای شرایط آن سازمان متفاوت باشد. بی شک کارمندان راضیتر، اثربخشی بیشتری دارند و بهتر می توانند سازمان را در رسیدن به اهداف سازمانی یاری رسانند. هر چه کارکنان راضیتر باشند، با انگیزه بیشتری به فعالیتهای روزمره خود می پردازند. از همین روست که کارایی بیشتری نیز دارند. شناخت میزان رضایت شغلی کارکنان میتواند نقش مستقیمی در تحقق آرمانها، اهداف بلندمدت و وظایف روزمره داشته باشد (بیگی، 1384)
بنابراین در هر سازمانی باید به راهکارهای موثر در ایجاد رضایت شغلی کارمندان پرداخت تا انگیزه لازم را در منابع انسانی ایجاد نموده و کارمندان ضمن احساس امنیت و آرامش در محیط اداری، از نهایت تلاش، توان و مهارت خود برای دستیابی به هدفهای کلان سازمان استفاده نماید(سلیمانیان،1383).
از میان عوامل متعددی که بر روی رضایت شغلی تأثیر میگذارند عامل جبران از خدمات تأثیر بسزایی در این زمینه دارد. انجام تحقیق
جبران خدمات موضوع مهمی برای بیشتر کارکنان و کارفرمایان است و پیامدهای مهم سازمانی را به دنبال دارد. با توجه به این که پرداخت بر اساس عملکرد به یک مدل استاندارد در سازمانها تبدیل شده و پرداخت بر اساس برابری یک روند جدید در هزاره ی جدید است، مهم است که عواملی که به رضایت از جبران خدمات منجر می شوند، مورد شناسایی قرار گیرند. هم چنین در محیطهای کاری کنونی که تفاوتهای حقوقی زیاد در آنها وجود دارد و تبعیضات در آنها افزایش یافته است و باعث سرخوردگی کارکنان شده است(ناظمی،1391).
بنابراین در این نوشتار به بحث و بررسی مدل جبران از خدمات پرداخته می شود و این موضع مورد تحلیل و كنكاش قرار می گیرد.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.