توضیحات
عنوان: تحقیق محدودیتهای رسانه الکترونیکی
- مقدمه
- بیان مسئله
- تعریف رسانه
- کارکرد رسانه ها
- انواع رسانه
- انواع رسانه های الکترونیک
- اشکال رسانه های الکترونیک
- مشخصات و ویژگی های رسانه های الکترونیک
- برخی از مصادیق رسانه های الکترونیک
- دلایل تغییر شکل رسانه ها
- ویژگیهای رسانه هاي جديد الكترونيكی
- رسانه هاي همگاني
- تفاوت فرهنگ توده با فرهنگ عامه
- دسترسي به عموم مردم با اكثريت پوشش
- رسانه های الکترونیکی با توجه به آنچه گفته شد، دارای ویژگیهای و مشخصات چهارده گانه ای است که به طور فشرده بیان می شود
- محدودیتهای رسانه های الکترونیکی
- محدودیتهای فرهنگی
- مرگ مخاطب در رسانه های الکترونیکی
- ﺑﻪ روزنبودن محتوای اخبارآفت رسانه های الکترونيکی است
- حق مؤلف و كتابهاي الكترونيكي
- محدودیتهای فن آوری
- دسترسي به خط اينترنت و كامپيوتر
- مشکل شکاف دیجیتال
- نتیجه
مقدمه
انسان از بدو پیدایش به شکل های گوناگون به گسترش ارتباط خود با همنوع اندیشیده است و حاصل چالش وی با محیط و انسان های پیرامونش، از تحول ارتباط رو در رو به ارتباط از راه دور و از ارتباط محدود به ارتباط جمعی منجر گشته است. آثار به جای مانده از دوران پارینه سنگی، در غارها و بر صخرهها، زبان ها و خطوط نخستین، بازگو کنندة تمایل انسان به یافتن حلقههای اتصال میان خویش و جهان پیرامون بودهاست. پیدایش چاپ و مطبوعات تلاش دیرینة بشر برای ارتباط با دیگر انسانها در وسعت دلخواهتر را نشان داد و تولد سینما، رادیو و تلویزیون ارتباطات دیداری و شنیداری انسان را وسعت بخشید. پیدایش رسانه های جمعی(mass media) به پیدایش تئوری ها و مناسبات جدیدی در ارتباط انسان با انسان منجر شد. وسعت و سرعت نشر پیامهای انسانی توامان ممکن گشت و جهان به زعم عدهای به سوی یک دهکده جهانی رهسپار شد. دهههای گذشته با پیدایش مثلث تلماتیک، یعنی پیوند کامپیوتر،رسانههای جمعی و ارتباط از راه دور نحوه جدیدی از ارتباط پدیدار شد که هم ویژگی های رسانه های جمعی را دارا بود و هم برخی از آن ویژگی ها را فاقد بود و البته برخی صفات خاص خود را به پدیدة ارتباط افزود. پیدایش رسانههایی مانند شبکة جهانی وب به نامگذاری آنها به عنوان رسانههای نوین (new media) منجرشد .
بیان مسئله
ما در عصر نوینی زندگي مي کنيم و رسانه هاي الکترونیکی سهم عظيمي در توليد واقعيات پيرامونمان دارند. با اين حال و با وجود تاثيرات شگرفي که اين رسانه هاي جديد در ساحت هاي مختلف وجودي و اجتماعي ما دارند، نمي توان محدودیتها و مشکلات ناشی از این رسانه ها را به فراموشي سپرد. اين رسانه ها ضمن استفاده از عناصر ذاتي و کارکردهاي اصلي خود قادرند در پرتو استفاده بهينه از ظرفيت هاي اين عصر به رفع محدودیتها و مشکلات خود پرداخته و قدرتمندانه در نظام رسانه اي (اعم از رسانه های نوین و سنتی) به حيات خود ادامه دهند.آمار رسمی حاکی از آن است که تعداد مراجعه مخاطبان به ﺳﺎﯾﺖ های برخی روزنامه ها، در مقایسه با تيراژ رسمی نسخ مکتوب آن ها بسيار بيش ﺗﺮ است و این نيز بدان معناست که ميزان استفاده از اینترنت به عنوان یک ابزار نوین و کارآمد به شدت در حال گسترش است اما کارشناسان معتقدند این گسترش رسانه های الکترونيکی به طور طبيعی سوءاستفاده هایی در جهت تخریب، توهين و شایعه پراکنی از سوی برخی افراد را نيز به دنبال داشته است که البته به نظر می رسد بخش غالب این رسانه ها، عملکرد مثبتی داشته اند، به ﮔﻮﻧﻪ ای که حتی انحصار اطﻼعات در عرصه اطﻼع رسانی را نيز شکسته اند.حضور رسانه های الکترونيکی بویژه سایت های خبری و وبلاگ ها، ضعف اطﻼع رسانی رسانه هایی چون مطبوعات، رادیو و تلویزیون و یا حتی خبرگزاری های رسمی کشور را جبران کرده و توانسته است عطﺶ اطﻼعاتی مخاطبان را برطرف کند.رسانه های الکترونيکی توانسته اند با پاسخگویی به نيازهای اطﻼعاتی مخاطبان، از گرایش آن ها به سمت رسانه های بيگانه جلوگيری کرده و اجازه ندهند که اطﻼع رسانی بعضا نادرست این ﺳﺎﯾﺖ ها، بر مخاطبان تاثير نامناسب داشته باشد .رسانه های الکترونیکی همانند هر وسیله ارتباطی جدیدی با محدودیتهایی روبرو است که برخی از این محدودیتها مربوط به فرهنگ کشور ما و برخی دیگر، مربوط به ذات این رسانه ها است.ما در این مقاله، سعی داریم که به محدودیت های رسانه های الکترونیکی در کشورمان بپردازیم.
تعریف رسانه
رسانه های جمعی یا عمومی و به تعبیر دیگر وسایل ارتباط جمعی اصطلاح فارسی شده واژه لاتین«Medium» است که جمع آن«Media» می باشد و منظور از آن دسته ای از وسایل هستند که مورد توجه تعداد کثیری می باشند و از تمدن های جدید بوجود آمده اند. البته رسانه در این تعریف به طور کامل معرفی نشده است زیرا وسایلی که مورد توجه تعداد کثیری باشد و در تمدن جدید بوجود آمده باشد محدود و منحصر به وسایل ارتباط جمعی نیست از این رو بایستی به تعریفی دقیق تر پرداخت. رسانه به معنی هر وسیله ای است که انتقال دهنده فرهنگ ها و افکار عده ای باشد. و اکنون آن چه مصداق این تعریف است وسایلی همانند: روزنامه ها، مجلات، رادیو، تلویزیون، ماهواره، اینترنت، CDها، ویدئو و… می باشند.
توجه:
- برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.