توضیحات
عنوان: طراحی یک سیستم محاسبه پرداخت حقوق
- چکیده
- مقدمه
- سیستم حسابداری
- مفهوم سیستم حقوق و دستمزد
- اهمیت سیستم
- انواع سیستم های پرداخت حقوق در کشور
- تعریف حقوق و دستمزد
- جمع آوری اطلاعات برای محاسبه
- محاسبه و پرداخت
- محاسبه حقوق و دستمزد
- حقوق پایه
- ساعات كار عادی
- ساعات كار اضافی ( اضافه كاری )
- مرخصی استحقاقی
- روشهای ثبت هزینه دستمزد ایام مرخصی
- طرحهای تشویقی دستمزد
- اهداف طرحهای تشویقی دستمزد
- كار آموزی
- كسور حقوق و دستمزد
- مالیات حقوق و دستمزد
- حق بیمه های اجتماعی
- بیمه در مانی و دریافت مستمری ( از كار افتادگی ، بازنشستگی و فوت )
- صندوق اجرا ( اجراییات )
- كسور توافقی
- تسهیم هزینه حقوق و دستمزد
- كنترلهای داخلی سیستم حقوق و دستمزد
- دوایر کنترل کننده حقو ق و دستمزد
- روش دستمزد بر اساس واحد زمان
- روش پرداخت دستمزد
- نرخ دستمزد برای ( ساعت کار )
- نام فرمها
- شرح فرمها
- دستورالعمل تکمیل فرمها
- صورت دستمزد
- پاکت دستمزد
- برگ رسید دستمزد
- خلاصه صورتهای دستمزد
- جدول حسابها
- تهیة سند روز نامه0
- روش پرداخت حقوق
- انواع روش های سیستم پرداخت حقوق
- کارت حقوق
- کارت اعتبار حقوق
- سند روزنامه
- نتیجه گیری و پیشنهادات
- منابع
چکیده
تحقیق حاضر به بررسی اهمیت سیستم حقوق و دستمزد در حسابداری می پردازد. سیستم حقوق و دستمزد یکی از سیستمهای مهم موجود در داخل سیستم کلی موسسات است که نقش با اهمیتی در ایجاد رابطه مناسب بین کارکنان ، کارفرما و ادارات دولتی ایفا می کند .
سیستم حقوق ودستمزد مجموعه از اجزا به هم پیوسته در داخل یک موسسه است که داده های مربوط به سهم نیروی کار در تولید محصولات و یا ارائه خدمات را به صورت اطلاعات حقوق ودستمزد تبدیل می کند . برای محاسبه هزینه حقوق و دستمزد باید اطلاعات و عوامل لیست حقوق و دستمزد شناخت و علاوه بر آن از قوانین و مقررات مربوط ( قانونکار ، بیمه های اجتماعی و مالیات و …) اطلاعات کافی داشت برخی اطلاعات مربوط به دستمزد شامل مدت کارکرد حقوق پایه ، اضافه کاری ، حق نوبت کار ، مرخصی استحقاقی ، پاداش ، کارآموزی ، اوقات تلف شده ، طرح های تشویقی ، بیمه های اجتماعی ، سهم کارفرما، بیمه عمر و حوادث ناشی از کار و هزینه های رفاهی کارگران می باشد وهمچنین انواع پرداخت ها براساس کار و زمان سنجی و ثبت های حسابداری مربوط به حقوق و دستمزد و مالیات که شرح مختصری در مورد آنها در تحقیق داده می شود.
واژه های کلیدی: حسابداری، سیستم حقوق ودستمزد، بیمه های اجتماعی ، سهم کارفرما، بیمه عمر ، پرداخت ها،مالیات، قانون کار و تأمین اجتماعی
ﻣﻨﻈﻮر از ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد((Payroll ﭘﺮداﺧﺖ ﻫﺰﻳﻨﻪ اى اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺟﺒﺮان ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻫﺎى ﻛﺎرﻛﻨﺎن در ﻫﺮ ﻣﻮﺳﺴﻪ ﻳﺎ ﺑﻨﮕﺎه اﻗﺘﺼﺎدى ﭘﺮداﺧﺖ ﻣﻰ ﮔﺮدد. ﻫﺰﻳﻨﻪ ﺣﻘﻮق و دﺳﺘﻤﺰد ﺑﻴﺎﻧﮕﺮ ﺳﻬﻢ ﻧﻴﺮوى ﻛﺎر در ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻳﺎ اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت اﺳﺖ و ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻳﻜﻰ از ﻋﻮاﻣﻞ ﺑﻬﺎء ﺗﻤﺎم ﺷﺪه ﻣﺴﺘﻠﺰم اﻧﺪازه ﮔﻴﺮى ، ﻛﻨﺘﺮل و ﺗﺠﺬﻳﻪ و ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻣﺴﺘﻤﺮ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ.
اﻟﺒﺘﻪ ﻣﻨﻈﻮر از ﺣﻘﻮق ﻣﺒﻠﻎ رﻳﺎﻟﻰ و ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺎى ﻣﺎدى، ﺟﺒﺮان ﺳﺎزى ﺑﻮده و ﺑﺪﻳﻬﻰ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺎى اﻧﮕﻴﺰﺷﻰ ﻧﻴﺰ از اﻫﻤﻴﺖ ﺧﺎص ﺧﻮد ﺑﺮﺧﻮر دار اﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺎرج از ﻣﻔﻬﻮم ﺣﻘﻮق ودﺳﺘﻤﺰد ﻗﺮار دارد. ﻧﻜﺘﻪ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻮﺟﻪ اﻳﻨﻜﻪ ﻣﻨﻈﻮر از دﺳﺖﻣﺰد، ﭘﺮداﺧﺘﻰ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺒﻨﺎى ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ آن، ﺳﺎﻋﺖ اﺳﺖ و ﺷﻴﻮه ﭘﺮداﺧﺖ ﺑﻪ ﻛﺎرﮔﺮان ﺑﻮده و ﻣﻨﻈﻮر از ﺣﻘﻮق، ﭘﺮداﺧﺖﻫﺎﻳﻰ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ وﭘﺮداﺧﺖ ﻣﻰ ﮔﺮددو ﻧﻮﻋﺎ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﭘﺮداﺧﺖ ﻛﺎرﻣﻨﺪان ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ. ﺣﻘﻮق ﺗﺨﺼﻴﺼﻰ ﺑﺮاى ﺑﺮاى ﻫﺮ ﻛﺎرﻣﻨﺪ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺰاﻳﺎ و ﻛﺴﻮرات ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻣﺰاﻳﺎى را ﻣﻰ ﺗﻮان در ﻣﻮاردى ﻫﻤﭽﻮن ﺣﻘﻮق ﻣﺒﻨﺎ، ﻓﻮق اﻟﻌﺎده ﺷﻐﻞ، ﻋﺎﺋﻠﻪ ﻣﻨﺪى، ﻓﻮق اﻟﻌﺎده ﻣﺤﻞ ﺧﺪﻣﺖ،ﻓﻮق اﻟﻌﺎده ﺟﺬب،و ﻏﻴﺮه ﻧﺎم ﺑﺮد و ﻣﻮارد ﻛﺴﻮر ﻧﻴﺰ ﻣﻰ ﺗﻮاﻧﺪ ﺷﺎﻣﻞ ﻣﺎﻟﻴﺎت ، ﺑﻴﻤﻪ ﻋﻤﺮ، ﺑﻴﻤﻪ ﺣﻘﻮق ٢٧ درﺻﺪ، ﺑﺎزﻧﺸﺴﺘﮕﻰ ، وام ﺻﻨﺪوق و ﻏﻴﺮه ﺑﺎﺷﺪ.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.