توضیحات
تحقیق طراحی ترمز دیسکی خودروی پراید
ترمز دیسکی گونهای از ترمز میباشد که در آن، لنتهای ترمز، توسط پیستونی که درون کالیپر تعبیه شده، بر روی دوطرف دیسکی که به چرخ یا اکسل یا هر دو متصل میشود، فشرده میشوند و عمل ترمزگیری، انجام میشود. این مجموعه، توسط نیروی مکانیکی، هیدرولیکی، پنوماتیکی یا الکترومغناطیسی عمل میکند.
ترمزها، انرژی مکانیکی را به گرما تبدیل میکنند و هرچه ترمز گرمتر شود، توانایی آن کمتر میشود. دیسک ترمز معمولاً از چدن ساخته میشود، اما در بعضی از انواع از کامپوزیتهای کربنی یا سرامیکی نیز ساخته میشود.
نمونهای از این ترمزها در شکل 1-1 نشان داده شده است.
لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز وسایل نقلیه است که با به وجود آوردن اصطکاک با دیسک یا کاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو میشود. قدرت این سیستم معمولاً ۱۰ برابر قدرت موتور و حتی بیشتر میباشد. برای متوقف ساختن خودرویی با وزن یک تن که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت است توانی به میزان ۱۵۰ کیلووات مورد نیاز است. این توان به صورت انرژی حرارتی (که در برخی نقاط از لنت ترمز دمای آن به ۳۰۰ الی ۸۰۰ درجه سانتیگراد میرسد) دفع میشود.
در این پروژه سیستم ترمز پراید مورد بررسی قرار میگیرد. فرمولبندی مورد نظر برای این بررسی از کتاب طراحی اجزاء شیگلی در نظر گرفته شده و تمامی مشخصات مواد و سایر فرضیات از آن آورده شده است.
مدل ترمز در نظر گرفته شده در ایت فرمولبندی در شکل 1-4 آورده شده است.
…
فهرست مطالب تحقیق طراحی ترمز دیسکی خودروی پراید
- مقدمه
- ترمز دیسکی
- لنت ترمز
- طراحی لنت ترمز پراید
توجه:
تحقیق طراحی ترمز دیسکی خودروی پراید شامل یک فایل ورد 10 صفحه ای می باشد.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.