توضیحات
تحقیق خودرو برقی (الکتریکی)
خودروی الکتریکی (EV) مساله جدیدی نیست. این خودروها 178 سال پیش اختراع شدند. سالهاي ابتدايي تولید و ساخت خودروهاي الکتریکی به سال 1900 ميلادي بر مي گردد كه در آن زمان از يك طرف به علت مشكلاتي كه موتورهاي الكتريكي دارا بودند و از طرف ديگر اكتشاف جديد نفت و توليد فراوان آن در پيشرفت چشمگير موتورهاي احتراق داخلي ساخت اين خودروها مورد توجه قرار نمي گرفتند. ولي با به وجود آمدن جنگهاي جهاني و كشمكش هاي بر سرنفت باعث شد اين ماده ارزش بيشتري پيدا كند و توجه ها بيشتر به خودروهاي برقي جذب شود و اين بود كه از سال 1990 ميلادي توليد خودروهاي برقي به طور جدي تري مورد توجه قرار گرفت .
در خودروهاي الکتریکی سيستم تأمين قدرت شامل يك موتور الكتريكي ، كنترلر ، باتريها و شارژر آن مي باشد مجموعه محرك برقي خودروي برقي وظيفه دارد جريان مستقيم توليد شده توسط باتري را به انرژي مكانيكي تبديل نمايد كه منظور از مجموعه محرك كليه قطعاتي است كه جريان مستقيم باتري ها را به نيروي كششي و گشتاور لازم براي حركت چرخها تبديل مي كنند.
از مهمترين ويژگيهاي خودروي برقي برد و قدرت حركت (شتاب ، سرعت ، شيب روي ، و بارگيري و انعطاف پذيري) و مدت شارژ و قيمت بالاي باتريها در اغلب خودروهاي برقي موجود مجموعه محرك است.
در این مطالعه به بررسی خودروهای الکتریکی و تجهیزات تشکیل دهنده آنها خصوصا موتورهای الکتریکی و تکنولوژیهای کنترل آنها پرداخته شده است. همینطور در قسمت مطالعات انجام شده، برخی از بهترین خودروهای برقی بازار مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
به علت پيشرفت روز افزون صنعت خودرو و توليد انبوه خودروهاي احتراق داخلي که مشکلات گوناگوني از قبيل آلودگي هوا بوجود مي آورد و نيز محدود بودن ذخاير سوخت فسيلي و گران بودن آن، تحقيق و طراحي در مورد خودروهاي برقي به يکي از برنامه هاي اصلي صنعت خودرو مخصوصاً در کشورهاي پيشرفته اروپايي و آمريکايي بدل شده است. در ايران نيز در چند ساله اخير تحقيقاتي در اين زمينه انجام شده است.
مهمترين ويژگي خودروهاي برقي عبارتند از : برد و قدرت حرکت (شتاب ، سرعت ، شيب روي و بارگيري و انعطاف پذيري و مدت شارژ و قيمت بالاي باتريها ، در اغلب خودروهاي برقي موجود مجموعه محرک تشکيل شده است از کنترلر (عضو تنظيم کننده) ، موتور الکتريکي ، جعبه دنده با نسبت کاهنده روي اکسل ها و جعبه تقسيم براي دو يا چهارچرخ ، راه حل هاي ديگر نيز بکار رفته اند بطور مثال دو موتور همراه با جعبه دنده و يا بدون جعبه دنده . مجموعه محرک بايد خواسته هاي متعدد و متنوعي را برآورده کند که از آنها بعنوان معيار براي ارزيابي و مقايسه راه حل هاي مختلف استفاده مي شود بطور مثال برخي از مهمترين اين معيارها عبارتنداز :
- کاربري ساده
- راندمان بالا
- هزينه پايين
- اطمينان بالا
- عدم نياز به سرويس و نگهداري
- وزن کم
- حجم ساختماني کم
بايد توجه داشت که نمي توان همه اين معيارها را به خوبي در يک مجموعه محرک جمع نمود بطوريکه عموماً راندمان بالا با هزينه پايين متضادند علاوه براين بايستي توجه داشت که انواع خودروهاي مختلف مراکز خواسته ها را تعريف مي کنند بطور مثال در خودروي باري برقي حجم ساختماني نقش کم اهميت تري پيدا مي کند.
…
فهرست مطالب خودرو برقی (الکتریکی)
- فهرست شکلها و نمودارهاچهار
- فهرست جدولها
- چکیده فارسی
- فصل اول: مقدمه
- 1-1 خودروهای الکتریکی
- 1-1-1 تعريف خودروي برقي
- 1-1-2 تاريخچه توليد خودروهاي برقي
- 1-1-3 معایب خودروهاي برقی
- 1-1-4 خطر آتش سوزي
- 1-1-5 انگیزه ساخت خودروهاي برقی
- 1-1-6 سکوت الکتریکی
- 1-1-7 گشتاور خودروهای الکتریکی
- 1-2 خودروهای با تکنولوژی هیبرید
- 1-2-1 تاريخچة خودروي هيبريدي
- 1-2-2 ويژگيهای خودروهای هیبریدی
- 1-2-3 سيستمهاي ذخيره سازي انرژي در خودروهای هیبریدی
- 1-2-4 انواع خودروهاي هيبريدي
- 1 -2-4-1 سيستم هيبريدي سري
- 1 -2-4-1 سيستم هيبريدي موازي
- 1 -2-4-1 سيستم هيبريدي سري ـ موازي
- 1-2-5 مقايسه چند نوع سيستم هيبريدي
- 1-3 مطالعات انجام شده در زمینه خودروهای الکتریکی و هیبریدی
- 1-3-1 زنگ بیدارباش تسلا به سازندگان بزرگ اتومبیل
- 1-3-2 بی ام و i8…
- 1-3-3 بی ام و i3..
- 1-3-4 تسلا مدل S
- 1-3-5 ابعاد و جزئیات تسلا مدل S
- 1-3-6 مشخصات دقیق یک خودروي برقی
- فصل دوم: موتورهاي الکتريکي، مقايسه و تکنولوژی کنترل آنها
- 2-1 مقدمه
- 2-2 موتورهاي الکتريکي، مقايسه و تکنولوژی کنترل آنها
- 2 -2-1-1 موتورهاي الکتريکي جريان مستقيم (DC)
- 2 -2-1-2 درایوهای موتور DC
- 2 -2-1-3 نمونه های استفاده از درایوهای موتور DC در EVها و آینده آنها
- 2 -2-2-1 موتورهاي الکتريکي جريان متناوب (AC) 34
- 2 -2-2-2 ساختار موتورهای القایی
- 2 -2-2-3 درایو موتورهای القایی
- 2 -2-2-4 نمونه موتور القایی طراحی شده برای استفاده در خودروهای الکتریکی
- 2 -2-2-5 نمونه¬های استفاده از موتور القایی در خودروهای الکتریکی
- 2-3 تکولوژی انرژی ذخیره شده در خودروهای الکتریکی
- 2 -3-1 باتريهاي قابل استفاده در خودرو برقي
- 2 -3-2 زمان شارژ کامل
- 2 -3-3 نوع شارژ
- 2 -3-4 مصرف برق در هر بار شارژر باتريها
- 2 -3-5 عمر باتريها
- 2 -3-6 نوع باتري
- 2-4 موتور و اکسل
- 2-5 مشکلات تحقيقاتي و نتيجه گيري
- فصل سوم: سيستم انتقال قدرت و محاسبه توان مورد نياز
- 3-1 طراحی خودروهاي برقي
- 3-2 تجهيزات انتقال قدرت
- 3 -2-1 سيستمهاي انتقال قدرت
- 3 -2-2 تفاوت مشخصات موتور الکتريکي و موتور احتراقي
- 3 -2-3 جعبه دنده در خودرو برقي
- 3-3 غزال ايراني
- مراجع
منابع تحقیق خودرو برقی (الکتریکی)
- Chau, K.T. (2012) Research on electric vehicles: challenges, opportunities and emerging technologies. Studies in Science and Technology, 1, 13–24.
- k, History of Electric Vehicles in General Motors, IEEE Transactions on industry applications, Vol 30,No.4,August 1994
- Tesla (2010) 2010 Tesla Roadster Performance Specs, Tesla Motors, http://web.archive.org/web/20100313074144/http://www.teslamotors.com/performance/perf_specs.php (accessed September 2014).
- http://www.personal.umich.edu/~eliask/writing/Scarecrow.
- Chau, K.T., Chan, C.C. and Liu, C. (2008) Overview of permanent-magnet brushless drives for electric and hybrid electric vehicles. IEEE Transactions on Industrial Electronics, 55, 2246–2257.
- Chau, K.T. (2010) Hybrid vehicles, in Alternative Fuels for Transportation (ed A.S. Ramadhas), CRC Press, Boca Raton, FL, pp. 361–391.
- Chau, K.T. and Wong, Y.S. (2002) Overview of power management in hybrid electric vehicles. Energy Conversion and Management, 43, 1953–1968.
- com
- com
- Abuelsamid, S. (2009) What is a Neighborhood Electric Vehicle (NEV)? AutoblogGreen, http://green.autoblog.com/2009/02/06/greenlings-what-is-a-neighborhood-electric-vehicle-nev/ (accessed September 2014).
- http://tcfreenet.org/org/mres/carmanual
- Ching, T.W. and Chau, K.T. (2001) A new two-quadrant zero-current transition converter for DC motor drives. International Journal of Electronics, 88, 719–735.
- Ching, T.W. (2005) Four-quadrant zero-voltage-transition converter-fed DC motor drives for electric propulsion. Journal of Asian Electric Vehicles, 3, 651–656.
- Sul, S.-K. (2011) Control of Electric Machine Drive Systems, Wiley-IEEE Press, Hoboken, NJ.
- Bose, B.K. (2001) Modern Power Electronics and AC Drives, Prentice-Hall, Upper Saddle River, NJ.
- Novotny, D.W. and Lipo, T.A. (1996) Vector Control and Dynamics of AC Drives, Oxford University Press, Oxford. Say, M.G. (1976) Alternating Current Machines, Pitman, London.
- B,Build your own Electric Vehicle,TAB Books,UASA,1994
- Rowland ,E.A, Schwarze K.W, System Design of the Electric Test Vehicle one (ETV-1),international congress & Exposition ,Detroit ,MI February 1980
- Chau, K.T., Wong, Y.S. and Chan, C.C. (1999) An overview of energy sources for electric vehicles. Energy Conversion an Management, 40, 1021–1039.
- Zhang, S.S. (2013) Liquid electrolyte lithium/sulfur battery: fundamental chemistry, problems, and solutions. Journal of Power Sources, 231, 153–162.
- Chau, K.T. (2014) Pure electric vehicles, in Alternative Fuels and Advanced Vehicle Technologies for Improved Environmental Performance (ed R. Folkson), Woodhead Publishing, Amsterdam, pp. 655–684.
- university of new Brunswick solar car project, crystalline Sillicon Solar Cells-Martin A.Green Wales university of New out
- تحقیق خودرو برقی (الکتریکی) شامل یک فایل ورد 65 صفحه ای و یک پاورپوینت 35 اسلایدی می باشد.
- لینک دانلود فایل تحقیق خودرو برقی (الکتریکی) بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
ساسان –
بهترین تحقیقی که دیدم توی این زمینه