توضیحات
عنوان: تولید در کلاس جهانی WCM
- WCM
- مقدمه
- شاخص های عملکرد عملیاتی در مدل تولید در کلاس جهانی
- فلسفه تولید در کلاس جهانی
- نتیجه گیری
- منابع
مقدمه
سازمانهای امروز در گذر از یك تغییرات انقلاب گونه از عصر صنعتی به عصر اطلاعات هستند، و موفقیت سازمانها به برنامه ها و استراتژی آنها وابسته است كه چطور می توانند به خوبی منافعی را از اقتصادهای گسترده شده، به دست آورند. موفقیت سرانجام به سازمانهایی تعلق دارد كه بتوانند فناوری جدیدی را از دارائیهای فیزیكی به وجود آورند و از این طریق به محصولات استاندارد دست یابند. بازار جهانی شامل مجموعه ای از سازمانهایی است كه با ملیتهای مختلف برای موفقیت به رقابت در زمینه كیفیت، قیمت تمام شده، رضایت مشتری و خشنودی مشتری خواهند پرداخت. (فارسیجانی، 1384: 29).
عنوان تولید در کلاس جهانی واژه ای است که گفته می شود اولین بار توسط ریچارد شونبرگ مطرح شده است. به باور ایشان، این عنوان تنها عنوانی است مه وسعت و ضرورت تغیرات بنیادین در حال رخداد و موسسات صنعتی را نشان می دهد. گرچه دیدگاه های متفاوتی در مورد WCM وجود دارد اما دسترسی به عملکردی مطابق بهترین ها در سطح جهان از جهت ابعاد داخلی و خارجی سازمان بعنوان یک تعریف مناسب و جامع مطرح شده است. (نوری و همکاران، 1384: 103) انجام تحقیق
برای تولید محصولات در كلاس جهانی به طوری كه قابل رقابت در بازارهای بین المللی باشد ضرورت برنامه ریزی استراتژیك را اجتناب ناپذیر می كند تا قابلیت عملكردی رقبا، نقاط قوت و ضعف را شناسایی به طوری كه مبنایی برای ایجاد تغییرات دائمی و تعریف استراتژی های تولیدی و صنعتی باشد. لذا هدف تحقیق این است كه باتوجه به اهداف نهایی سازمانهای كلاس جهانی و مشخصه های این نوع سازمانها به ایجاد یك ساختار كلی علمی و عملی مرتبط بین اهداف استراتژیك و اهداف عملیاتی برای تولید در كلاس جهانی و درنتیجه صادرات می پردازد. (فارسیجانی، 1384: 29).
تولید در سطح جهانی ( (WCM برای اولین بار توسط Hayes و Wheelwright در سال 1984 برای گرد هم آوردن بهترین شیوه ها برای توسعه شرکت های تولیدی پس از انقلاب صنعتی مطرح شد. در اواخر دهه 1980، ریچارد جی. شونبرگر (1986) نشان داد که WCM یک زبان مشترک برای مفاهیمی مانند تولید به هنگام، نگهداری فنی با بهره وری کامل، مدیریت کیفیت فراگیر، تولید ناب و مشارکت کارکنان به منظور توضیح تکنیک های مختلف مورد استفاده در مکان ها و زمان های مختلف در سیستم های تولید مدرن است. WCM در سال 2006 برای غلبه بر بحران در گروه خودروسازی فیات کرسایلر ((FCA به عنوان یک مدل طراحی شد و مورد استفاده قرار گرفت. مدل WCM بر اساس زواید صفر، عیوب صفر، موجودی صفر و خرابی صفر است. (بیلجین، 2018).
مفهوم WCM گسترش بسیاری از اصول است که برای اولین بار در دهه 1950 و 1960 در ژاپن ظاهر شد و با موفقیت در بسیاری از کشورهای دیگر به کار رفت (دی فلیس، پتریلو و مونفردا، 2013). یاماشینا (1995) ساختار WCM را بر روی ده ستون عملیاتی و ده ستون مدیریتی ساخت تا آن را بر اساس نیازها سفارشی کند. تعریف WCM ارائه شده توسط یاماشینا یک مدل تجاری است که تحقیقات کاربردی، مهندسی تولید، توانایی بهبود و استفاده از دانش کارگاهی دقیق را برای ترکیب مؤلفههای برتری تولید ترکیب میکند (پالوچا، 2012). بر این اساس، مدل WCM افزایش در ستونهای عملیاتی و مدیریتی را پیشبینی میکند که عملکردهای تجاری را به روشی سیستماتیک ادغام میکند. صعود همزمان از ستون ها، پیش نیاز ضروری برای موفقیت یکپارچه است. سطوح دستیابی به حوزه های عملیاتی به طور غیرمستقیم تحت تأثیر سطوح دستیابی به حوزه های مدیریتی است. ساختار ستون نشان دهنده “خانه تولید در کلاس جهانی” است و برای دستیابی به استاندارد برتری باید همه ستون ها به صورت موازی توسعه یابند. هر ستون با استفاده از ابزارهای مناسب برای دستیابی به برتری جهانی، بر یک منطقه خاص از سیستم تولید تمرکز می کند (فلیس و همکاران، 2013). شکل 1 مدل تولید در کلاس جهانی را نشان می دهد. (بیلجین، 2018).
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.