توضیحات
عنوان:مقدمه ای بر توربین هایGE,MS5001-25MW-Frame5
- فصل اول
- مقدمه ای بر توربین هایGE,MS5001-25MW-Frame5
- فصل دوم
- مقدمه ای برخوردگی داغ
- خوردگی داغ
- واکنشهای مربوط به تشکیل مواد خورنده در فرایندهای احتراق
- گوگرد
- سدیم
- وانادیوم
- تشکیل رسوب
- تأثیر ناخالصیها بر خوردگی داغ
- اثر ترکیبات وانادیوم
- اثر سولفات سدیم
- اثر کلرید
- اثر گوگرد
- روشهای مطالعه خوردگی داغ
- روش مشعلی(Burner Rig Test)
- روش کوره ای (Furnace Test)
- روش بوته ای(Crucible Test)
- روشهای جدید در بررسی آلیاژهای مقاوم به خوردگی داغ
- مکانیزم های خوردگی داغ
- مرحلۀ شروع خوردگی داغ
- مراحل پیشرفت خوردگی داغ
- روشهای انحلال نمکی(Fluxing)
- خوردگی ناشی از جزء رسوب
- خوردگی نیکل تحت اثر یون سولفات
- (Sulphate- Induced Corrosin of Nickel)
- خوردگی نیکل ناشی از سولفات در اتمسفرهای اکسیژن حاویSO3
- خوردگی نیکل ناشی از سولفات
- خوردگی آلیاژهای پایه نیکل و کبالت ناشی از سولفات در حضور اکسیژن حاوی SO3
- خوردگی آلیاژهای نیکل – کرم ناشی از یون سولفات در محیط اکسیژن حاویSO3
- خوردگی آلیاژ “Co-Cr” در مقایسه با آلیاژ “Ni-Cr” در محیط یون سولفات در محیط اکسیژن حاوی SO3
- خوردگی آلیاژ “Co-Cr” در مقایسه با آلیاژ “Ni-Cr” در محیط یون سولفات در محیط اکسیژن حاوی SO3
- خوردگی آلیاژهای(M=Ni,Cr,..)M-Al در محیط سولفات در حضور
- فلاکسینگ Al2 O3 Cr2 O3
- تأثیرات MoO3,WO3
- تأثیرات مخلوط سولفات
- خوردگی داغ ناشی از وانادات
- مثالهای از مطالعات ترموگراویمتریک
- روش مشعلی
- خوردگی داغ ناشی از مخلوط سولفاتها و وانادتها
- کنترل ناشی از سولفات و وانادات
- خوردگی ناشی از نمکهای دیگر
- تأثیر کلرید
- پوششهای محافظ در برابر خوردگی داغ
- تاریخچه بکارگیری پوشش های محافظ
- پوشش های نفوذی
- پوششهای آلومینیدی ساده
- پوششهای آلومینیدی اصلاح شده
- تخریب پوششهای نفوذی
- تخریب پوششهای آلومینیدی ساده
- تخریب پوششهای آلومینیدی اصلاح شده
- مقدمه ای بر اکسیداسیون و سولفیداسیون
- محیطهای حاوی واکنشگرهای مخلوط
- تأثیر مراحل آغازین فرآیند اکسیداسیون بر روند کلی
- تشکیل لایه اکسید روی آلیاژهای دوتایی
- اکسیداسیون انتخابی یک عامل آلیاژی
- تشکیل همزمان اکسیدهای عامل آلیاژی در پوسته بیرونی
- محلولهای جامد اکسید
- تشکیل متقابل اکسیدهای غیر محلول
- رفتار اکسیداسیون آلیاژهای حاوی کرم، نیکل و کبالت
- فرایند اکسیداسیون آلیاژهایCo-Cr
- فرایند اکسیداسیون آلیاژهای Ni-Cr
- فرایند اکسیداسیون آلیاژهای Fe-Cr
- مکانیزم اکسیداسیون آلیاژهای چند جزئی
- تأثیر بخار آب بر رفتار اکسیداسیون
- واکنشهای سولفیداسیون
- سولفید آلیاژهای دوتاییNi-Cr ,Co-Cr ,Fe-Cr
- مکانیزم سولفیداسیون آلیاژهای Co –Cr
- مکانیزم سولفیداسیون آلیاژهای Ni-Cr ,Fe-Cr
- تأثیر عنصر اضافی آلومینیوم بصورت عنصر سوم آلیاژی
- تأثیر سولفیداسیون مقدماتی روی رفتار اسیداسیون بعدی
- روند سولفیداسیون دمای بالای فلزات در SO2+O2+SO2
- دیاگرام های پایداری فاز اکسیژن – گوگرد
- خوردگی نیکل در SO2
- مکانیزم واکنش در دماهای 500 و 600 درجه سانتی گراد
- مکانیزم واکنش در بالای دمای 600 درجه سانتیگراد
- وابستگی واکنش سیستم Ni-SO2 به دما
- خوردگی نیکل در SO3+SO2+O2
- خوردگی کبالت در SO2+O2+SO2
- خوردگی آهن در SO2+O2+SO2
- خوردگی منگنز در SO2
- خوردگی کرم در SO2
- تأثیرات پوسته های اکسید های تشکیل شده اولیه بر رفتار بعدی قطعه در اتمسفر گازهای محتوی سولفور
- نفوذ سولفور از میان پوسته های آلومینا(Al2 O3) و کرمیا (Cr2O3)
- مثالهایی از رفتار خوردگی درجه حرارت بالای آلیاژهای نیکل در محیط های حاویSO2+O2 , SO2
- رفتار واکنش آلیاژ Cr % 20-Ni در SO2+O2+SO2
فصل اول
مقدمه ای بر توربین هایGE,MS5001-25MW-Frame5
واحد های نیروگاه گازی از نوع GE ,MS5001-25MW Frame 5 ساخت کشور آمریکا می باشند که هر واحد آن از اجزاء کمپرسور ، اتاق احتراق ، قطعات انتقال ، توربین ، اگزوز، گیربکس و ژنراتور تشکیل می گردند.
توربین گازی یکی از انواع مولد قدرت که بدلیل کاربرد وسیع آن در تولید انرژی در نیروگاههای زمینی و نیز عامل حرکت کشتیهای در حمل و نقل تجاری و نظامی در زندگی انسان اهمیت فراوان یافته است . توربین گاز در حقیقت نوعی از موتورهای احتراق داخلی محسوب می شود .
در این دستگاه بعوض اینکه اعمال اصلی تراکم ،احتراق و انبساط در داخل عضو واحدی رخ می دهد بصورت متناوب و یکی بعد از دیگری در محفظه های خاصی صورت می گیرد . سه عضو اصلی هر نیروگاه عبارتند از : کمپرسور که جریان پیوسته ماده را فراهم میسازد ، اتاق احتراق که بر انرژی جنبشی گازهای در حال حرکت می افزاید و ماشین انبساط(توربین)که گاز در آن انبساط یافته و انرژی مکانیکی تولید می کند .
هوای محیط مطابق شکل 1-1 بافشار جو از نقطه 1 وارد کمپرسور می شود و در طبقات مختلف آن متراکم و فشار آن بالا می رود ، تا به نقطه 2 برسد .
هوای فشرده تولید شده آنگاه وارد اتاق احتراق یعنی جائیکه سوخت در آن محترق می گردد ، شده و در آنجا درجه حرارت گاز بالا می رود که باعث می شود حجم گاز با فشار ثابت افزایش یابد و گاز عامل کار برای توربین فراهم گردد . پس از انبساط گاز در توربین و تبدیل مقدار از انرژی گاز به کار مکانیکی روی شافت توربین ، گاز بداخل ناحیه اگزوز میرود و بالاخره بداخل هوای آزاد تخلیه می گردد .
پره هایی که روی روتور کمپرسور نصب شده اند هوا را تحت زاویه معینی بر می گردانند ، تغییر جهتی که به این طریق ایجاد می شود سرعت هوا را کم و فشار آنرا زیاد می کند . اگر سرعت هوا را تقریباً ثابت بماند ، ارتفاع طبقه بعدی می تواند کوچکتر باشد زیرا غلظت هوای فشرده زیاد می شود . هوا که وارد پروانه کمپرسور می شود با گردش پروانه هوا بسمت بیرون یعنی به سوی متفرق کننده (Diffuser) پرتاب می شود . متفرق کننده هوای خارج شده از کمپرسور را با تبدیل سرعت به فشار ، به انرژی (فشار) تبدیل می کند
در نیروگاههای گازی مقدار گازی مقدار کمی از هوایی وارد کمپرسور می شودبه مصرف احتراق می رسد و بیشترین مقدار آن در اطراف بیرونی شعله فروزان جریان یافته و برای خنک کردن اتاق احتراق پره های توربین و اگزوز استفاده می گردد .
ساختمان هر اتاق احتراق شامل قسمتهایی به شرح زیر است :
الف – آستر(Liner)
سیلندری است که از یک ورقه فلزی مشبک ساخته شده است. سوراخها طوری ترتیب داده شده اند که اختلاف هوا و سوخت به بهترین وجهی انجام بگیرد و در ضمن شعله در وسط استوانه فلزی نگه داشته شود . هوا از قسمت کمپرسور بداخل اتاق احتراق جریان می یابد ، قسمتی از هوا بداخل سیلندر های احتراق راه یافته و در آنجا با سوختی که توسط نازلهایی در قسمت جلویی اتاق احتراق پاشیده می شود ، مخلوط می گردد بقیه هوا بصورت یک پوشش خنک کن و محافظ روی بدنه داخلی و بیرونی اتاق احتراق عمل می کند .
توجه:
- برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.