توضیحات
در تحقیق تعلق خاطر سازمانی | تعلق خاطر کارکنان به طور خلاصه به مباحث زیر پرداخته شده است:
- مقدمه
- پیشینه و انواع تعریف تعلق خاطر سازمانی
- مزایای پایبندی به تعلق خاطر سازمانی
- پیش بینی خروجی های کلیدی عملکرد
- معایب عدم پایبندی به تعلق خاطر سازمانی
- پیش آیندهای تعلق خاطر کاری
- تاثیر فضیلت سازمانی بر تعلق خاطر سازمانی
- تاثیر تعلق خاطر سازمانی بر تعهد سازمانی
- تاثیر تعلق خاطر بر رفتار شهروندی سازمانی کارکنان
- رابطه اخلاق کار اسلامی با تعلق خاطر کاری
- تاثیر ارزیابی عملکرد کارکنان بر تعلق خاطر سازمانی
- رفتار نوآورانه، رفتار اشتراک دانش و تعلق خاطر کاری کارکنان
- منابع
مقدمه
منابع انسانی تنها منبع پایدار درون سازمان می باشد که نه تنها به سهولت قابل دسترسی است بلکه پدیده اي است که در صورت مدیریت صحیح زمینه هاي بالندگی مدیریت را فراهم خواهد نمود. امروزه انسانها وارد دوران جدید و بی سابقه اي در زندگی خود شده اند ، دورانی که در آن دنیا بشدت در حال تغییر و تحول است و با پیشرفت روز افزون بشر رابطه بین دولتها و ملتها پیوسته در حال دگرگونی و تعریف مجدد است . در این بین سازمانها به عنوان بازوهاي اجرایی دولت ها نقش بسیار مهمی در ارتباط بین ملت ها و دولت ها دارند و کارکنان سازمانها در واقع نقش آفرینان اصلی در سازمانها می باشند.
برای سالیان متمادی روانشناسان بر ابعاد بیمارگونه عملکرد و رفتار بشر متمرکز بودند و کمتر ویژگی های مثبت را مدنظر قرار می دادند، اما اخیراً جنبشی به وقوع پیوسته که با تمرکز بر جنبه های مثبت رفتاری در جستجوی رشد و توسعه فرد، سازمان و جامعه است)لوتانز و جنسن،2002). هدف این جنبش که تحت عنوان “روانشناسی مثبت گرا” نامیده می شود، اولاً کمک به افراد سالم برای برخورداری از شادی و بهره وری بیشتر و دوم، کمک به شکوفایی قابلیت های انسانی است(مشبکی اصفهانی و رضایی،1393). مارتین سلیگمان رئیس مرکز روانشناسی آمریکا، روانشناسی مثبت گرا را به عنوان مطالعه ای علمی از توانمندی ها، بهزیستی و عملکرد بهینه(داک ورثو همکاران،2005) و همچنین به عنوان “علم تجربیات ذهنی مثبت ، خصیصه های شخصی مثبت و نهادهای مثبت و سالم تعریف نمود. در سال 6002 ، پترسون 5 با در نظر گرفتن تعریف سلیگمان به تشریح سه بخش اصلی روانشناسی مثبت گرا پرداخت. وی بیان نمود رکن سوم یعنی نهادهای مثبت، فرایند رشد و توسعه انسان ها را جهت دستیابی به دو رکن اول تسهیل می نماید(دونالسون و کو،2011). ازآنجایی که سازمان نیز یک نهاد است و منابع انسانی آن که باارزش ترین دارایی و مهم ترین مزیت رقابتی آن محسوب می شوند ساعات مهمی از شبانه روز خود را در آن می گذرانند، تحقیقات حوزه مثبت گرایی به مطالعات سازمانی راه یافت. صاحب نظران حوزه روانشناسی مثبت سازمانی، تعلق خاطر کاری را به عنوان یکی از مؤلفه های موردتوجه این حوزه عنوان نموده اند(بیکر و همکاران2008) . که در سال های اخیر توجه به تحقیقات در آن توسعه یافته است.
توجه:
- برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.