توضیحات
عنوان: تشخیص پیام درست از نادرست
- تصاوير و کلیپهایی که گمراهکننده است
- شايعات، حساسیتها و اعتقادات ما را نشانه میگیرد
- زمان هميشه مهم است
- اگر باورنکردني است جاي ترديد دارد
- درست و نادرست را ترکيب میکنند
- پیامهای نادرست مشابه هم هستند
- خبر را چه کسی نوشته است؟
- خبر چه چیزی میخواهد بگوید؟
- خبر چه زمانی منتشرشده است؟
- خبر در کجا منتشرشده؟
- از خواندن خبر چه احساسی به شما دست میدهد؟
امـروزه حجـم قابلتوجهی از وقت مـا صرف تعامـلات آنلاين از طريـق پلتفرمهای رسانههای اجتماعـی میشود. همیـن موضوع سـبب افزايش تمايـل مردم به اسـتفاده از اخبـار از رسانههای اجتماعـی نسـبت بـه رسانههای جمعی شـده اسـت. بهعبارتدیگر رسانههای اجتماعـی بـه يـک ابـزار مهـم بـرای کسـب آگاهـی از آخريـن تحـولات و رويدادهـای جهـان پیرامـون تبديـل شـده اسـت.
باوجـود مزايـای ارائهشده توسـط رسانههای اجتماعـی، کیفیـت اخبـار در اين رسانهها بهمراتب کمتـر از سازمانهای خبـری جمعـی اسـت. افزايـش اسـتفاده از رسانههای اجتماعـی بـرای دريافـت اطلاعـات و اخبـار، بـه دلیـل خصوصیـات بینظیر آنها چـون ارزان و آسانتر بـودن تولیـد خبر در اين رسانهها، منجر به گسـترش حجم زيـادی از شـايعات و ظهـور خبـر جعلـی و پیامهای نادرست شـده اسـت.
امروزه پیامهای نادرست در قالب عناوینی همچون خبر جعلی، شایعه، پیام و خبر ساختگی و دستکاریشده و… مطرح میشود. در تعریف اخبار جعلی میتوان گفت اخباری است بر پایه اطلاعات جعلی که مغرضانه و بهمنظور جهت دادن به افکار عمومی در جهت کسب منافعی خاص، بهواسطه رسانههای فردی و ارتباطجمعی تولید و منتشر میشود. انجام تحقیق
سنگینی بار اخبار جعلی بیش از هر چیز بر دوش رسانههای یارانهمبنا و اجتماعی است. ابعاد مختلف اخبار جعلی میتواند شامل سه مورد باشد. بُعدِ سیاسی که اتفاقاً بیشترین توجه را هم به خود جلب میکند. بُعدِ اقتصادی و آوردههای مالی ناشی از افزایش کلیک و بُعدِ فردی.
یکی از دلایل رشد اخبار جعلی ساده شدن مارپیچ بازنشر است. در شبکههای اجتماعی لایک کردن و بازنشر کردن منجر به افزایش اعتمادبهنفس میشود و این برعکس مارپیچ سکوت است یعنی زمانی که فرد در مقابل اظهارنظرهای یکسان گروهی انبوه، به حاشیه رانده میشود. ترس ما از این است که در آیندهای نزدیک محتاج حضور مفسرانی شویم که اخبار جعلی را برایمان تفسیر کنند.
سؤال مهمی که در این زمینه مطرح میشود این است که از کجا بفهمیم فلان پیام و خبر واقعیت دارد یا شایعه است؟ چگونه باید پیام درست از نادرست را تشخیص بدهیم.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.