توضیحات
عنوان: تحلیل و بررسی نرم افزار Transyt7F
- چکیده
- مقدمه
- اصول مبانی کاربردی
- مدل عرضه – تقاضا در جریان های انتقالی و دسترسی
- نرم افزار TransytF
- فرآیند مدل عرضه – تقاضای هوشمند
- فرآیند کلی
- جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات Data Collection
- فرآیند پردازش اطلاعات Data Processing
- فرآیند ابلاغ اطلاعات Data Presentation
- مدل عرضه در فرآیند مدل A
- مدل عرضه در فرآیند مدل B
- مدل تقاضا در فرآیند مدل A و B
- آنالیز و تحلیل
- نتایج مدل عرضه تقاضا از دیدگاه نرم افزار TransiyF
- نتایج جانبی
- نتایج
- منابع
چکیده:
تقاطع های غیرهمسطح شهری یکی از زیر ساختارهای کاربردی برای ساماندهی و روانسازی جریانهای ترافیکی در نقاطی که جریانهای ترافیکی بزرگراهی (انتقالی) با جریانهای ترافیکی غیر بزرگراهی (دسترسی) با یکدیگر تلاقی دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. کارآمدی این گونه تقاطع ها بر اساس دو شاخص تلفیق و ارزیابی مدل تقاضا (شناخت دقیق و جامع) و مدل عرضه ارایه سطوح سرویس) است. در این تحقیق، ارایه یک فرآیندی بر مبنای مدلی هوشمند با سه پروسه شامل: پروسه جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات Data Collection(لایه مقدماتی)، پروسه پردازش اطلاعات Data Processing (لایه میانی)، و پروسه ابلاغ اطلاعات Data Presentation (لایه نهایی) مرحله بندی و معرفی می گردد. در لایه مقدماتی: مدل تقاضا ( پدیده های ترافیکی)، و مدل عرضه (طراحی هندسی و کنترلی)، در لایه میانی: آنالیز و تحلیل (بر اساس نرم افزار Transyt7F و بازخوردهای هندسی و کنترلی به همراه شاخص های ارزیابی و در لابه نهایی: ارزیابی توام مدل عرضه – تقاضا (شاخص اجرایی) استوار است. این فرآیند توانایی الگوشناسی در ارزیابی تقاطع های غیرهمسطح را به صورت هوشمند در شرایط مطالعاتی و بهره برداری برای تصمیم سازی ها و بازدهی ایده ال تا پایان عمر مفید را دارد. چگونگی عکس العمل فرآیند ارایه شده در قبال تغییرات انواع طراحی هندسی (مدل های عرضه) و شرایط مختلف ترافیکی (مدل های تقاضا) در تقاطع غیر همسطح نیایش – سئول در تهران مورد بررسی قرار گرفته است و نتایج حاصله نشان دهنده حساست و توانایی مدل است.
کلید واژه ها: مدل عرضه تقاضا، طراحی و بازخورد هندسی، طراحی و بازخورد کنتزلی، نرم افزار Transyt7F
مقدمه
افزایش روزافزون جمعیت، موجب ازدیاد حجم تردد خواهد شد که به نوبه خود موجب کاهش سطح سرویس معابر می گردد. مدیریت توسعه در قالب ایجاد مدل عرضه (بسترسازی با طراحی هندسی) جهت تامین مدل تقاضا (نرخ جریان های دسترسی با جریان های انتقالی) مطرح می باشند. مدیریت کنترل نحوه استفاده بهینه از مدیریت توسعه یافته یا در حال توسعه را ارائه می نماید. در این میان، مدیریت توام توسعه و کنترل در پروژه های جدید ترافیکی قابل بررسی است. در مدل عرضه تقاضا، بحث تفکیک و نحوه ارتباطات بین دو تراز حرکت عبوری با توجه به کاربری زمین جهت ایجاد و توسعه شبکه معابر شهری مطرح است. نقش ارتباطی بین این دو تراز عبوری را رمپ ها و لوپ ها بازی می کنند. آنچه نقش این ارتباط را مهم جلوه می دهد، نحوه ارایه مدل عرضه با توجه به مدل تقاضا است. عدم رعایت دقیق ضوابط حرکت های انتقالی به مسیرهای اصلی در طراحی ها، موجب ایجاد تاثیر به سزائی در ایجاد آشفتگی در تراز های حرکتی و نفوذ معضلات و مشکلات هریک روی بستر دیگری خواهد شد. از جمله آنها، ازدحام توقف ها جهت خروج و یا ورود به بزرگراه، عدم رعایت قوانین شیب ها و قوس ها، طول سرعت گیر در حاشیه بزرگراه ها، فاصله کم بین ورودی ها و خروجی ها در تقاطع های غیر همسطح، را می توان اشاره نمود. آنچه می تواند در کاهش این اثرات منفی موثر باشد دقت در طراحی و درک پیش بینی شرایط حال و افق آینده طرح می باشد [۱]. در این تحقیق، بررسی دو دیدگاه برای رفع مشکلات ترافیکی یک نقطه شهر تهران (تقاطع بزرگراه نیایش – بلوار سئول) می باشد. تفکیک دو تراز عبوری امری اجتناب ناپذیر است و پذیرفتن احداث یک تقاطع غیر همسطح در این نقطه از فرضیات مسلم مقدماتی است. اما نحوه اجرا با توجه به شریط زمانی و مکانی امروز جای بسی تامل دارد که ما را بر آن داشته است تا با بررسی های لازم و کافی در یک فرآیند هوشمند مطالعاتی بصورت توام مدیریت های توسعه و کنترل در قالب مدل های عرضه تقاضا مورد بررسی و ارائه نماییم.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.