توضیحات
عنوان فارسی: تحلیل آسیب های رایج فروش الکترونیک
- چکیده
- مقدمه
- تعریف تجارت الکترونیک
- آسیب های فروش الکترونیک
- چالش های سایت در فروش الکترونیکی
- چالش های قانونی
- آموزش نامناسب
- نتیجه گیری
- منابع
چکیده:
با وجود تمام مزایایی که فروش الکترونیکی بهمراه دارد، نیازمند یک محیط امن برای انجام تراکنشها و ارتباطات آنلاین برای جلوگیری از سوء استفاده از طریق سیستمهای اطلاعاتی و کامپیوتری است. بهترین راهکار برای ایجاد فضای در امن تجارت الکترونیکی بررسی مشکلات موجود برای ایجاد امنیت و ارائه ی راهکارهای کاربردی به جای مطالعات و بررسی تئوری میباشد. در این مقاله به بررسی تهدیدها و آسیب پذیری های فروش الکترونیکی پرداخته شده است.
کلمات کلیدی: تهدیدهای امنیتی، تجارت الکترونیک، زیر ساخت الکترونیکی.
مقدمه
تجارت الکترونیکی خرید و فروش راحـت در اینترنـت اسـت . فعالیتهای تجاری در اینترنت به صورت نمایی درحال رشد است و یکــی از نیازهــایش امنیــت اســت . تکامــل ســریع تکنولــوژی محاسبات و ارتباطات و استاندارد سـازی آن جهـش بزرگـی را در تجارت الکترونیک ایجاد کـرده اسـت . کـاهش هزینـه دسترسـی، افزایش در سرعت انتقال و رسیدن آسان مشتریان و فروشـندگان از جمله دلایل اصلی رشد این تجارت شده است. ایجاد اعتماد به تجارت الکترونیک از ابعاد مختلف قابل بررسی است. هم از بعد اعتمادی که کاربر باید به یک سایت یا سرویس تجارت الکترونیک داشته باشد، هم اعتمادی که کاربر باید به زیرساختهای فنی و ارتباطی داشته باشد، و هم اعتمادی که باید به چهارچوبهای قانونی داشته باشد. برآیند همه این ابعاد، میتواند نشان دهنده میزان اعتماد به تجارت الکترونیک باشد. وجود مشکل در هر یک از این ابعاد، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، اعتماد به تجارتالکترونیک را تحت تاثیر قرار میدهد. مجموعه ای از عوامل موثر بر اعتماد به تجارت الکترونیک در شکل مقابل نشان داده شده است[6].
تعریف تجارت الکترونیک
تجارت الکترونیک انجام کلیه فعالیت های تجاری با استاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری، به ویژه اینترنت است. تجارت الکترونیک، نوعی تجارت بدون کاغذ است. به وسیله تجارت الکترونیک تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل ونقل کالاها، با زحمت کمتر و مبادلات بانکی شتاب بیشتر انجام خواهد شد. شرکت ها برای ارتباط با یکدیگر محدودیتهای فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یکدیگر ساده تر و سریع تر صورت می پذیرد. ارتباط فروشندگان با مشتریان نیز می تواند به صورت یک به یک با هر مشتری باشد . به عبارت دیگر ، تجارت الکترونیک نامی عمومی برای گستره ای از نرم افزارها و سیستم ها است که خدماتی مانند جستجوی اطلاعات ، مدیریت تبادلات ، بررسی وضعیت اعتبار ، اعطای اعتبار ، پرداخت به صورت روی خط ، گزارش گیری و مدیریت حساب ها را در اینترنت به عهده می گیرند . این سیستم ها زیربنای اساسی فعالیت های مبتنی بر اینترنت را فراهم می آورند .
هدف از بکارگیری تجارت الکترونیک ، ارائه روشی جدید در انجام امور بازرگانی می باشد . به واسطه این روش ، تاجران قادرند که محصولات و خدمات خود را به شکل تمام وقت و به تمام خریداران در سرتاسر جهان – مستقل از مرزهای جغرافیایی و ملت ها – عرضه کنند . بسیاری از مردم ، تجارت الکترونیک را منحصر به خرید وفروش از طریق اینترنت می دانند ، در حالیکه این امر فقط بخش کوچکی از تجارت الکترونیک را تشکیل می دهد و این مفهوم اکنون گستره وسیعی از جنبه های مختلف تجاری و اقتصادی را در برگرفته است . به سادگی می توان هرگونه فعالیت تجاری و مالی بین موسسات و افراد را در حیطه الکترونیک گنجاند .
تجارت الکترونیک روش دیگری برای تبادلات الکترونیکی اطلاعات و انجام مبادلات تجاری است که یک پل الکترونیکی را بین مراکز تجاری ایجاد کرده است . تجارت الکترونیک با حجم کمتری از اطلاعات که لزوما در قالب یکسانی نبوده و بین مردم عادی رد و بدل می شود ، سر و کار دارد . تجارت الکترونیک در ابتدای پیدایش خود ، چیزی بیش از یک اطلاع رسانی ساده تجاری نبود و هرکس می توانست محصولات خود را با استفاده از صفحات وب بر روی اینترنت تبلیغ نماید .
به طور کلی این فناوری تعاریف و انواع مختلفی دارد که در زیر تعاریف تجارت الکترونیک از دیدگاه های مختلف بیان شده است[1]:
1- تمام ابعاد و فرآیند بازار را که بتوان با اینترنت و تکنولوژی web انجام داد، تجارت الکترونیکی می گویند.
2- بطور کلی واژه تجارت الکترونیک اشاره به معاملات الکترونیکی می نماید که از طریق شبکه های ارتباطی انجام می پذیرد. ابتدا، خریدار یا مصرف کننده به جستجوی یک مغازه مجازی از طریق اینترنت می پردازد و کالای را از طریق web یا پست الکترونیکی سفارش می دهد. نهایتاً کالا را تحویل می گیرد.
3- تجارت الکترونیکی یعنی انجام مبادلات تجاری در قالب الکترونیکی
4- کاربرد تکنولوژی اطلاعات در تجارت
5- تجارت الکترونیکی، مبادله ی الکترونیکی داده هاست. بطور خلاصه می توان گفت که مبادله الکترونیکی داده عبارت از تولید، پردازش، کاربرد و تبادل اطلاعات و اسناد به شیوه های الکترونیکی و خودکار بین سیستم های کامپیوتری و براساس زبان مشترک و استانداردهای مشخص و با کمترین دخالت عامل انسانی. البته تجارت الکترونیک حیطه ای به مرابت گسترده تر از مبادله الکترونیکی داده داردو آن یک تحول و انقلاب در عرصه ارتباطات است. تجارت الکترونیکی در ساده ترین تعریف عبارت از یافتن منابع، انجام ارزیابی، مذاکره کردن، سفارش، تحویل، پرداخت و ارائه خدمات پشتیبانی است که بصورت الکترونیکی انجام می شود. لذا تجارت الکترونیک روشی است براساس آن اطلاعات، محصولات و خدمات از طریق شبکه های ارتباطات کامپیوتری خرید و فروش می شوند.
6- تجارت الکترونیک، انجام کلیه فعالیت های تجاری با استفاده از شبکه های ارتباطی کامپیوتری، بویژه اینترنت است. تجارت الکترونیک به نوعی تجارت بودن کاغذ است.
بوسیله تجارت الکترونیک، تبادل اطلاعات خرید و فروش و اطلاعات لازم برای حمل و نقل کالاها با زحمت کمتر و تبادلات بانک با شتاب بیشتر انجام خواهد شد. شرکت ها برای ارتباط با یکدیگر، محدودیت های فعلی را نخواهند داشت و ارتباط آنها با یکدیگر ساده تر و سریع تر صورت می گیرد. ارتباط فروشندگان با مشتریان می تواند به صورت یک به یک با هر مشتری باشد البته با هزینه نه چندان زیاد..
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.