توضیحات
عنوان فارسی: بررسی نقش عوامل هندسی در رخداد تصادفات بزرگراه های درون شهری
- مدل های رگرسیونی چهارگانه مطرح در مدل سازی تصادفات
- مروری بر تحقیقات گذشته
- – روش تحقیق
- ایجاد مدل پیش بینی تصادفات ترافیکی در محل تونل ها
- امکان سنجی ارایه شاخص ایمنی تونل با رویکرد شاخص ایمنی پل
- بررسی تاثیر تصادفات ترافیکی بر جریان ترافیک و آلودگی هوای درونشهری
- استانداردسازی و ارتقاء ایمنی در تونل های راه
- ارائه شاخص ارزیابی ایمنی در تونلهای جادهای
- مدلسازی اثر تونلهای شهری بر خصوصیات ترافیک شبکه؛ مطالعه موردی تونلهای نیایش و رسالت تهران
- کاربرد مدل های رگرسیون پرصفر در مدل سازی تصادفات بزرگراه های درون شهری
- بررسی تأثیر شیب و انسداد تونل روی سرعت بحرانی در آتشسوزی بزرگ در تونل بین شهری
- تاثیر پارامترهای مؤثر در فاصله بهینه تونلهای موازی
- ارزیابی پارامترهای موثر در تصادفات با استفاده از تئوری
- Rough Set
- بررسی عامل طرح هندسی راهها در نقاط حادثهخیز جادهها
بررسی نقش عوامل هندسی در رخداد تصادفات بزرگراه های درون شهری :
جود پیشرفت های مهم در زمینه افزایش ایمنی در بزرگراه ها،تصادف های چشم گیر با شدت های زیاد همچنان در بزرگراه ها رخ می دهند که مدل سازی می تواند توانایی شناسایی میزان عوامل موثر در تصادف ها را برای مهندسین افزایش دهد.متغیر های مستقل زیادی در رخداد تصادفات اثر گذار است که این عوامل معمولا با حجم ترافیک، ویژگی های هندسی راه، وضعیت رویه راه، روشنایی، آب و هوا و رفتارهای رانندگان مرتبط است.
مدل های رگرسیونی چهارگانه مطرح در مدل سازی تصادفات :
مدل های رگرسیون پواسون،دو جمله منفی،پواسون پر صفر و دو جمله منفی پر صفر .
در این پژوهش کارایی مدل های رگرسیون پر صفر در برابر مدل های رگرسیون ساده پواسون و دو جمله منفی در مدلسازی تصادفات بزرگراه های درون شهری بررسی می شود.
2:مروری بر تحقیقات گذشته:
پژوهش های فراوانی در سال های گذشته برای مدل سازی تصادفات به ویژه در آزادراه ها و بزرگراه های جاده ای و درون شهری انجام شده است تا عوامل موثر بر رخداد تصادفات و شدت آنها شناسایی و برای بهبود شرایط ایمنی، مهار یا اصلاح شوندعوامل موثر در رخداد تصادفات می تواند مربوط به جریان ترافیك مانند حجم ترافیك وسرعت، طرح هندسی راه مانند پهنای خطوط، طرح قوس ها و دسترسی هاكیفیت و شرایط روسازی مانند ضریب اصطكاك و شیارشدگی ، ویژگی های رانندگان مانند جنس و سن راننده یا آب و هوای منطقه مانند بارش برف و باران باشد.
در پژوهش های پیشین بیشتر از متغیر حجم متوسط ترافیك روزانه(ADT) یا حجم متوسط ترافیك روزانه در سال (AADT) به عنوان متغیر مستقل مربوط به جریان ترافیك در مدل سازی استفاده شده است و یا برای در نظر گرفتن شمار خطوط در هر طرف، متغیر حجم متوسط ترافیك روزانه روی هر خط به كار رفته است . پژوهشگران برای در نظر گرفتن نقش خودروهای سنگین در فراوانی و شدت تصادفات بزرگراه ها از متغیرهایی مانند درصد متوسط روزانه كامیون در تركیب ترافیك یا حجم متوسط روزانه كامیون و برای تفكیك نقش خودروهای سواری و خودروهای سنگین در رخداد و شدت تصادفات از متغیرهای حجم متوسط روزانه خودروهای سواری و حجم متوسط روزانه كامیون یا درصد كامیون در تركیب ترافیك، به طور جداگانه در مدل سازی استفاده كرده اند. در این پژوهش برای بررسی دقیق تر نقش حجم ترافیك در رخداد تصادفات بزرگراه ها، حجم كل ترافیك به حجم خودروهای سواری، خودروهای سنگین و غیرسواری سبك تفكیك شده است تا روشن شود دقیقاً كدام بخش از ترافیك نقش موثر یا موثرتری در رخداد تصادفات دارد.
در این پژوهش و برخی پژوهش ها از مقدار سرعت جریان ترافیك در هر بخش از بزرگراه برای مدل سازی تصادفات استفاده شده است؛ در حالی كه در بسیاری دیگر، مقدار سرعت مجاز روی تابلوهای نصب شده در بخش های مختلف بزرگراه ها به عنوان متغیر پیوسته یا نشانگر(ساختگی)، معیار قرار گرفته است. در برخی پژوهش ها برای در نظر گرفتن متغیر شمار خطوط، عامل ADTیا AADT روی هر خط به عنوان متغیر جریان ترافیك، به جای ADTیا AADT برای مدل سازی به كار رفته است اما چنین متغیری در مطالعات بسیاری از محققان دیده می شود استفاده از متغیرهای شمار قوس های افقی و قائم در فاصله های معینی از بزرگراه ها، به عنوان متغیرهای مربوط به طرح هندسی راه در بسیاری از پژوهش ها دیده می شود هر چند در برخی از تحقیقات از درجه انحنای متوسط قوس های افقی شیب یا طول قوس های قائم در هر بخش از راه برای مدل سازی استفاده شده است. برخی پژوهشگران از متغیرهای شمار تقاطع های غیر هم سطح تقاطع های هم سطح یا رمپ ها در فاصله های معین آزاد راه ها یا بزرگراه ها ، برای مدل سازی تصادفات استفاده كرده اند. در پژوهش پیش رو برای بررسی نقش ویژگی های هندسی بزرگراه در رخداد تصادفات از متغیرهای شمار خطوط ، قوس های افقی و راه های دسترسی برای مدل سازی تصادفات استفاده شده است.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.