توضیحات
فهرست
- بازاریابی محتوایی و انواع آن
- فلسفه بازاریابی محتوایی
- آناتومی بازاریابی محتوایی
- پنج راهبرد موثر برای افزایش اثربخشی مطالب در بازاریابی محتوایی
- آشنایی با جدول تناوبی بازاریابی محتوایی
- چهار راه اساسی تحقیق در بازاریابی محتوایی
- تفاوت بازاریابی محتوایی با تبلیغات
- اصول بازاریابی محتوایی
- ده مورد از بهترین رویه های بازاریابی محتوایی
- هفت راه برای ساخت محتوای فوق العاده
- نتیجه گیری
- منابع
بازاریابی محتوایی و انواع آن
اخیرا بحث های زیادی در مورد محتوی (content) و بازاریابی محتوایی یا(content Marketing) مطرح شده است. حال این سؤال مطرح میشود که اصولا محتوی چیست؟ از کجا باید کسب و کارها محتوی بدست بیاورند؟ کپی کنند یا تولید کنند؟ چگونه میتوان محتوی تولید کرد؟ آیا بازاریابی محتوایی نوعی خاص و جدید از بازاریابی است؟ اصلا این نوع بازاریابی چرا بوجود آمده؟ برای چه کسب و کارهایی مفید است؟ نقش تولید محتوی در روابط عمومی چیست؟ و سوالاتی متعددی از این دست. اگر دنبال یافتن جواب این سؤالات هستید این مقاله و چند مقاله بعدی من را مطالعه کنید.
محتوی چیست؟
قبل از پیدایش وب ۲ و رسانه های اجتماعی (Web 2.0 & Social Media) و استفاده فراگیر کسب و کارها از قابلیت های اینترنت و چند رسانهای، محتوی بیشتر در قالب مقاله، خبر، گزارش های متنوع و گاهی عکس و از طریق رسانههای چاپی نظیر روزنامه و مجله عرضه می شد. طبیعی است که حیطه جغرافیایی و مخاطبان این نوع رسانهها محدود بوده و هست. ولی با پیدایش امکانات رسانه های اجتماعی و افزایش نسبی ضریب نفوذ اینترنت در جهان، انواع محتوی تنوع پیدا کرد و جالبتر اینکه استقبال عموم از این انواع جدید آن بسیار زیباد بوده است.
انواع محتوی هایی که هم اکنون در جهان فراگیر شده است عبارتند از:
مقاله (articles)
خبر رسمی (News release)
اینفوگرافی (Infographic) اینفوگرافی از تلفیق دو کلمه اینفو به معنای اطلاعات و گراف به معنای تصویر تشکیل شده و رسالت آن بتصویر کشیدن حجم اطلاعات نسبتا بالا در قالب نمودارهای گرافیکی جذاب است که هم میزان جذب اطلاعات را افزایش می دهد و هم مطالعه این حجم اطلاعات را لذتبخش می کند. ویدیو جالب است بدانید که پیش بینی ها نشان میدهد موج بعدی بازاریابی در جهان بر مبنای ویدیو خواهد بود. پادکست (Podcast) پادکست یک فایل صوتی است که معمولا بین ۱۵ تا ۶۰ دقیقه در مورد یک مطلب یا پدیده با روشی جذاب یا از یک زاویه دید جدید اطلاعاتی را ارایه می کند. این نوع محتوی برای مخاطبانی که وقت مطالعه کافی ندارند توصه می شود. ضمن اینکه بطور کلی تاثیر محتوای کلامی بیشتر از نوشتاری است چون لحن و استرسهای آوایی را نیز منتقل می کند.
توجه:
- برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.