توضیحات
عنوان: انتشار شایعه در بازاریابی الکترونیکی
- چکیده
- مقدمه
- بازاریابی الکترونیکی
- بررسی ادبیات موضوع
- رابطه بین فردی و شایعه در بازاریابی الکترونیکی
- تاریخچه شایعه دهان به دهان در بازاریابی الکترونیکی
- کاربردهای شایعه دهان به دهان در بازاریابی الکترونیکی
- چالشها و موقعیتهای شایعه دهان به دهان الکترونیکی
- مشخصات یک شایعه
- تاثیر شایعه روی یک فرد موثر در بازاریابی الکترونیکی
- قوانین انتقال شایعه
- انواع مدلهای شایعه
- مدل مبتنی بر انرژی در توصیف شایعه بازارهای الکترونیک
- پویایی انتشار شایعه
- انتشار شایعه با در نظر گرفته مکانیزم فراموشی
- انتشار شایعه در شبکههای متغیر با زمان
- نتیجهگیری
- مراجع
چکیده
شایعه یک بخش مهم در تعامل اجتماعی است و گسترش آن تأثیر قابل توجهی بر زندگی مردم دارد. در عصر وب و بازاریابی الکترونیکی، مردم بیش از گذشته از رسانههای الکترونیکی استفاده میکنند و وبلاگ به یکی از اصلیترین تعاملات آنلاین تبدیل شده است. بنابراین، ضروری است که مکانیسم تکاملی گسترش شایعه در شبکههای همگن، ناهمگن، بازاریابی الکترونیکی و مواردی از این قبیل به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.
به طور کلی زمانی که یک مصرفکننده در حال گرفتن یک تصمیم خرید است، تاثیر بین فردی و شایعه یکی از مهمترین منابع اطلاعاتی ردهبندی شده در این حوزه محسوب میشود. این تاثیرات به ویژه در بازاریابی الکترونیکی مشهود است. زیرا محصولات ماملموسشان پیش از مصرف به دشواری ارزیابی میشوند. وقتی شایعه دیجیتالی و الکترونیکی میشود، ماهیت موقتی، ناشناخته و مقیاس وسیع اینترنت، راههای جدیدی از جذب، تجزیه و تحلیل، تفسیر و مدیریت تاثیرات ایجاد میکند که یک مصرفکننده ممکن است روی مصرفکننده دیگر داشته باشد. این تحقیق به بررسی شایعه و تاثیر آن روی بازاریابی الکترونیکی و آنلاین میپردازد.
کلمات کلیدی: شایعه، انتشار شایعه، بازاریابی، بازاریابی الکترونیکی، شبکههای اجتماعی آنلاین
- مقدمه
شایعات معمولاً به عنوان توضیح غلط تایید یا حاشیهنویسی چیزهای جالب، رویدادها یا مسائل عمومی که از طریق کانالهای مختلف پخش میشوند، تعریف میشوند؛ در واقع نمیتوان گفت که شایعه به خودی خود صحیح است یا خیر. در برخی موارد ممکن است با نتیجه واقعی همخوانی داشته باشد و در برخی موارد این طور نیست. در طول این سالها، شبکههای اجتماعی آنلاین مانند فیسبوک، LiveJournal، Orkut، توییتر، یوتیوب، Hi5، فلیکر و دیگر شبکههای اجتماعی محبوبیت بیشتری به دست آوردهاند. گسترش و انتشار شایعه در چنین شبکههای اجتماعی اغلب منجر به پخش گسترده اطلاعات و یا اطلاعات غلط از طریق اقدامات و عوامل فردی میشود.
موفقیت در بازارهای الکترونیکی مستلزم شناخت روانشناسی بازار است. احساسات غلط و عمل کردن هیجانی ضررهای زیادی را به سرمایهگذاران میزند. یکی از علل مهم رفتارهای هیجانی انتشار اخبار غیررسمی در بازار سرمایه است که «شایعه» نامیده میشود. این اخبار غیررسمی و شایعات از طریق رفتارهای هیجانی روی معاملات در بازارهای الکترونیکی تاثیر میگذارد. شایعات با اهداف خاصی تولید میشوند. ممکن است شایعه مضمونی منفی داشته باشد و هدف آن تخریب یک شرکت اینترنتی، سهم یا فرد خاصی باشد. گاهی مضمون شایعه مثبت است که موجب افزایش تقاضا و رشد کاذب قیمت میشود بدون آنکه دلیل واقعی در پشت آن وجود داشته باشد. در این بین برخی افراد و بهویژه تازهواردان، متاسفانه بر این باورند که شایعات متاثر از حقیقت هستند و لابد افراد ایجادکننده شایعات به اخبار و اطلاعات نهانی دسترسی دارند.
در واقع افراد شایعهساز میکوشند تا یک خبر را بهصورت مبهم اما جذاب در مورد آینده یک شرکت یا فرد خاص تولید و منتشر کنند. شایعهای آنقدر جذاب که به سرعت نشر داده شود و به گوش همگان در فضای مجازی برسد. متاسفانه در این بین معمولاً تنها تعداد کمی از افراد به جای نشر شایعه به دنبال بررسی صحت آن هستند و سایر افراد اکثراً شایعه را بدون بررسی صحت و سقم آن به مخاطبان بعدی منتقل میکنند.
افرادی که به تازگی وارد بازارهای الکترونیک شدهاند، معمولاً به محض دریافت اطلاعاتی در مورد سهمشان بدون بررسی صحتش، سریع به آن واکنش نشان میدهند، آن را کورکورانه میپذیرند، مضطرب میشوند و برای رهایی از این اضطراب اقدام به خرید یا فروش میکنند و ضررهای زیادی را متحمل میشوند.
برخی شایعات منتشر شده خیلی قوی بوده و موجب ایجاد تشنج در بازارهای الکترونیکی میشوند که علت آن میتواند شبیه بودن مضمون شایعه به واقعیتهای رخداده در گذشته باشد. راه مقابله با شایعات، کاراتر شدن بازار و شفافیت اطلاعاتی است. اگر سرمایهگذاران اطمینان داشته باشند که کلیه اخبار مربوطه سریعاً افشا شده و هیچ شخصی قادر به استفاده از اطلاعات پنهانی برای کسب سود بیشتر نیست، دیگر سهامداران به شایعات اهمیتی نخواهند داد و شایعات در ذهن شایعهسازان دفن خواهد شد.
- بازاریابی الکترونیکی
بازاریابی الکترونیکی عبارتست از به کارگیری کانالهای الکترونیکی ارتباط با مشتریان به منظور نشر پیامهای بازاریابی. در همین ارتباط، بازاریابی اینترنتی اصطلاحی است که عموماً بدین معنی است: دستیابی به اهداف شرکت از طریق برآوردن و فراتر رفتن از نیازهای مشتریان به نحوی بهتر از رقبا با استفاده از فناوریهای دیجیتالی اینترنت.
بازاریابی الکترونیکی در اصل هنر استفاده از روشهای مختلف تبلیغاتی در وب و تکنیکهای ترویج و اطلاعرسانی در اینترنت برای مدیریت جریان فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت است. سه ابزار اصلی برای مدیریت بر بازارهای الکترونیکی عبارتند از:
1- رتبهبندی موتورهای جستجو
2- تبلیغات و آگهیهای اینترنتی
3- گسترش ارتباطات
مدیریت توسعه فروش به وسیله بازاریابی الکترونیکی عبارتست از گسترش دایره فعالیت شرکت با تبدیل کردن نام کالا و یا خدمات به عنوان شاخصهای تجاری بازار به واسطه حضوردر تمام نقاط ممکن برای تماس با مشتریان هدف. این کار با شناسایی و تمرکز بر روی این نقاط به عنوان کانالهای اصلی بازاریابی صورت میگیرد و این امکان را به وجود میآورد که وب سایت شما مستقیماً به جامعه هدف متصل شود.
به طور خلاصه بازاریابی الکترونیکی در مورد ایجاد کانالهای برخط بازاریابی برای مشتریان شما است و این امکان را دارد که سریعاً مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و از آن گزارشگیری شود.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.