توضیحات
عنوان فارسی: امکان سنجی تولید موتور سیکلت برقی در ایران
- فصل اول «مطالعات بازار»
- مقدمه
- معرفی محصول و تاریخچه آن
- معرفی بازار محصول و بخش های مختلف آن
- میزان صادرات و واردات
- تحلیل عرضه
- عوامل تاثیرگذار بر تقاضا
- پیش بینی تقاضا
- تعیین بازارهای هدف
- نتیجه گیری
- فصل دوم «مطالعات فنی»
- مکان یابی اجرای طرح
- مجوزهای قانونی
- تعیین ظرفیت کارخانه
- تعیین ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز
- سازماندهی و برآورد نیروی انسانی
- تعیین سیستم ها و تجهیزات انتقال مواد
- برآورد تجیهزات انبار، آزمایشگاه، تاسیسات
- برآورد وسایل اداری
- طراحی سیستم توزیع
- تعیین اقدامات پیش از بهره برداری
- فصل سوم «مطالعات مالی»
- محاسبه درآمدها
- محاسبه هزینه ها
- هزینه های سرمایه گذاری
- هزینه ماشین آلات و تجهیزات خط تولید
- هزینه تجهیزات و تاسیسات عمومی
- هزینه زمین و ساختمان
- هزینه وسایل نقلیه
- هزینه لوازم و وسایل اداری
- هزینه های پیش از بهره برداری
- هزینه های عملیاتی جاری
- هزینه های مواد اولیه
- هزینه های نیروی انسانی
- هزینه تامین انواع انرژی مورد نیاز
- هزینه های نگهداری و تعمیرات
- سایر هزینه های بالاسری اداری
- برآورد سرمایه ثابت مورد نیاز
- برآورد سرمایه در گردش
- برآورد کل سرمایه گذاری
- ارزیابی مالی
- نحوه تامین مالی
- محاسبه شاخص های مالی
- تحلیل اقتصادی
فصل اول
«مطالعات بازار»
1-1- مقدمه
مطالعات بازار در پی شناسایی و گردآوری و تجزیه و تحلیل آن دسته از اطلاعاتی برمیآید که به فرصتهای بهتری در ارائه و عرضه کالا و یا خدمات خاصی میانجامد و یا مشکلات و تهدیدهای پیش روی بازاریابی کالا و یا خدمات خاصی را تبیین کرده و راهکارهای برون رفت از مشکلات را ارائه میدهد. مطالعه بازار امری حیاتی برای بنگاههای اقتصادی و تجاری به شمار میرود. از این طریق شرکتها میتوانند از یک فرصت تجاری جدید استفاده کنند و مشتریان فعلی خود را افزایش دهند. پی بردن به نقاط ضعف در بازار، رضایت مشتری را بیمه کرده و اقدامات بازاریابی مؤثر را برای مشتریان برنامهریزی میکند. مطالعه بازار میتواند اطلاعاتی را در مورد وضعیت بازار رقبا فراهم کند که این خود باعث افزایش قدت رقابتی و افزایش سود بنگاه میشود.
با توجه به اهمیت مطالعات بازار برای شروع و تاسیس یک بنگاه اقتصادی در این فصل به بررسی بازار موتور سیکلت برقی و شناخت نیاز مشتری، فروشنده و کلیه ی افراد دخیل در فرایند چرخه ی عمر محصول پرداخته شده است.
1-2- معرفی محصول و تاریخچه آن
وقتی صحبت از وسایل نقلیه برقی می شود، بیشتر یک اسباب بازی در ذهن تصور می شود تا یک وسیله برای عبور و مرور در شهر، اما موتورسیکلت های برقی برخلاف هم خانواده های چهار چرخشان از نظر توان فنی یک سر و گردن از موتورسیکلت های معمولی بالاتر هستند. موتورسیکلت و اسکوتر برقی از نیروی الکتریسیته که درون باتری قابل شارژ ذخیره می شود تغذیه می شوند.
کمپانی هایی که به تولید این محصولات مشغول هستند شامل ویکتوری، زرو zero ,لایتینگ، انرژیک موتور، ژوهامر اتریش، کوانتای، الکتریک موتوراسپرت، هالی وود الکتریک، شرکت یو هند، شرکت لیتو،گاگورو موتور و آلتا موتور می باشند. شرکت اسپانیایی بولتاکو و یاماهای ژاپن نیز برای ورود به این بازار برنامه ریزی کرده اند، همچنین هارلی آمریکا و زد الکتریک محصولات اولیه خود را در سال 2015 به بازار عرضه کردند.در سال 2012 هوندا از اسکوتر برقی خود رونمایی ولی آن را به بازار عرضه نکرد همچنین bmw اسکوتر انقلابی خودرا در سال 2014 رونمایی کرد. ترا موتورسیکلت ساز ژاپنی از عرضه اسکوتر در سال 2015 در هند خبر داد و گاگورو از عرضه باتری قابل حمل پرده برداشت.
در ایران نیز به طور کلی موتورِ موتور سیکلت ها وارداتی است و تولید داخلی در این زمینه نداریم. قطعات بدنه موتور سیکلت در داخل کشور تولید می شود و موتور ها از کشور های چین و هند وارد می گردد که در نهایت موتور سیکلت هایی با برند داخلی به بازار عرضه می شود.
اولین موتورسیکلت برقی هنوز کاملا شناسایی نشده اما اولین طرح برای تولید این موتورسیکلت ها در سال 1895 توسط Ogden Bolton Jr از اوهایو ایالات متحده کشیده شد.در همان سال در شهر بوستون طرح مشابهی توسط Hosea W. Libbey کشیده شد.درسال بعد کمپانی انگلیسی هامپر دوچرخه برقی خود را که از باتری ذخیره کننده نیرو که در جلوی چرخ عقب قرار داشت در استنلی سایکل شو به نمایش در آورد.
در سال 1911 مجله Popular Mechanics تولید موتورسیکلت برقی که با هربار شارژ بین 121 تا 160 کیلومتر را طی می کرد را اعلام نمود(جزئیات بیشتر درمورد این وسیله در دسترس نیست).در سال 1919 شرکت Ransomes, Sims & Jefferies انگلیسی مدل اولیه موتورسیکلت الکتریکی سه چرخ با باتری که زیر صندلی قرار می گرفت راتولید نمود اما این وسیله از مرحله آزمایش فراتر نرفت.در سال 1936 برادران Limelette کمپانی به اسم Socovel را در بروکسل پیدا کردند و چون آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم بر بلژیک تسلط داشت این کمپانی با اجازه آلمانها فعالیت و در زمان جیره بندی سوخت های فسیلی توانستند مقداری موفق شوند.بعداز جنگ هم پیرو همان قرارداد تا سال 1948 تولیداتشان ادامه داشت.
در خلال جنگ جهانی دوم و بحران سوخت و پیامدهای آن مثل جیره بندی در ایالات متحده فردی به نام Merle Williams از کالیفرنیا موتورسیکلت دوچرخ برقی که یک تریلر یک چرخ را یدک می کشید اختراع نمود که با محبوب شدن این وسیله تعداد بیشتری را در گاراژ ساخت و در سال 1946 شرکت ParCar Corp را ایجاد نمود.
در سال 1976 Karl Kordesch شیمی دان اطریشی سلول سوختی نیکل کادمیوم را برای موتورهای برقی طراحی نمود و بعدها باجایگزین کردن سلول سوختی هیدرازینی(ترکیب شیمیایی با فرمول n2h4) سرعت این موتورهارا به 40 کیلومتر بر ساعت افزایش دهد.در همان سال شرکت ایندین توانست مدل اولیه موتورسیکلت برقی خود به اسم Papooseرا زیر نظر شخصی به نام Floyd Clymer(طراح و دلال و منتشرکننده مجله)به تولید برساند.در سال 1947 شرکت Auranthic کمپانی کوچک در کالیفرنیا موتورسیکلت برقی به اسم Charger که توانایی رسیدن به سرعت 48 کیلومتر بر ساعت و طی مسافت 80 کیلومتر با یک بار شارژ داشت تولید نمود.
از آنجایی که آوردن تمام اختراعات و کمپانی ها به دلیل زیاد بودن از حوصله خوانندگان خارج خواهدبود، تعدادی از مهمترین ها را ذکر خواهیم کرد.در سال 1996 EMB Lectra موتورسیکلت برقی با موتور متغیر مقاومت مغناطیسی[1]که به سرعت 72 کیلومتر بر ساعت و طی مسافت 40 کیلومتر می رسید تولید نمود.در همان سال شرکت پژو فرانسه اسکوتر برقی با باتری نیکل کادمیوم و طی مسافت 40 کیلومتر را تولید نمود.در سال 2009 اولین موتورسیکلت برقی در تایم تریل موتو جی پی معرفی شد که توانست رتبه نخست را کسب کند.
1-3- معرفی بازار محصول و بخش های مختلف آن
با توجه به تعداد بسیار زیاد این وسیله و همچنین تقاضای زیاد آن در سطح کشور و کاربرد زیاد آن در مصارف شهری و روستایی، نیاز به معرفی وسیله ای جهت استفاده های سبک شهری و بعضا روستایی احساس می گردد.
از طرفی با توجه به استفاده قشر متوسط به پایین جامعه از این محصول و همچنین بالا رفتن قیمت سوخت می توان انتظار داشت که این محصول با بازار نسبتا خوبی مواجه شود.
همچنین طرح هایی در شهرداری و دولت جهات استفاده از موتور سیکلت برقی در آن سازمان ها در دست بررسی است و حتی برخی مقامات بیان داشته اند که می توان از این محصول به عنوان جایگزین سرویس جهت رفت و آمد به محل کار استفاده کرد.
از این محصول می توان در تمام نقاط کشور اعم از شهری و روستایی استفاده کرد و محدودیتی ندارد، چراکه این محصول نیاز به پلاک ندارد و دارنده آن برای استفاده نیازمند گواهینامه نیست و بانوان و جوانان می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.