توضیحات
عنوان: استراتژیهای سیستم مدیریت دانش و تاثیر آن بر هوش تجاری
- چکیده
- مقدمه
- عناصر اساسی مدیریت دانش
- نقش تکنولوژی اطلاعات در مدیریت دانش
- ضرورت استفاده از مدیریت دانش
- همبستگی هوشتجاری و مدیریت دانش
- پبشنیازهای هوشتجاری جهت استقرار در سازمان
- ابزارها و مولفه های هوشتجاری
- مزایای استفاده از هوشتجاری در مدیریت دانش
- کارهای مرتبط در راستای کاربرد مدیریت دانش بر هوش تجاری سازمانی
- نتیجه گیری
- منابع
چکیده
در انجام این تحقیق ، در مطالعات مدیریت دانش، استراتژی مدیریت دانش مفهومی جدید میباشد که اغلب در پروژههای داخلی چندان مورد توجه قرار نگرفته است. تحقیق حاضر به بررسی رابطۀ بین استراتژیهای مدیریت دانش با هوش تجاری میپردازد. مدیریت دانش و هوش تجاری در هر سازمانی از اهمیت برخوردار هستند اما این مهم در شرکتهای دانش محور که فلسفه ی وجودی آنها تولید و انتشار دانش است از اهمیت بیشتری برخوردار میباشند، پس این دو میتوانند با یکدیگر رابطه داشته باشند.
در این تحقیق به بررسی سیستم مدیریت دانش و تاثیرات آن بر هوش تجاری سازمان میپردازد.
کلمات کلیدی: مدیریت دانش، سازمان، هوش تجاری.
1-مقدمه
در این تحقیق آماده، مدیریت دانش متشکل از فرآیندهای متعددی مشتمل بر تولید دانش جدید، دسترسپذیر کردن دانش از منابع خارجی، بازنمودن دانش در اسناد و پایگاههای داده، به کارگیری دانش در فرآیندها، انتقال دانش موجود در سازمان، بهکارگیری دانش موجود در تصمیمگیری، تسهیل رشد دانش از طریق فرهنگ و انگیزه، سنجش ارزش سرمایههای دانشی و تاثیر مدیریت دانش است. انجام این فرآیندها مستلزم به کارگیری فناوری اطلاعات در مدیریتدانش میباشد. یکی از ویژگیهای محیط امروزی، افزایش سطوح رقابت است. موسساتی که خواهان افزایش سهم بازار خود و کسب سود و منافع هستند، باید خود را با تغییرات محیط موجود وفق دهند. از اینرو، تغییرات بسیاری در روشهای مدیریتدانش در حال شکلگیری است]1[.
2-عناصر اساسی مدیریتدانش
چهار عنصر اساسی مدیریتدانش عبارتنداز: دانش، مدیریت، تکنولوژی اطلاعات و فرهنگسازمانی. هر یک از این عناصر میتوانند تاثیر بسزایی در موفقیت یا شکست مدیریت دانش داشته باشند]2[.
3-نقش تکنولوژی اطلاعات در مدیریت دانش
از تکنولوژی اطلاعات میتوان به عنوان ابزاری موثر و کارآمد در تمام زمینههای مدیریتدانش شامل استخراج، اشتراک و کاربرد دانش استفاده کرد. توانایی تکنولوژی اطلاعات در جستجو، بازیابی، ترکیب، بایگانی و انتقال اطلاعات، تحولی در گردآوری، سازماندهی، ردهبندی و گسترش اطلاعات ایجاد میکند. تکنولوژی اطلاعات نقش پشتیبان را در مدیریت دانش ایفا کرده و به افراد در پیدا کردن اطلاعات کمک میکند اما خود افراد باید تعیین کنند کدام اطلاعات متناسب و مرتبط با نیاز آنهاست]2[.
4-ضرورت استفاده از مدیریت دانش
دو دلیل زیر را برای استفاده از مدیریت دانش در شرکتها میتوان بیان نمود:
1-سرمایههای دانشی شرکت همانند سرمایههای مالی و فیزیکی از اهمیت قائل هستند.
2-شرکتها از کاهش و از دست دادن دانش ارزشمندی که بوسیله خارج شدن افراد از کسب و کار ایجاد میشود، آگاه هستند]2[.
شرکتها در ابتدا اهداف خود را طبقهبندی میکنند. این طبقهبندی شامل دانش داخلی، دانش خارجی و دانش غیر رسمی میشود. دانش داخلی مربوط به دانش در خود شرکت است که با استفاده از به کارگیری اسناد و مدارک موجود محصولات میباشد. دانش خارجی مربوط به دانش کسب شده در خارج سازمان است که میتوان از هوش رقابتی برای بدست آوردن آن استفاده نمود و دانش غیررسمی شامل دانش افراد برای انجام دقیق و درست کارهای شرکت میباشد]3[.
توجه:
برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.