توضیحات
تحقیق ارزیابی بهینه سازی یادگیری انسانی
چکیده
بهينهسازي يك فعاليت مهم و تعيينكننده در طراحي ساختاري است. طراحان زماني قادر خواهند بود طرحهاي بهتري توليد كنند كه بتوانند با روشهاي بهينهسازي در صرف زمان و هزينه طراحي صرفهجويي نمايند. بسياري از مسائل بهينهسازي در مهندسي، طبيعتاً پيچيدهتر و مشكلتر از آن هستند كه با روشهاي مرسوم بهينهسازي نظير روش برنامهريزي رياضي و نظاير آن قابل حل باشند. این مقاله به بررسی بهینهسازی مبتنی بر یادگیری انسانی پرداخته شد. الگوریتم بهینهسازی فراابتکاری جدیدی با نام بهینهسازی یادگیری انسانی سادهشدهی سازگار و با اقتباس از سازوکار یادگیری انسان، روشی فرا ابتکاری با نام بهینهسازی یادگیری انسان ارائه میدهد که از سازوکار یادگیری انسان الهام گرفته است.
مقدمه
هدف از بهينهسازي يافتن بهترين جواب قابل قبول، با توجه به محدوديتها و نيازهاي مسأله است. براي يك مسأله، ممكن است جوابهاي مختلفي موجود باشد كه براي مقايسه آنها و انتخاب جواب بهينه، تابعي به نام تابع هدف تعريف ميشود. انتخاب اين تابع به طبيعت مسأله وابسته است. به عنوان مثال، زمان سفر يا هزينه از جمله اهداف رايج بهينهسازي شبكههاي حمل و نقل ميباشد. به هر حال، انتخاب تابعِ هدفِ مناسب يكي از مهمترين گامهاي بهينهسازي است. گاهي در بهينهسازي چند هدف به طور همزمان مد نظر قرار ميگيرد؛ اين گونه مسائل بهينهسازي را كه دربرگيرنده چند تابع هدف هستند، مسائل چند هدفي مينامند. سادهترين راه در برخورد با اين گونه مسائل، تشكيل يك تابع هدف جديد به صورت تركيب خطي توابع هدف اصلي است كه در اين تركيب ميزان اثرگذاري هر تابع با وزن اختصاص يافته به آن مشخص ميشود. هر مسأله بهينهسازي داراي تعدادي متغير مستقل است كه آنها را متغيرهاي طراحي مینامند كه با بردار n بعدي x نشان داده ميشوند.
هدف از بهينهسازي تعيين متغيرهاي طراحي است، به گونهاي كه تابع هدف كمينه يا بيشينه شود. در پنج دههی گذشته الگوریتمهای بهینهسازی مختلفی ارائه شدند که هدف از ارائه این الگوریتمها رسیدن به یک الگوریتم بهینهساز مناسب مشابه رفتارِ انسان میباشد]1[.
…
فهرست مطالب تحقیق ارزیابی بهینه سازی یادگیری انسانی
- چکیده
- مقدمه
- مروری بر کارهای مرتبط
- بیان مساله
- طرح اصلی مقاله
- شبیهسازی و پیادهسازی
- 5-1.الگوریتم بهینهسازی یادگیری انسانی سادهشدهی سازگار]1[
- 5-1-1.مقداردهی اولیه
- 5-1-2. عملکنندههای یادگیری
- 5-1-2-1.عملکنندهی یادگیری تصادفی
- 5-1-2-2.عملکنندهی یادگیری شخصی
- 5-1-2-3.عملکنندهی یادگیری اجتماعی
- 5-1-3.عملکنندهی استراتژیهای به کار گرفتهشده
- 5-1-4.عملیات بهروزرسانی
- 5-2.الگوریتم بهینهسازی یادگیری انسان]2[
- 5-2-1. مقداردهی اولیه
- 5-2-2. عملگرهای یادگیری
- 5-2-2-1.عملگر یادگیری شخصی
- 5-2-2-2. عملگر یادگیری اجتماعی
- 5-2-2-3. عملگر یادگیری جستجوی تصادفی
- 5-2-2-4. عملگر یادگیری مجدد
- 5-2-2-5. بهروزرسانی IKD و SKD
- 5-2-2-6. پیادهسازی HLO
- نتیجهگیری
- نتیجه گیری و کارهای آتی
- منابع
منابع تحقیق ارزیابی بهینه سازی یادگیری انسانی
[1] Ling Wang, Haoqi Ni, Ruixin Yang, Panos M. Pardalos, Xin Du, Minrui Fei,” An adaptive simplified human learning optimization algorithm”, Information Sciences 320 (2015) 126–139, ELSIVIER, 2015.
[2] Ling Wang, Ruixin Yang, Haoqi Ni, Wei Yea, Minrui Fei, Panos M. Pardalos,” A human learning optimization algorithm and its application tomulti-dimensional knapsack problems”, Applied Soft Computing 34 (2015) 736–743.
توجه:
تحقیق ارزیابی بهینه سازی یادگیری انسانی شامل یک فایل ورد 20 صفحه ای می باشد.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.