توضیحات
عنوان فارسی: تاتیر قابلیت های پویا بر قیمت گذاری ارزش بنیان و عملکرد صادرات
عنوان انگلیسی مقاله ترجمه شده:
THE EFFECTS OF DYNAMIC CAPABILITIES ON VALUE-BASED PRICING AND EXPORT PERFORMANCE
چکیده:
در این مطالعه ما تاثیر مولفه های مختلفی از قابلیت های پویا را بر قیمت گذاری ارزش بنیان وعملکرد صادرات را مورد بررسی قرار داده ایم. ما یک مدل تحقیقاتی را توسعه داده ایم که سه مولفه ی قابلیت های پویا را مورد بررسی عمیق قرار میدهد.شامل: قابلیت های وفق پیدا کردن,قابلیتهای جذبی ,قابلیتهای خلاقانه وتاتیرات مربوطه ی آنها بر قیمت گذاری ارزش بنیان و عملکرد صادرات. بعلاوه: ما رابطه ای بین قیمت گذاری ارزش بنیان و عملکرد صادرات فرض نموده ایم. بر پایه ی نمونه172 مین CEO اتریش و مدیران بازار یابی,ما فرضیات خود را از طریق مدلسازی معادل سازی ساختمانی با استفاده از مجذور جزیی حداقل به بوته آزمایش گذاشتیم. نتایج آشکار میکند که قابلیت وفق پیدا کردن و خلاقانه شرکتهای بازرگانی هردو تاتیر متبت بر قیمتگذاری ارزش بنیان داشته اند. بعلاوه نتایج ما نشان میدهد که قابلیت وفق پیدا کردن تاتیر متبتی بر عملکرد صادرات دارد. رابطه ی بین قیمتگذاری ارزش بنیان و عملکرد صادرات قابل حمایت نمیباشد. از اینرو,ما استنتاج نموده ایم که قابلیت وفق پذیری شرکتهای بازرگانی نقش اصلی را در قیمتگذاری بین المللی بازی میکند و ما را به سمت یک عملکرد صادراتی تقویت شده رهنمون میشود.
کلمات کلیدی: قابلیت های پویا, قیمت گذاری ارزش بنیان, عملکرد صادرات, بازار یابی بین المللی
معرفی
قیمت گذاری بین المللی مسله اصلی مورد بحث میان محققین بازاریابی بین المللی میباشد. (e.g., Myers & Cavusgil, 1996; Theodosiou & Katsikeas, 2001). علیرغم تعداد قابل توجه تحقیقات در سالهای اخیر یافته های مربوط به شاخض های تعیین کننده و دست آورد های قیمت گذاری صادرات میتوانند هنوز قطعه قطعه , ناقص و ناسازگار باشند (Tan & Sousa, 2011). قیمت گذاری استراتژیک صادرات نشان دهنده ی یکی از گزینه های فروان موجود است که نشان میدهد شرکتی بازرگانی میتواند قابلیت رقابت خودش را افزایش دهد(Dolgui & Proth, 2010). این رویکرد نیازمند مد نظر قرار دادن مجموعه متعددی از مقدماتی است که بر روش قیمت گذاری موثر اند.برای برشمردن طبیعت سخت و طاقت فرسای بیزنس بین المللی, ما قابلیتهای پویا را به عنوان یک فاکتور مهم که بر قیمتگذاری و عملکرد تاثیر گذار است را شناسایی نموده ایم. به عنوان نتیجه ی محیطهای پیچیده و متغیر, شرکتهای بازرگانی برای استفاده بهینه از منابع به قابلیتهای ممتازی نیاز دارند(Prange & Verdier, 2011). Teece (2014, p. 8) عنوان نموده است که قابلیتهای پویایی که با یک استراتژی خوب همراه باشد برای پایداری عملکرد یک سرمایه گذار ارشد عاملی لازم و ضروری به نظر می آید, مخصوصا در محیطهای پر تحرک جهانی. “
جدا از تعداد بیشمار روشهای قیمتگذاری, ما رویکرد قیمتگذاری ارزش بنیان را نیز در تحقیق خود آورده ایم. تفسیر این انتخاب از راه های گوناگونی ممکن است, اما مهمتر از همه, این روش به مشتری میپردازد, تمایل به پرداخت در طی اقساط, راه هایی برای هدایت تمایل های مختلف در پرداخت, انحراف از درک ارزش واقعی, و در نتیجه هم ترازی قیمتها(Shapiro & Jackson, 1978). همانطور که گفته شد,, چشم انداز قابلیتهای پویا هدف بوجود آوردن منابع با ارزش را منعکس میسازد. از نظر ما, این هدف متضمن بالانس استراتژیک شرایط درونی و بیرونی میباشد. تحقیق قبلی پیشنهاد میدهد که, تمامی انواع شرکتها از کوچک تا سرمایه گذاران ارشد متوسط و شرکتهای بازرگانی در صنایع اجناس معمول, قادرند تا سود بخشی خویش را از طریق قیمتگذاری ارزش بنیان ارتقا دهند(Liozu & Hinterhuber, 2013). از اینرو, قیمت گذاری ارزش بنیان مناسبترین رویکرد برای آورده شدن در مدل ما میباشد. به علاوه, ما به همان اندازه که به تاثیر قابلیتهای پویا بر عملکرد صادرات علاقه مندیم, به تاثیر رویکرد قیمتگذاری بر این مهم نیز علاقه مند هستیم. تا بحال تنها تحقیقات معدودی به نتایج واقعی و تاثیرات استراتژی های قیمتگذاری مختلف با مولفه های قابل اندازه گیری پرداخته اند(Homburg, Jensen, & Hahn, 2012). آنالیز ما به سطح عملکرد صادرات منتهی شده است, بر مقدار مجموع عملکرد صادراتی یک نهاد تمرکز نموده است(Aulakh, Kotabe, & Teegen, 2000). چون ما مفهومی را که توسط (Katsikeas, Leonidou, and Morgan (2000)) توسعه پیدا کرده را پذیرفته ایم, براوردهای ما از عملکرد صادرات میتواند به سه گونه تقسیم بندی شود: آیتم مربوط به فروش, مربوط به سود و مربوط به سهمیه بازار. بر اساس ادبیات قابلیتهای پویا, قیمتگذاری بین المللی و عملکرد صادرات ما یک مدل تحقیقاتی پیشنهاد کرده و فرضیه ی خویش را می آزماییم. تا جایی که میدانیم, این تحقیق اولین تلاش جهت ترکیب شاخصهای خاص قیمتگذاری, رویکرد قیمتگذاری و عملکرد صادرات در یک تحقیق میباشد. بویژه, انسجام قابلیتهای پویا یک مسله نو آورانه در زمینه استراتژی بین المللی قیمتگذاری میباشد
توجه:
- برای دانلود فایل word کامل ترجمه از گزینه افزودن به سبد خرید بالا استفاده فرمایید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.