توضیحات
مهمترین عناوین پرداخته شده در پاورپوینت:
- مقدمه
- روش انجام کار
- سوالات مصاحبه
- سوالات پرسشنامه دانشجویان
- سوالات پرسشنامه اساتید
- به کارگیری مراحل هفت گانه روش ssm در برنامه آموزشی دانشکده مدیریت
- مرحله 2:
- مرحله 3: توسعه تعاریف ریشه ای
- دانشجویان اساتید
- محدودیت های مربوط به اساتید
- محدودیت های مربوط به کلاس ها
- محدودیت مربوط به گروه دانشجویی
- محدودیت های فردی دانشجویان
- محدودیت های کارکنان آموزش
- محدودیت مربوط به دروس
- مولفه های CATWOE برای ذی نفعان سیستم برنامه ریزی آموزشی دانشکده مدیریت
- تعریف ریشه ای مربوط به دانشجویان
- تعریف ریشه ای مربوط به اساتید
- تعریف ریشه ای کارکنان بخش آموزش
- تعریف ریشه ای معاونت آموزشی
- مرحله 4: ساخت مدلهای مفهومی
- مدل مفهومی مربوط به دانشجویان
- مدل مفهومی مربوط به دانشجویان ورودی تا سال 86
- مرحله 5: مقایسه با دنیای واقعی
- نمودار جریان کار
- مرحله 6: شناسایی و تعیین تغییرات مورد نیاز
- نتیجه گیری و پیشنهادها
مقدمه
منظور از برنامه ریزی آموزشی، تخصیص منابع آموزشی همچون مدرس، درس، زمان و امکانات و تجهیزات آموزشی (کلاس درس، لابراتوار و …) به یکدیگر است.
برنامه ریزی آموزشی از مسائل بسیار مهمی است که در هر ترم برای موسسات آموزش عالی تکرار می شود. این قبیل امور، کارهای اجرایی مهمی هستند که در هر ترم برای موسسات آموزش عالی تکرار می شود.
این قبیل امور کارهای مهمی هستند که در هر ترم باید در تمام دپارتمان های دانشگاهی انجام شوند. در اکثر دانشگاه ها علاوه بر اهداف و تمایلات فردی یک مجموعه ای از اهداف سازمانی نیز وجود دارد که این برنامه ریزی را تحت تاثیر قرار می دهند.
اهداف تهیه کنندگان برنامه به طور معمول با تغییر فضای دانشجویان برای واحدهای درسی و یا تمایل افراد درگیر در فرآیند تهیه برنامه برای ارائه برخی از دروس لازم تعیین میشود.
به علاوه لازم است دروسی که ارائه میشوند با بار آموزشی دانشکده مطابقت داشته باشند. هر چند این آزادی عمل وجود دارد که می توان یک درس خاص را به چندین عضو هیات علمی تخصیص داد.
عوامل دیگری که می توانند مسئله برنامه ریزی آموزشی را تحت تاثیر قرار دهند عبارتند از:
1. محدودیت منابع همچون تعداد بلوک های زمانی در دسترس برای زمان بندی
2. تعداد کلاس های در دسترس در طول یک زمان معین
3. برخی از عوامل و فاکتورها نیز به سیاست دانشکده ای بستگی دارند، مانند تعداد کلاسهای مجاز شبانه
یکی از مهمترین عواملی که باید در فرآیند تهیه برنامه در نظر گرفته شود، ترجیحات اعضای هیات علمی برای تدریس دروس مورد علاقه خویش است. همچنین ترجیحاتی نسبت به آموزش در یک مقطع خاصی از زمان وجود دارد. برخی از اعضای هیات علمی صبح ها و بعضی بعد از ظهر ها را برای تدریس ترجیح می دهند و هرگز نمی توان این ترجیحات را نادیده گرفت.
´
این نوع مسائل به طور رایج در تمام دانشکده ها وجود دارند و باید به گونه ای طراحی شوند اهداف زیر را برآورده سازند:
1. اهداف مورد نظر در ارائه دروس مختلف
2. سیاست دانشکده و محدودیت منابع
3. تامین نظر هیات علمی برای دروس و زمان مد نظر آنها
4. رضایتمندی دانشجویان از برنامه درسی ارائه شده
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.