توضیحات
عنوان فارسی: بهرهگیری ممیزان داخلی از سازگاری فردی، استدلالها و اطلاعات حسابرسی در محیط حاکمیت شرکت
عنوان
:Internal auditors’ use of interpersonal likability, arguments, and accounting information in a corporate governance setting
خلاصه
ممیزان داخلی نقش مهمی در تأثیرگذاری بر قضاوت مدیران دارند. بااینحال، مقالات در این زمینه، نشان میدهند که به دلیل اینکه ممیزی داخلی فاقد انگیزههای خدمت به مشتری موجود در ممیزی خارجی است، ممیزان داخلی اغلب یک رویکرد پلیسی اتخاذ میکنند که میتواند منجر به روابط منفی بین فردی با مدیران شود. ما سه متغیر اساسی را که به ممیزان داخلی توانایی نفوذ روی مدیران میدهد، بررسی کردیم : 1) سازگاری فردی ممیزان داخلی 2) اطلاعاتی که برای حمایت از مواضع خود استفاده میکنند و 3) اینکه آیا اطلاعات را در یک بحث موضوعی سازمانیافته، ارائه میکنند یا خیر.
ما دریافتیم که مدیران بیشتر با یک ممیز داخلی که هم سازگار است و هم از یک بحث موضوعی سازمانیافته استفاده میکند، موافق هستند. ما در ادامه دریافتیم که این اثر مشترک صرفنظر از اینکه آیا اطلاعات ممیز داخلی نسبتاً از موقعیت او حمایت میکنند یا نمیکنند، رخ میدهد. بهطورکلی، نظریهها و یافتههای ما بیان میکنند که یک ممیز داخلی میتواند به توافق با مدیران روی مسائل مهم حاکمیتی شرکت با این تکنیک ارائه نسبتاً ساده دست یابند، حتی زمانی که اطلاعات اساسی بهطور نسبی حامی او نباشند که مدیران در غیر این صورت تمایل به مخالفت با موضع ممیز داخلی دارند. مطالعه ما به نظریههای حسابرسی، روانشناسی و نوشتار و گفتمان با شواهد جدیدی از اثرات یک ساختار بحث ( ایجاد اطلاعات زمینهای ثابت) به قضاوت کاربران کمک میکند و اینکه چگونه اثرات به سازگاری منبع اطلاعات وابسته است. یافتههای ما دارای پیامدهای مهمی برای ممیزان داخلی، مدیران، ممیزان خارجی و دیگر علاقهمندان در اداره شرکت میباشد.
معرفی
در این مطالعه، ما بررسی میکنیم که چگونه سه متغیر، که هرکدام برای تعاملات ممیزان داخلی با مدیران، اساسی است، ممیزان داخلی روی قضاوتهای مدیران تأثیرگذار هستند : 1) سازگاری فردی ممیزان داخلی 2) اطلاعات اساسی در حمایت از مواضع آنها و 3) استفاده آنها از استدلالهای موضوعی سازمانیافته برای ارائه اطلاعات به مدیران. Prawitt ، Smith و Wood (2009، P1258) بیان کردند که ممیزان داخلی اغلب تمایل به تعامل با مدیران دارند و اغلب در درجه اول مسئول نظارت روزبهروز بر فعالیتهای مدیران هستند که شامل آن اقداماتی است که مربوط به گزارش دهی مالی خارجی است. ( همچنین Barrif، 2003؛ Cohen، Hayes، Krishnamoorthi، Monroe و Wright، 2013؛ Mercer، 2004 را ببینید) مقالات نشان میدهند که درجه تعاملات بین ممیزان داخلی و مدیران در عمل بهطور وسیعی تغییر میکند. (Deloitte ، 2010؛ Dittenhofer، Ramamoorti، Ziegenfuss و Evans، 2010؛ Pickett، 2010؛ Ratliff . Brackner، 1998) بهوضوح، بسیاری از ممیزان داخلی دارای تعاملات بین فردی استثنایی با مدیران هستند. بااینحال، Pickett (2007، 2010) بیان میکند که ممیزی داخلی فاقد انگیزههای خدمات مشتری موجود در ممیزی خارجی است، که این امر به ممیزان داخلی اجازه اتخاذ روش پلیسی را میدهد که تأکید کمی روی تعاملات فردی مثبت با مدیران بهعنوان مشتریان در مقایسه با ممیزی خارجی دارد. Deloitte (2010) بهطور مشابه بیان میکند که رویکرد پلیسی ممیزی داخلی میتواند به رابطه مدیر – ممیز داخلی آسیب برساند و ادعا میکنند که « یک رابطه ناکارآمد ( بین مدیران و ممیزان داخلی) یک دلیل کمکی و در برخی موارد، یک دلیل اصلی است» که انواعی از مشکلات حسابرسی شامل « ضعف جسمانی، بیان مالی، پیروی از مقررات و مانند آنها» را شامل میشود. (P3) باوجود اهمیت رابطه فردی بین مدیران و ممیزان داخلی ، Archambeault، Dezoort و Halt (2008) و Prawitt و همکاران (2009) بیان کردند که تحقیقات نسبتاً کمی انجام دادهاند. ما بهطور نظری و تجربی بیان کردیم که چگونه ممیزان داخلی از استدلالها، سازگاری فردی و اطلاعات برای تأثیر گذاشتن روی قضاوت مدیران بهره میبرند. بر اساس نظریههای نوشتار و گفتار، یک بحث، یک آرایش روان از اطلاعات به گروههای موضوعی مرتبط در حمایت از یک نتیجه خاص هستند. ( بهطور مثال، Conners ، 1981؛ Smith، 2003) بااینحال، افراد اغلب بهسادگی اطلاعاتی را در حمایت از موقعیتی که به ذهن میآید، ارائه کردند که بدون سازماندهی آنها به یک بحث ساختاریافته، به کاربر اجازه میدهد که تصمیم بگیرد چگونه قطعات را در کنار هم قرار دهد. (Booher، 2001؛ Guffey، 2010، May و May، 2012) مقالات مربوط به ممیزی داخلی نشاندهنده یک انحراف گسترده در استفاده اثربخش از ممیزان داخلی در عمل از استدلالها است. (Chambers، 2009؛ Dittenhofer و همکاران، 2010) بهطور مثال، Chambers (2010) با مدیران و مسئولان اجرایی مذاکره نمود که این امر نشان میدهد که ممیزان داخلی اغلب اطلاعات را به شیوهای که به کاربران اجازه دیدن آسان چگونگی اتصال قسمتهای مختلف اطلاعات به هم را میدهد، را ارائه نمیکنند. بهعبارتدیگر، ممیزان داخلی اطلاعات را ارائه میکنند، اما این کار را همیشه بدون قراردادن آنها در یک ساختار منسجم موضوعی سازمانیافته و جاری انجام میدهند. (May و May، 2012) محققان گفتار و نوشتار استدلالها ( که اطلاعات سازماندهی شده یک موضع مربوط به گروههای متصل موضوعی را حمایت میکنند) از حداقل سه شکل دیگر علم بیان تمیز دادند
توجه
- برای دانلود فایل کامل ورد لطفا اقدام به خرید نمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
به منظور سفارش ترجمه تخصصی مقالات خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش ترجمه مقاله
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.