توضیحات
شبیه سازی مقاله مکان یابی برای شبکه های کراس داکینگ با گمز
سیستمهای فرابارانداز، یک تکنیک لجستیک نسبتا کارآمد است که می تواند به سرعت برای یکپارچه سازی محمولهها از منابع مختلف استفاده و منجر به صرفهجویی در شاخصهای حمل و نقل عازم به مناطق دوردست ، شود. لذا تمرکز سیستمهای فرابارانداز از مدیریت زنجیره تامین به مدیریت زنجیره تقاضا تغییر پیدا کرده است. موجودیهایی که به مراکز فرابارانداز وارد میشوند، از قبل تخصیص داده شدهاند و در مقابل سفارش دوباره پرسازی توسط یک خرده فروش در زنجیرهی تامین ایجاد میشود. این سیستم کمک میکند تا هزینههای عملیات و سطح موجودی کاهش ، توان عملیاتی و فضای فروش، افزایش پیدا کند. در برخی موارد خرده فروشان اتلافات مرتبط با نگهداری با ثبات واحدهای موجودی، و تقاضای بالا را شناسایی کرده و همچنین سیستمهای فرابارانداز را به عنوان راهی برای کاهش هزینههای نگهداری موجودی میدانند. سیستمهای فرابارانداز اساسا تابعی از نگهداری موجودی یک انبار میباشند.
مکانیابی یک یا تعداد بیشتری از سیستمهای فرابارانداز، بخشی از طراحی شبکههای توزیع و یا زنجیره تامین می باشند. یک استراتژی باید در رابطه با موقعیت این سیستمهای فرابارانداز تصمیم گیری کند. این مسئله نمی تواند به طور جداگانه از تصمیم گیری در رابطه ی نحوه ی جریان کالا ها در این شبکهها، به کار گرفته شود (2012). تعیین جریان کالاهای موضوع مورد بحث ما نیست و تنها مسئله ای که در رابطه با تصمیم گیری برای مکانیابی درگیر است در اینجا در نظر گرفته میشود. مسئله ای که در آن تسهیلات (به عنوان مثال، مراکز توزیع و کارخانه ها) مکانیابی میشوند ، توجهات زیادی را به خود جلب کرده اند.
تعریف مسئله
شبکه توزیع مورد بررسی در این مطالعه شامل تامین کنندگان (L) مراکز فرابارانداز (I) و کارخانجات مونتاژ (J) (که به طور مختصر به صورت کارخانجات بیان می شود) می باشد. سیستم های حمل و نقل برای حمل بار از تامین کنندگان به کارخانجات مجاز هستند که هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم (از طریق فراباراندازها) عملیات حمل ونقل را انجام دهند، به طوری که هزینه کل حمل و نقل و هزینه تاسیس و بهره برداری از مراکز فرابارانداز حداقل شود. همچنین فرض شده است که مسیریابی در فرآیند برداشت برای محموله های در حال حمل از طریق فرابارانداز، مجاز است.
برای مقادیر حمل برابر یا مضربی از ظرفیت وسایل نقلیه، حمل و نقل مستقیم موثرترین راه برای حمل و نقل است. کارخانجات مونتاژ ممکن است قطعات یا محصولات مختلفی را که توسط تامین کنندگان تولید شده است، نیاز داشته باشند، به این معنی که در مساله حاضر شبکه توزیع چند محصولی در نظر گرفته شده است. تمامی قطعات مونتاژ شده به طور مستقیم به یک یا چند فرابارانداز متصل هستند. شکل زیر جریان حمل و نقل را در شبکه فرابارانداز معمول نشان می دهد.
همانطور که در شکل فوق نشان داده شده است، هیچ مسیری بین کارخانجات مونتاژ وجود ندارد. برای توضیح بیشتر در رابطه با این فرض، یک گروه تولیدی را در نظر بگیرید که در آن قطعات معمولا محموله ها از تامین کنندگان به فرابارانداز توسط وشایل نقسیه کوچکی مانند وانت ها ، و از فرابارانداز به کارخانجات مونتاژ بوسیله تریلرها منتقل می شوند. درخواست های مربوط به کارخانجات مونتاژ معمولا در تریلر بارگذاری می شود و وجود مسیر بین کارخانجات مختلف اقتصادی نیست، و این امر به علت توزیع جغرافیایی آنها است. در چنین موقعیتی، معمولا تعداد کارخانجات در مقایسه با تعداد تامین کنندگان زیاد نیست.
این مقاله، توسعه ای از مدل مربوط به مسئله مسیریابی مکانیابی در مقاله فرهانی و حکمت فر (2009) می باشد که فرضیات آن به شرح زیر است:
- هر تامین کننده محصولات را میتواند مستقیما و یا غیر مستقیم و از طریق مراکز فرابارانداز به کارخانجات مونتاژ ارسال کند.
- این امکان وجود دارد که مسیرهایی در فرآیند برداشت وجود داشته باشند به این معنی که وجود مسیر بین تامین کنندگان مجاز است، اما هر مسیر از یک مرکز فرابارانداز شروع و به آن ختم می شود.
- بارهای ارسالی از هر تامین ککنده به هر کارخانه ی مونتاژ مشخص است (djl). اگر djl بیشتر از ظرفیت وسیله نقلیه باشد، نیاز است که یک وسیله نقلیه به طور مستقیم از تامین کننده i به کارخانه j برود.
- چندین مرکز فرابارانداز با ظرفیت محدود در شبکه توزیع وجود دارد.
- ناوگان وسایل نقلیه همگن هستند و تمامی وسایل نقلیه ظرفیت یکسان دارند.
- کل محموله های باری یک وسیله نقلیه نمیتواند از ظرفیت آن بیشتر باشد.
- طول مدت مسیر به این معنی است که زمان کاری هر وسیله نقلیه محدود است.
- طول مسیر وسیله نقلیه به صورت یک بازه ای فاصله ای می باشد.
- زمان خدمت برای هر تامین کننده مشخص است.
- در یک مسیر حمل غیر مستقیم، هر وسیله نقلیه تنها یک بار از تامین کنندگان عبور می کند. در این استراتژی حمل و نقل، هر مسیر از طریق تنها یک مرکز فرابارانداز می گذرد.
- هر بخش از بار، مجاز به اشغال فضاهای مختلفی از یک وسیله نقلیه است.
شبیه سازی مقاله مکان یابی برای شبکه های کراس داکینگ با گمز توسط کارشناسان گروه ۱.۲.۳ پروژه پیاده سازی گردیده و به تعداد محدودی قابل فروش می باشد.
- فایلهای پروژه به صورت کامل پس از خرید فایل بلافاصله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
سفارش پروژه مشابه
درصورتیکه این پروژه دقیقا مطابق خواسته شما نمی باشد، با کلیک بر روی کلید زیر پروژه دلخواه خود را سفارش دهید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.