توضیحات
عنوان: حوزه های سه گانۀ مدیریت شهری
- گردش کتاب (امانت) در کتابخانه
- مدیریت شهری و گردش کتاب (امانت) در کتابخانه
- عملکردهای اجرایی، فناوری و مهندسی کتابخانه ها در مدیریت شهری
- مشوق های مالی در جهت حفظ منابع طبیعی
- مدیریت شهری و مشوق های مالی در جهت حفظ منابع طبیعی
- عملکردهای اجرایی، فناوری و مهندسی مشوق های مالی در جهت حفظ منابع طبیعی در مدیریت شهری
- توسعه زمین
- شیوه های مدیریت شهری و توسعه زمین
- عملکردهای اجرایی، فناوری و مهندسی توسعه زمین در مدیریت شهری
- منابع
تعریف گردش کتاب (امانت) در کتابخانه
یكی از بخشهای مهم كتابخانه ، بخش امانت است كه شالوده كارهای فنی و علمی در این بخش به صورت امانت كتاب به مراجعین ارائه می گردد.
بخش امانت كتابخانه مركزی مهمترین بخش این مجموعه و به منزله نبض كتابخانه است زیرا تلاش و فعالیت سایر همكاران در بخشهای مختلف در این بخش قابل رؤیت است.
امانت، گردش وتحویل کتاب و خدمات مرجع را بر عهده دارد.که بصورت دو مخزن جداگانه کتاب فارسی و لاتین اداره میشود و تمامی کتابها دارای سیستم
حفاظت امنیتی میباشند. و جستجوی کتاب از طریق رایانههای مستقر در بخش انجام میگیرد. کار پذیرش و ثبت نام اعضای جدید نیز یکی از وظایف مهم این بخش می باشد.
مدیریت شهری و گردش کتاب (امانت) در کتابخانه
کتاب معجزه ای است که هیچ گاه از شگفتی آن کاسته نخواهد شد. پدیده ای که به رغم ایجاد و توسعه سایر رسانه های نوظهور و جذابیت هایی که برای مخاطبان دارند.
کتاب ، هم چنین با توجه به ویژگی های کالبدی خود ، هم چنان گرم ترین ، در دسترس ترین ، جذاب ترین و ساده ترین رسانه برای علاقمندان محسوب می شود.
شاید به همین دلیل است که در چندین برنامه های فرهنگی حوزه کتاب ، مدیریت شهری پایتخت، شعار ” کتاب ، سایه بان شهر ” را انتخاب کرد تا به نوعی بر کارکردهای کتاب در عرصه فرهنگ شهروندی و نقشی که این رسانه در صیانت از شهروندان در برابر بسیاری از آسیب ها برعهده دارد ، صحه بگذارد.
همچنین در جهت کمک به ارتقاء سرانۀ مطالعه به تأسیس بیش از 400 کتابخانه، فرهنگسراها و … اقدام نموده است.
دقیقا بر اساس همین باور ، بسیاری از برنامه های فرهنگی مدیریت شهری در زمینه های مختلف ، اعم از آیین همسایگی ، آموزش های زیست محیطی ، اصول آمد و شد در شهر و دهها سر فصل و محور دیگر در حوزه فرهنگ شهروندی با موضوع کتاب و کتابخوانی گره خورده است.
عملکردهای اجرایی، فناوری و مهندسی کتابخانه ها در مدیریت شهری
- شهرداری ها متناسب با توان مالی و نیاز جامعه اقدام به راه اندازی کتابخانه ها می نمایند.
- شهرداری ها نسبت به کتابخانه ها احساس مالکیت بیشتری کرده و راحتتر هزینه می کنند.
- اهالی و مردم در اداره کتابخانه ها نقش پر رنگتری داشته و موجب پویایی کتابخانه ها شوند.
- بومی سازی منابع و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه متناسب با نیاز مراجعین تهیه و هزینه اضافی برای تهیه منابع بدون مخاطب صورت نمی پذیرد.
- ایجاد فرهنگسراها، حمایت از حوزۀ کتاب و کتابخوانی به ویژه در تولید مقالات علمی.
- استفاده از سامانه های نوین عصر امروز در حوزۀ کتابخانه ها.
- خدمات :Wi-Fiاغلب كتابخانه های عمومی دسترسی بدون سیم رایگان به اینترنت را برای كاربران خود فراهم می كنند.
- آموزش فناوری: برگزاری كلاس های آموزشی فناوری رایگان همچون؛ کار با رایانه، نحوۀ جستجوی کتاب، نحوۀ تمدید و رزرو کتاب و …
- اتاق ملاقات: ارائۀ سالن و تسهیلات كنفرانس و… اتاق های ملاقات رایگان ارائه نمایند.
- خدمات كاریابی: كتابخانه های عمومی و مراكز كاریابی هر دو به ارائه خدمات مشاوره كاریابی و تكمیل رزومه و كمك به تكمیل برنامه های لازم می پردازند.
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.