توضیحات
کنترل فازی خودرو با متلب
در این پروژه طراحی 3 ماشین در یک خط انجام شده است. سرعت هرکدام به نحوی تعیین میگردد که با یکدیگر برخورد نکنند.
این سیستم مبتنی بر الگوریتم فازی برنامه ریزی شده است. به نحوی که با گرفتن دو ورودی سرعت و فاصله مقدار شتاب را تعیین می کند و به خودرو اعلام می کند.
تابع fuzzy_engine با گرفتن دو ورودی distance و velocity مقدار acceleration را با سیستم فازی با استفاده از شبکه فازی تولید شده در تابع Set_FS به نام network.fis تعیین می کند.
در تابع Set_FS مقدار شبکه فازی با استفاده از جدول زیر تعیین می شود.
Very far | Far | Just right | Close | Very close | |
Very slow | accelerate hard | accelerate hard | accelerate hard | accelerate | accelerate |
slow | accelerate hard | accelerate hard | accelerate | accelerate | none |
just right | accelerate hard | accelerate | accelerate | none | none |
fast | accelerate | accelerate | none | none | brake |
very fast | accelerate | accelerate | none | brake | Brake hard |
در برنامه اصلی با ورود پارامترهای ورودی در قسمت سمت راست مانند شکل زیر برنامه قابل شروع است:
در این رابط گرافیکی ابتدا موقعیت و سرعت ماشین شماره 1 مشخص شده و سپس با توجه به مقادر فاصله اولیه و فاصله هدف و همچنین سرعت اولیه شتاب با استفاده از تابع fuzzy_engine تعیین شده و به تناسب شتاب تعیین شده موقعیت ماشینهای 2 و 3 تغییر میکند.
این رابط گرافیکی به این نحو اجرا شده است که در آن برای برای نمایش ماشینها از static box های رنگی استفاده و برای تغییر موقعیت آنها با توجه به فاصله yآنها از همدیگر به تابع فازی اعلام شده و شتاب مورد نظر دریافت می شود.
پس از دریافت مقدار شتاب با دستوری در مورد تغییر مکان ماشین تصمیم گیری می شود.
در هر بار تغییر موقعیت فاصله بررسی شده و در صورتی که به فاصله مورد نظر رسیده باشد سرعت ثابت می ماند.
کنترل فازی خودرو با متلب توسط کارشناسان گروه ۱.۲.۳ پروژه پیاده سازی گردیده و به تعداد محدودی قابل فروش می باشد.فایلهای پروژه به صورت کامل پس از خرید فایل بلافاصله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
سفارش پروژه مشابه
درصورتیکه این پروژه دقیقا مطابق خواسته شما نمی باشد، با کلیک بر روی کلید زیر پروژه دلخواه خود را سفارش دهید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.