توضیحات
تحقیق کاربرد شبکه های اجتماعی در عرصه آموزش
چکیده
با ورود جهان به عصر تکنولوژی و پیشرفت روز به روز آن، نیاز مبرمی به اطلاعات و ارتباطات حس می شود. طبق نظر اساتید علوم اجتماعی، تغییر ساختار نظام سرمایه داری و ترکیب فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی سبب شده است که وارد دوره تازه ای شویم که دانیل بل آن را جامعه فرا صنعتی، کاستلز، جامعه شبکه ای و تادائو اومه سائو آن را جامعه اطلاعاتی نامیده است.
هدف این پروژه مطالعه و بررسی شبکه های اجتماعی از لحاظ ساختار و محتوایشان است که در آغاز به شرح شبکه ها و رسانه های اجتماعی، تفاوت ها و توانایی های آنها پرداخته شده سپس به آنالیز و تجزیه و تحلیل آنها پرداخته و برای درک بهتر چند نمونه از شبکه های اجتماعی را مختصرا معرفی نموده ایم. همچنین موضوع تاثیر شبکه های اجتماعی بر عرصه آموزش، تجارت الکترونیک و مزایا و معایب آنها را مورد مطالعه و بررسی قرار داده ایم.
مقدمه
با اهمیت یافتن رسانه های جمعی و تاثیر بسزای آنها، جامعه اطلاعاتی ارزش جهانی یافته است و لزوما به منطقه ی خاصی اختصاص ندارد. با وجود این سرعت پیشرفت، نگرانی هایی نیز در مورد ضرات این رسانه های ارتباطی پدیدار می شود. اینگونه حس می شود که این رسانه ها از طرفی وحدت اجتماعی را تهدید می کنند و از طرفی دیگر باعث خنثی شدن تهدیداتی نظیر تحرک و دگرگونی سریع سایر نیروهای اجتماعی می شوند. برای درک تاثیرات فرهنگی رسانه های جمعی باید این عقیده که این رسانه ها منجر به ترک شیوه سنتی زندگی می شوند را کنار بگذاریم. چرا که فی نفسه استفاده از این رسانه ها به معنای ترک یا مقابله کردن با سنت نیست. از رسانه های ارتباطی می توان جهت گسترش و تحکیم سنت ها استفاده کرد نه به منظور تضعیف سنت ها و ارزش ها. در هر صورت زیر ذره بین قرار دادن تاثیرات و پیامد های رسانه ها بر ارزش ها، باورها، فرهنگ و هویت، اهمیت زیادی در شناخت بیشتر این پدیده مدرن دارد. شبکه های اجتماعی نظیر سایر رسانه ها عموما محصول غرب بوده و اخیرا به کشور ما راه یافته اند. در اینجا این سوال پیش می آید که آیا این رسانه ها تنها ماهیتی غرب گونه دارند یا فرهنگ و جامعه طبق اصول و ارزش های خود از آنها استفاده می کنند؟ این امکان وجود دارد که هویت شکنی یکی از آسیب های شبکه های اجتماعی مجازی است. با عبور این رسانه ها ی مجازی از مرزها و خطوط هویت های ریشه دار، دهکده ای جهانی و نظمی تازه جایگزین ساختار سنتی جوامع می شوند. در این بین اگر هویت به معنای یک ذخیره تاریخی تلقی شود، با قطع آن نظام بنیادین جامعه فرو ریخته خواهد شد.
حجم قابل توجهی از اطلاعات و برنامه های برون مرزی و غیر سنتی بواسطه استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و شبکه های ماهواره ای به فضای فکری جوامع راه پیدا کرده اند و بر جنبه های گوناگون زندگی فردی و جمعی تاثیر گذاشته اند. یکی از این جنبه های مهم، هویت فرهنگی می باشد که می توان آن را نظامی از باورها، ارزش ها و رسومی نامید که افراد جامعه برای سازگاری خود با جهان به کار می گیرند.
روند جهانی شدن و گسترش فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی نیز منجر به شدت یافتن چالش های هویت فرهنگی شده، یا حداقل بعد تازه ای به آنها افزوده است. برای درک بهتر، یکی از عتاصر هویتی و معناساز در همه فرهنگ ها، زبان است که می تواند تحت تاثیر شدت و عمق استفاده از رسانه ها و علی الخصوص اینترنت، شبکه های اجتماعی مجازی و ماهواره به مبارزه طلبیده شوند.
…
فهرست مطالب تحقیق کاربرد شبکه های اجتماعی در عرصه آموزش
- فصل اول : معرفی شبکه های اجتماعی.. 1
- معرفی شبكه های اجتماعي یا (social networking) 2
- دسته بندی شبکه های اجتماعی. 3
- 1- شبکههای اجتماعی عمومی.. 3
- 2- شبکههای اجتماعی فیلم و موسیقی.. 4
- 3 – شبکههای اجتماعی موبایل.. 4
- 4 – شبکههای اجتماعی حیوانات خانگی.. 4
- 5 –شبکههای اجتماعی hobby. 4
- 6 – شبکههای اجتماعی کسبوکار. 5
- 7 – شبکه های اجتماعی کتاب 5
- قابلیتهای شبکههای اجتماعی. 5
- فصل دوم : تفاوت رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی.. 7
- تعریف رسانه های اجتماعی (social media) 8
- کارکرد و انواع رسانه های اجتماعی. 8
- پیدایش شبکه های اجتماعی. 9
- فرق بین رسانههای اجتماعی و شبکههای اجتماعی. 10
- رسانه های اجتماعی در برابر شبکه های اجتماعی. 10
- شبکههای اجتماعی.. 11
- رسانههای اجتماعی.. 11
- اشتراکات رسانههای اجتماعی و شبکههای اجتماعی. 12
- نتیجه. 12
- سبک ارتباطات.. 12
- بازگشت سرمایه. 12
- سرعت.. 13
- فریبکاری.. 13
- خصوصیات رسانه های اجتماعی. 13
- رسانه های جمعی. 14
- مقایسه رسانه های اجتماعی و رسانه های جمعی. 14
- دسترسی. 15
- آسان بودن. 15
- سرعت ارتباط.. 15
- محدودیت.. 15
- اعتبار 15
- چند رسانه ای.. 16
- تحریریه. 16
- سانسور 16
- هزینه. 16
- تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی. 16
- فصل سوم : جایگاه شبکه های اجتماعی در زندگی نوجوانان.. 18
- تاثیر شبکه های اجتماعی بر سبک زندگی نوجوانان. 19
- مهم ترین ویژگی های شبکه های اجتماعی.. 20
- کارکرد های رسانه. 20
- تغییر شکل ارتباطات.. 20
- تعیین سطح سرمایه اجتماعی.. 21
- عدم نیاز به حضور فیزیکی 21
- پویایی.. 21
- ایجاد جامعه جدید. 21
- جوانان و شبکه های اجتماعی.. 22
- تاثیر شبکه های اجتماعی بر زندگی روزمره جوانان.. 22
- نظریه استفاده و خشنودی.. 23
- نظریه ساخت یابی گیدنز. 24
- فصل چهارم : شبکه های اجتماعی محبوب در دنیا 28
- شبکه های اجتماعی در دنیا 29
- ده شبکه اجتماعی دوست داشتنی در دنیا 29
- فیس بوک Face book. 30
- توییتر Twitter 30
- لینکداین Linkedln. 31
- گوگل پلاس Google Plus. 32
- یوتیوب You Tube. 32
- پینتر ست Pinterest 33
- اینستاگرام Instagram.. 33
- تومبیر Tumbir 34
- فلیکر Flickr 34
- ریدیت Reddit 35
- فصل پنجم : شبکه های اجتماعی محبوب در ایران.. 36
- شبکه های اجتماعی در ایران. 37
- پنج شبکه اجتماعی دوست داشتنی ایرانی. 37
- کلوب.. 37
- فیس نما 38
- فارس توییتر. 38
- هم میهن.. 38
- افسران.. 39
- شبکه اجتماعی در سیاستگذاریهای گردشگری. 39
- معرفی شبکه اجتماعی فیس بوک.. 40
- معرفی شبکه اجتماعی تلگرام. 43
- معرفی شبکه اجتماعی توییتر. 44
- نظر آقای نلسون در مورد تویییتر 45
- کارکردهای توییتر 46
- معرفی شبکه اجتماعی اینستاگرام 47
- معرفی شبکه اجتماعی وایبر. 48
- معرفی شبکه اجتماعی واتس آپ.. 49
- مزایای تلگرام بر واتس اپ و وایبر و معایب آن. 50
- با طرح وارد رسانههای اجتماعی شوید. 51
- استراتژی استارباکس در فیسبوک.. 52
- استراتژی در رسانههای اجتماعی. 53
- زیر سوال بردن شهرت شما در رسانههای اجتماعی. 54
- نگاهي به وضعيت شبكه هاي اجتماعي در دنياي اينترنت. 58
- فصل ششم : نقش شبکه های اجتماعی در آموزش کودکان و نوجوانان.. 63
- شبکه های اجتماعی در حیطه آموزش.. 64
- کاهش تعامل والدین و کودکان. 65
- کمرنگ شدن نقش خانواده در تربیت فرزندان. 67
- شبکه های اجتماعی در مدارس.. 68
- تبدیل شبکه های اجتماعی به فرصتی برای دانش آموزان. 68
- شش تاثیر شبکه های اجتماعی بر آموزش.. 70
- بی اعتمادی نظام آموزش و پرورش به شبکه های اجتماعی. 71
- شبکه های اجتماعی و تاثیر آن ها بر روی کودکان. 72
- آموزش استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی در مدارس.. 73
- شبکه های اجتماعی و تاثیر آن ها بر روی نوجوانان. 73
- ممنوعیت استفاده از شبکه های اجتماعی برای نوجوانان اروپایی. 73
- فرصت ها و تهدید های اینترنت.. 74
- تجارت الکترونیک.. 82
- وضعیت تجارت الکترونیکی در ایران. 82
- انواع تجارت الکترونیک.. 83
- کدام شبکههای اجتماعی بیشترین نقش را در بازاریابی تجاری دارند؟ 83
- فصل هفتم : مزایا و معایب استفاده از شبکه های اجتماعی.. 85
- معایب شبکه های اجتماعی. 86
- فواید شبکه های اجتماعی. 88
- آسیب های روانی. 88
- اعتیاد دانشجویان به شبکه های اجتماعی. 93
- رقابت شبکه های اجتماعی. 94
- رتبه ایرانی ها در وایبر، تلگرام، لاین و واتس اپ چند است؟ 95
- اشتراكها و تفاوتهای شبکه های اجتماعی. 96
- قابلیت و تهدیدها 98
- زیرمنوهای رایج در شبکه اجتماعی. 100
- آمار استفاده از شبکههای اجتماعی. 102
- چشم انداز فناوریهای ارتباطات و اطلاعات در سال های آینده 103
- جدول اقلام محتوایی و ساختاری شبکه های اجتماعی. 105
- منابع فارسی. 106
- منابع لاتین. 107
منابع تحقیق کاربرد شبکه های اجتماعی در عرصه آموزش
منابع فارسی
- ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات، شماره 78
- خبرنامه علم فردا
- هفته نامه عصر ارتباط
- ایرنا
- ویکی پدیا
منابع لاتین
- Weblog_iran skin
- ir/social_networ
- Word press
- Weblog: vatanskin.com
- http://toranji.ir
- Socialmedia today.com
- itna.ir
- com
- dorhost.comtiran.com
- pajoheshgah.ir
- com
- com
- linkedin.com/pup/media_shafaqna
- Persian blog.ir
- persianPersia.comtech
- bbc.co.uk/persian
- creative commons attribution
- p30download
- com
- blogfa.com
توجه:
تحقیق کاربرد شبکه های اجتماعی در عرصه آموزش شامل یک فایل ورد 115 صفحه ای می باشد.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.