توضیحات
طراحی و بررسی عملکرد گیربکس های ۵ سرعته اتوماتیک با سالیدورک
در این پروژه طراحی گیربکس های ۵ سرعته اتوماتیک با سالیدورک انحام شده و تحقیقی از عملکرد و تاریخچه گیربکس ای اتوماتیک ارائه شده است.
تکنولوژی گیربکس های اتوماتیک از سالها قبل تا کنون تغییرات چندانی نداشته و توسعه آنها با تکامل تدریجی اتومبیلها انجام پذیرفته است ، با وجود اینکه وظیفه اصلی آن تغییر دور و گشتاور می باشد لذا وضعیت دنده عقب ، حالت خلاص و همچنین ترمز موتوری و …. در آن پیش بینی گردیده است . در ابتدا اتومبیلهای آمریکایی در ۳۰ تا ۴۰
سال اول اختراعشان گیربکسی با طراحی ساده و مناسب از گیربکسهایلغزشی سه سرعته بهره می بردند .
در همان زمان طرح گیربکس های معمولی با استفاده از دنده سیاره ای مد نظر قرار گرفت که یک نمونه از آن در اتومبیل کادیلاک بکار برده شده است،همچنین در مدل های قدیمی اتومبیل فورد از گیربکس های معمولی دو سرعته با مجموعه سیاره ای استفاده شد ه بود ، که سالهای متمادی شهرت داشت و درسال از رده خارج گردید .
– شرکت (Rco) گیربکس های نیمه اتوماتیک را توسط شرکتهای خودروساز عرضه نمود که در آن از دنده های سیاره ای با وزنه های گریز از مرکز جهت کنترل آنها استفاده شده بود و اجازه می داد که تعویض دنده هاب ه صورت خودکار از سرعت پایین به بالا انجام پذیرد و حرکت نرم اتومبیل را عملی می ساخت . بااین وجود در آن از یک کلاچ اصطکاکی نیز استفاده شده بود.
– کرایسلر کلاچ هیدرولیکی را تولید نمود که در آن گیربکس های نیمه اتوماتیک جمع شد و اینتحول باعث شهرت بیش از حد شرکت کرایسلر گردید .
– کارخانه جنرال موتور (Gm) گیربکس هیدرو ماتیک را برای اولین بار در اتومبیل اول دزموبیل بکار برد. این طراحی اولین کاربرد کلاچ های هیدرولیکی در ترکیب گیربکس چهار سرعته خورشیدی بود که گیربکس تمام اتوماتیک نامیده شد که در آن مجموعه خورشیدی جلو و عقب برای وضعیت خلاص و دنده های جلو بکار برده شدو در دنده عقب مجموعه خورشیدی جلو نسب دور کاهنده دارد و مجموعه خورشیدی عقب مسیر قدرت را عکس نموده و همچنین نسبت دور دنده عقب را بیشتر کاهش میدهد .
– گیربکس های اتوماتیک فورد – اُ – ماتیک (Ford- o-matic) ترکیبی از یک مبدل گشتاور و یک سیستم مجموعه خورشیدی سه سرعته و یک دنده عقب می باشد که ضریب ماگزیمم مبدل ۴:۴ می باشد.
…
فهرست مطالب
سیرتکامل گیربکس اتوماتیک
طرز کار گیربکس اتوماتیک
مبدل گشتاور
پمپ، توربین ، استاتور
مجموعه دنده سیاره ای
سیستم های کنترل کننده
سیستم کنترل کلاچ ها
عملگر های سیستم کلاچ
طراحی و بررسی عملکرد گیربکس های ۵ سرعته اتوماتیک با سالیدورک توسط کارشناسان گروه ۱.۲.۳ پروژه پیاده سازی گردیده و به تعداد محدودی قابل فروش می باشد.فایلهای پروژه به صورت کامل پس از خرید فایل بلافاصله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
سفارش پروژه مشابه
درصورتیکه این پروژه دقیقا مطابق خواسته شما نمی باشد، با کلیک بر روی کلید زیر پروژه دلخواه خود را سفارش دهید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.