توضیحات
تحقیق طراحی جعبه دنده کاهنده سرعت با گیربکس، تسمه و زنجیر
طراحی جعبه دنده کاهنده سه مرحله ایی.
تعریف مسئله
سیستم انتقال قدرتی مطابق شکل زیر مد نظر است. در این سیستم توان KW 20 از طریق یک موتور AC گشتاور متوسط با دور RPM 1500 به یک مکانیزم تسمه V شکل کلاسیک منتقل یافته و توسط آن، دور به RPM 750 کاهش می یابد. سپس توان وارد گیربکس شده و در مرحله اول با نسبت تبدیل 2/1، توسط یک سری چرخدنده مارپیچ (با زاویه مارپیچ 30 درجه و زاویه فشار 20 درجه) و در مرحله بعد به وسیله یک سری چرخدنده ساده، با نسبت تبدیل 2.5/1، دور کاهش می یابد. سپس در بیرون گیربکس توسط یک مکانیزم زنجیر و چرخ زنجیر، یکبار دیگر دور با نسبت 2/1 کاهش یافته و منتقل می گردد. شوک های وارد شده به چرخ زنجیر در انتهای مجموعه از نوع شوک متوسط می باشد. قرار است این مجموعه به مدت 8 سال و روزی 10 ساعت کار کند. قابلیت اعتماد برای کل مجموعه برابر 95/0 در نظر گرفته شود. ضمنا ضریب اطمینان برای کلیه قطعات برابر 2 در نظر گرفته شود. مطلوب است طراحی تسمه، زنجیر، مجموعه چرخدنده های ساده و مارپیچ، شافت ها، و بیرنگ ها، به همراه نقشه های ساخت و مونتاژ.
طراحی قطعات اضافی مانند خارها، نحوه اتصالات، پوسته گیربکس و دیگر اجزاء، تاثیر مثبت دارد. کلیه اطلاعات مورد نیاز دیگر مانند برخی ابعاد، جنس ها و … را طراح باید بطور منطقی در نظر بگیرد.
پروژه باید دارای یک روال منطقی بوده و تایپ شده باشد. همچنین باید دارای فهرست موضوعی بوده و در انتها نیز منابع و ماخذ ذکر شود.
…
فهرست مطالب تحقیق طراحی جعبه دنده کاهنده سرعت با گیربکس، تسمه و زنجیر
- 1………………… طراحی جعبه دنده کاهنده سه مرحله ایی. 1
- 1-1- تعریف مسئله. 1
- 2……………….. طراحی تسمه 3
- 2-1- مراحل طراحی تسمه و پولی سر شفت و الکتروموتور 3
- 2-1-1- انتخاب قطر پولی سر شفت الکتروموتور (محرک) 3
- 2-1-2- انتخاب قطر پولی متحرک… 4
- 2-1-3- تعیین فاصله مرکز تا مرکز دو پولی.. 4
- 2-1-4- محاسبه طول تسمه. 5
- 2-1-5- انتخاب نوع تسمه. 5
- 2-1-6- محاسبه تعداد تسمه ها 6
- 3……………….. مراحل طراحی گیربکس 9
- 3-1- طراحی چرخدنده حلزونی.. 9
- 3-2- طراحی چرخدنده ساده 12
- 3-2-1- طراحی مرحله اول از چرخدنده که چرخدنده ساده می باشد. 12
- 4……………….. طراحی شفت مربوط به گیربکس 14
- 4-1- شفت ورودی به گیربکس…. 14
- 4-2- طراحی شفت واسط… 15
- 4-2-1- محاسبه قطر شفت واسط… 17
- 4-2-2- محاسبه ی ممان.. 18
- محاسبه ی ممان خمشی در صفحه ی افقی (x): 18
- 4-2-3- محاسبه ی ممان خمشی در صفحه عمودی (y): 19
- 4-2-4- به دست آوردن سطح مقطع بحرانی.. 20
- 4-2-5- محاسبه مقدار Torsion. 20
- 4-2-6- محاسبه قطر بحرانی شفت… 20
- 4-3- شفت خروجی از گیربکس…. 21
- 4-4- انتخاب یاتاقان مناسب برای هر شفت. 22
- 4-4-1- مقدمه. 22
- 4-4-2- انتخاب بلبرینگ ورودی به گیربکس…. 24
- 4-4-3- انتخاب بلبرینگ مناسب برای شفت واسط و شفت خروجی.. 25
- 4-5- انتخاب جنس مناسب برای چرخدنده ها 26
- 5……………….. طراحی چرخ زنجیر 30
- 5-1- مرحله اول: انتخاب تعداد دنده های چرخ زنجیر اول.. 30
- 5-2- محاسبه دور و توان هر زنجیر. 30
- 5-3- انتخاب نوع زنجیر. 32
- 5-4- انتخاب نوع زنجیر. 33
- 5-5- محاسبه قطر چرخ زنجیر کوچک و بزرگ… 34
- 5-6- محاسبه طول زنجیر. 35
- 5-7- مدل سه بعدی جعبه دنده به همراه چرخ زنجیر و تسمه و پولی.. 36
توجه:
تحقیق طراحی جعبه دنده کاهنده سرعت با گیربکس، تسمه و زنجیر شامل یک فایل ورد 40 صفحه ای می باشد.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.