توضیحات
مقاله برنامه ریزی استراتژیک در بازاریابی صنعتی
چکیده
امروزه فعالیتهای اقتصادی جهان ترکیبی از سازمانهای بزرگ، متوسط و کوچک انجام میدهند. همه این سازمانها در محیطی متلاطم و بازاری به شدت رقابتی به دنبال پیروزی در برابر رقبای خود و ارضای نیازهای مشتریان خود هستند. برنامه ریزی استراتژیک اهداف سازمان را با توجه به رسالت ان تعیین و از طریق مطالعات محیطی و فرصتها و تهدیدها و نقاط قوت و ضعف سازمان را شناسایی کرده تا از این طریق هدفهای واقع بینانهتری را تعیین و به اجرا دراورد. از طرفی واحدهاي صنعتي- توليدي كشور در حال حاضر با مشكل نهادينه نشدن فرهنگ برنامهريزي و ارتقاي تفكر استراتژيك در ميان مديران اجرايي مواجه هستند. لذا مديران درگير روزمرگي شده و بدون برنامه جامع عملاً از ايفاي نقش در بخشي از مسئوليت هاي كلان خود بازمانده اند. به نظر مي رسد علت اين مسأله توسعه نيافتني فرهنگ و ادبيات متناسب با اهداف و استراتژ ي ها در سطح سازمان هاي صنعتی كشور است. بنابراين درك مشترك از مسائل و امور استراتژيك وجود ندارد. بنابراین در این مقاله ما به دنبال بررسی و برنامه ریزی استراتژیک در بازاریابی صنعتی هستیم؛ تا با توجه به نقش برنامه ریزی استراتژیک در بازاریابی صنعتی راهکارهایی را با توجه به ادبیات پیشین برای سازمانهای صنعتی در این رابطه ارائه کنیم.
فهرست مطالب مقاله برنامه ریزی استراتژیک در بازاریابی صنعتی
- مقدمه
- مفهوم بازاریابی صنعتی
- تفاوت بازاریابی صنعتی و مصرفی
- ارتباطات در بازارهای صنعتی
- انواع محصولات در بازاریابی صنعتی
- عوامل موفقیت محصول در بازاریابی صنعتی
- سطوح استراتژی
- ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک
- استراتژي بازاريابي
- تدوین برنامه استراتژیک بازار صنعتی
- عوامل موثر در استراتژیهای توزیع در بازارهای صنعتی
- استراتژیهای انتخاب كانال توزیع در بازار صنعتی
- نقش رقابت در استراتژی بازاریابی صنعتی
- نتیجه گیری
- منابع
منابع مقاله برنامه ریزی استراتژیک در بازاریابی صنعتی
- افلاکی شاهرخ، ((بازاریابی(مدیریت بازار) ))؛ انتشارات کیومرث، 1386
- بختائی امیر، گلچینفر شادی، (1386) ((بخش کلینیک بازاریابی و تبلیغات))؛ مجله تدبیر، شماره 179؛
- درگی پرویز، ((مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران))؛ انتشارات رسا، 1386
- دیوید فرد آر(1380). مدیریت استراتژیک. ترجمه علي پارسائيان و سيد محمد اعرابي. چاپ سوم. تهران. دفتر پژوهشهاي فرهنگي
- شم آبادي،محمد علی( 1386 )؛بازاریابی صادراتی فرش دستباف ایران ،فصلنامه پژوهش هاي بازرگانی شماره 43 ،تابستان 1 -34.
- صمدی، منصور؛ فاخر، اسلام(1388)؛ برنامه ريزي استراتژيك بازاريابي و انتخاب استراتژي دوماهنامه علمي- پژوهشي دانشگاه شاهد. سال شانزدهم- دوره جديد؛ شماره تير 1388.
- کاتلر فیلیپ، ((مبانی مدیریت بازاریابی))؛ مترجم: علی پارسائیان؛ انتشارات ترمه؛ 1389
- مایکل ارسالامون، گریک دبلیو مارشال، النور دبلیو استوارت(1389)، بازاریابی- افراد واقعی- انتخابهای واقعی، مسعود کرمی داور ونوس انتشارات مهربان.
- مركز بهرهوري ژاپن. مديريت استراتژيك (كاربردي). (ترجمه داود محبعلي و حسين رحمانسرشت، 1382). تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبايي.
- معصوم زاده زواره، ابوالفضل؛ ناصحي فر، وحید(1389). مميزي بازاريابي صنعتي مطالعه ي موردي مجموعه شرك تهاي قطعه ساز گروه بهمن. نشريه مديريت بازرگاني، دوره 2، شماره 4، بهار و تابستان 1389 ، از صفحه145 تا
- هانگر، جي ديويد، و ويلن، توماس ال. (1992). مباني مديريت استراتژيك. (ترجمه سيدمحمد اعرابي و داود ايزدي، 1384). تهران: انتشارات دفتر پژوهشهاي فرهنگي.
- هريسون، جفري، و جان، كارون. (2002). مديريت استراتژيك. (ترجمه بهروز قاسمي، 1382). تهران: انتشارات هیأت.
- وفا غفاریان، غلامرضا کیانی(1390). استراتژی اثر بشش انتشارات فرا.
- Da Silva, A. M. (2008). Distribution Channel Structure: an Overview of Desterminants. Periódico de Divulgação Científica da FALS.
- Danielis, R., Rotaris, L., & Marcu, E. (2010). Urban freight policies and distribution channels. European Transport Trasporti Europei n.(46), 114-146.
- R. David (2001). Strategic Management. New Jersey: Prentice-Hall, Inc. 8th Ed.
- Xaba, B., & B. Masuku, M. (2013). Factors Affecting the Choice of Marketing Channel by Vegetable Farmers in Swaziland. Sustainable Agriculture Research, 2(1), 112-123.
- Griffith, D.A., Yalcinkaya, G., & Calantone, R.J. (2010), Do marketing capabilities consistently mediate effects of firm intangible capital on performance across institutional environments?, Journal of World Business,Vol.45, Pp. 125–136.
- Gudonaviciene, R., & Alijosiene, S. (2008). The Specific Features of Marketing Channel Design. Economics of Engineering Decisions, 56(1), 75-83.
- Hass, Robert W.(1989), Industrial Marketing Management: Text And Cases Pws- KENT Publishing Comyany – 655p.
- Hax, A. C., Majlof, N.S., (1996), The strategy concept and process (2th ed.). New Jersey: Prentice-Hall.
- Horisson,Barth,Feredrik, (2010). Manufacturing strategy,Environmental Uncertainty&performance: A path Analytic Model,Management Scince(2010).
- Hunger, J.D. , 1992,Strategic Management and Business Policy, Wokingham, Addison-Wesley, 4th ed.
- Hutt, M. D., Speh, T. W., (2009), Business Marketing Management, B2B. Tenth edition. Cengage Learning, United states Of America.
- Johnson, G., Scholes, K., (2002), Exploring corporate strategy (6th ed.). New Jersey, Prentice-Hall.
- Johnson, G., Scholes, K., (2002), Exploring corporate strategy (6th ed.). New Jersey, Prentice-Hall.
- Kim, Yu, Kyoum., Trail, Galen. (2011). A conceptual framework for understanding relationships between sport consumers and sport organizations: A relationship quality approach, Journal of sport management, 25, 57
- Narver, J. C., Slater, S. F. (1990). The effect of a market orientation on business profitability.Journal of Marketing, 54(4), 20–35.
- Olson, E. M., Slater, S. F., Hult, G. T. M., (2005), The performance implications of fit among business strategy, marketing organization structure, and strategic behavior, Journal of Marketing, 69, July, 49-65.
- Prathibha Varkey & Kevine. Bennet;(2010), Practical Techniques for strategic planning in Health Care organizations, PEJ, March- April, 2010, P 46.
- Rowe, H. Mason, R. and Dicklel, K. (1982). Strategic management and business policy: A methodological approach, Reading. Massachusetts: Addison-Wesley Publishing Co. In., 155-6.
- Seung Eun Lee-.(2008), Small-town consumers’ disconfirmation of expectations and satisfaction with local independent retailers, pp. 143-157-(2008)
- Thomas, J. D.(2009), organizations in Action. New York. McGraw- Hill.
- Van Weel, Arjan J.(2002), Purchasing And Supply Chaih Management: Analysis, Planning And Practices, 3rd. Ed, Thomson Learning, Eindhoaven, Nyenrode, Netherlands.
- Walker, O.C., Boyd, H.W., Mullins, J., Larreche, J., (2003), Marketing Strategy: A decision focused approach (4th Ed.). New York, McGraw-Hill, Inc.
- Wilson, Dominic (1999), Organizational Marketing, 1sted. International Thomson Business Press – London.
- Mark, The Strategic Orientation of Marketing Information systems: an Empirical Study, Marketing Intelligence & Planning, Vol.17, No. 6, (1999), pp 262-270.
توجه:
مقاله برنامه ریزی استراتژیک در بازاریابی صنعتی شامل یک فایل ورد 25 صفحه ای می باشد.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.