توضیحات
شبیه سازی دینامیک خودرو به صورت سیستم جرم و فنر و دمپر با متلب
مدل یک دوم خودرو به صورت یک سیستم جرم فنر دمپر چهار درجه آزادی مدل میشود ( شکل ۱) . بدنهی خودرو دارای جرم m3 و ممان اینرسی JG بوده و میتواند آزادانه در راستای محور z حرکت و حول محور y دوران کند. سیستم تعلیق جلو و عقب به صورت سیستم فنر و دمپر( با ضرایب kf ، cf ، kr ، cr ) مدل شده است. جرم فنر بندی نشده معادل m2 و m3 بوده و تایرها به صورت فنر دمپر با ضرایب k1 ، c1 ، k2 ، c2مدل شدهاند، همچنین فاصلهی دو محور (L) برابر با ۲٫۴ متر میباشد. مدل توسط ورودیهای u1 و u2 که حاصل از ناهمواری سطح جاده میباشند تحریک شده است.
مقادیر مربوط به پارامترها در جدول ۱ آورده شده است:
جدول۱- مقادیر پارامترهای زیرسیستمهای مختلف خودرو
پارامتر/ زیرسیستم | بدنهی خودرو | سیستم تعلیق | تایر |
جرم (kg) | ۷۵۰ | – | ۳۰ |
ممان اینرسی(kgm2) | ۳۶۰ | – | – |
ثابت فنر(kN/m) | – | ۱۸٫۲۵ | ۱۵۰ |
ثابت دمپینگ(Ns/m) | – | ۹۱۲٫۵ | – |
الف) معادلات حرکت توسط روش لاگرانژ و به صورت کاملا پارامتریک به دست آمده است.
ب) پاسخ ارتعاشی سیستم برای سرعتهای ۱۲۰ کیلومتر برساعت و ۲۵ کیلومتر برساعت به دست آمده است.( با فرض اینکه جاده سینوسی بوده و A=5cm و λ=۱m)
شبیه سازی دینامیک خودرو به صورت سیستم جرم و فنر و دمپر با متلب توسط کارشناسان گروه ۱.۲.۳ پروژه پیاده سازی گردیده و به تعداد محدودی قابل فروش می باشد.فایلهای پروژه به صورت کامل پس از خرید فایل بلافاصله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
سفارش پروژه مشابه
درصورتیکه این پروژه دقیقا مطابق خواسته شما نمی باشد، با کلیک بر روی کلید زیر پروژه دلخواه خود را سفارش دهید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.