توضیحات
مدلسازی و کنترل موتورهای سنکرون خطی مغناطیس دائم برای قطارهای سرعت بالا با متلب
امروزه موتورهای سنکرون خطی مغناطیس دائم (PMLSM[1]) بهدلیل داشتن مزایای از قبیل بازده بالا، چگالی توان بالا و نسبت گشتاور به اینرسی بزرگ در کاربردهای صنعتی گوناگونی مورد استفاده قرار میگیرند. علاوهبراین، در هر کاربری که به کنترل دقیق سرعت و نیرو نیاز باشد، استفاده از PMLSM پیشنهاد شده است.
موتور خطی یک وسیله الکترومکانیکی است که بدون ادوات واسط مکانیکی حرکت خطی تولید میکند. اولین کاربردهای موتور خطی در اوایل قرن بیستم میلادی به تحقق پیوست. بدون شک یکی از مهمترین مزایای موتور خطی، نسبت به سیستمهای سنتی تولید حرکت خطی (شامل موتور دورانی و چرخ دنده)، حذف تمامی ادوات مکانیکی واسط برای تولید حرکت خطی است که در نتیجه آن، ساختار ساده و کاهش تلفات مکانیکی حاصل خواهد شد. بهعلاوه، بهدلیل این سادگی ساختار، سرعت و شتاب موتورهای خطی محدوده وسیعی را در برمیگیرد. موتورهای خطی مشابه موتورهای دورانی از دو قسمت تشکیل شدهاند که اولیه ( استاتور ) و ثانویه (روتور) نام دارد. هر موتور خطی بهطور ساده از موتور دورانی هم نوع خودش ساخته میشود تا بهجای تولید گشتاور چرخشی، یک نیروی خطی جلو برنده (توسط ایجاد میدان مغناطیسی سیار طولی یا عرضی) بهوجود آورد. این مسائل برای استاتور و روتور در شکل (1) نشان داده شده است.
پس از این سیر تکاملی، روند مطالعات به سمت مدل نمودن هرچه دقیقتر PMLSM با روشهاي مختلف گرایش یافت. از جمله این روشها میتوان به روش مدار معادل، روش درجه یک و دو تحلیل میدان و روشهاي عددي عناصر محدود و تفاضل محدود اشاره کرد. از میان این روشها، روش مدار معادل براي طراحی و بررسی مقدماتی موتور مناسبتر است، بهخصوص در مواردي که از روشهاي تکراري جهت طراحی بهینه استفاده میشود. ازاینرو، در این پروژه از یک مدار معادل ساده که در عین حال تمامی پدیدههاي خاص موتور سنکرون خطی مغناطیس دائم را در بر میگیرد، استفاده شده است.
هدف اصلی در این پروژه مدلسازی قطارهای سرعت بالا و نحوه کنترل این سیستم میباشد. در ابتدا به معرفی و ماشینهای استفاده شده برای این قطارها و مزایای و معایب استفاده از هر کدام از این سیستمها پرداخته شد. موتور سنکرون خطی مغناطیس دائم به دلیل مزایای که پیشتر به آن اشاره شد برای قطارهای با شتاب بالا استفاده میشود. در این پایاننامه ابتدا به معرفی سیستم سپس به مدلسازی دینامیکی ماشین و در انتها به کنترل موتور پرداخته شد. ساختار کنترل استفاده شده برای موتور PMLSM از نوع ساختار DTC بود و این ساختار کنترل با توجه به مزایای که نسبت به سایر روشهای کنترلی دیگر دارد، بهترین انتخاب برای کنترل قطارهای با شتاب بالا میباشد.
مدلسازی و کنترل موتورهای سنکرون خطی مغناطیس دائم برای قطارهای سرعت بالا با متلب توسط کارشناسان گروه ۱.۲.۳ پروژه پیاده سازی گردیده و به تعداد محدودی قابل فروش می باشد.فایلهای پروژه به صورت کامل پس از خرید فایل بلافاصله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
سفارش پروژه مشابه
درصورتیکه این پروژه دقیقا مطابق خواسته شما نمی باشد، با کلیک بر روی کلید زیر پروژه دلخواه خود را سفارش دهید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.