توضیحات
طراحی موتور القایی با متلب
طراحی یک موتور القایی روتور سیم بندی شده :
پارامترهای اولیه موتور در دیتاشیت:
توان خروجی: 15 کیلووات
ولتاژ مؤثر خط ورودی: 100.46 ولت
فرکانس تغذیه : 50 هرتز
سرعت نامی: 1460 دور بر دقیقه
تعداد قطب: 4
بازده هدف: 92درصد
ضریب توان هدف: 86 درصد
جریان استاتور در لغزش نامی: 109 آمپر
جرم آهن و مس هدف: 114 کیلوگرم
مراحل طراحی:
1.محاسبه قطر داخلی استاتور، طول موتور و گام موتور
2.محاسبه عامل سیم پیچی استاتور با توجه به تعداد شیار بر قطب بر فاز در نظر گرفته شده
3.محاسبه سرعت محیطی، شار قطب اولیه، تعداد دور بر فاز استاتور، تعداد هادیها در شیار، اصلاح تعداد دور، اصلاح چگالی شار متوسط و اصلاح شار قطب
4.محاسبه جریان فاز استاتور، سطح مقطع سیم استاتور، قطر سیم استاتور، اصلاح چگالی جریان استاتور، محاسبه عرض و ارتفاع شیار استاتور، محاسبه طول متوسط سیم بندی استاتور و محاسبه چگالی شار دندانه استاتور
- محاسبه طول پشته و قطر خارجی استاتور، تعیین طول شکاف هوایی و محاسبه قطر خارجی روتور
- محاسبه عامل سیم پیچی روتور با توجه به تعداد شیار بر قطب بر فاز در نظر گرفته شده، تعداد دور بر فاز روتور، ولتاژ بر فاز روتور، جریان بر فاز روتور، تعیین سطح مقطع و قطر سیم روتور و اصلاح چگالی جریان روتور، یافتن عرض و ارتفاع شیار روتور با توجه به قطر سیم و محاسبه چگالی شار دندانه روتور
7.تعیین طول پشته و قطر داخلی روتور بعلاوه محاسبه طول متوسط سیم بندی روتور
8.محاسبه مقاومت استاتور، مقاومت روتور و مقاومت روتور ارجاع شده به سمت استاتور و با توجه به این مقدارها و همچنین مقدارهای جریان بر فاز استاتور و روتور تعیین تلفات مسی استاتور و روتور
9.محاسبه آمپر بر دور کل که از جمع چند مقدار دیگر بدست می آید، سپس با توجه به این مقدار، جریان مغناطیس کنندگی و در نهایت راکتانس مغناطیس کنندگی محاسبه می شود. توجه شود که در روند محاسبه آمپر بر دورها، از فرمولهای چگالی شار دندانه استاتور و روتور طبق متد لسانی به سبب دقت بالاتر آن استفاده شده است.
10.محاسبه اندوکتانس نشتی شیار استاتور و روتور، تعیین راکتانس نشتی استاتور، راکتانس نشتی روتور و راکتانس نشتی روتور ارجاع شده به سمت استاتور
- الف) محاسبه حجم آهن استاتور که با استفاده از این مقدار، تلفات آهن استاتور و جرم آهن استاتور بدست می آید. ب) محاسبه حجم آهن روتور که با توجه به آن، جرم آهن روتور تعیین می شود. ج) محاسبه جرم مس استاتور و روتور د) و در نهایت محاسبه جرم کلی آهن و مس موتور
12.محاسبه تلفات مسی کل، تلفات کل، توان خروجی، توان ورودی، بازده، لغزش و مقاومت روتور رجوع شده به سمت استاتور تقسیم بر لغزش که در مدار معادل ماشین استفاده می شود.
طراحی موتور القایی با متلب توسط کارشناسان گروه ۱.۲.۳ پروژه پیاده سازی گردیده و به تعداد محدودی قابل فروش می باشد.فایلهای پروژه به صورت کامل پس از خرید فایل بلافاصله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.