توضیحات
پروژه شبیه سازی و کنترل شارژر سریع خودروی برقی با متلب:
توضیحات پروژه:
مدار از دو بخش اصلی تشکیل شده است :
- مبدل DC –DC باک که وظیفه دارد تا ولتاژ DC پس از پل دیودی را به ولتاژ و جریان مناسب برای شارژ باتری تبدیل کند.
- مبدل APF که یک مبدل DC – AC است و وظیفه دارد تا هارمونیک های جریان خط سمت AC را کاهش و حذف کند.
همان طور که در مقاله اشاره شده 6 مبدل باک داریم ، که به صورت موازی با هم کا میکنند به همین دلیل یک حلقه فیدبک ولتاژ کلی داریم و 6 حلقه فیدبک جریان .
همچنین در مقاله ذکر شده است که روش کنترلی مد جریان یا CMC برای کنترل مبدل ها به کار رفته است ، این روش کنترلی به طور کاملا دقیق در کتاب الکترونیک قدرت اریکسون توضیح داده شده است و میتوانید به آن مراجعه کنید.
برای کنترل APF ما به سه جریان مرجع که برای هر فاز به کار میرود نیاز داریم این جریان های مرجع خود از 3 مولفه تشکیل شده اند :
- جریان مرجع اکتیو : این مولفه وظیفه کنترل ولتاژ باس DC یا همان خازن مبدل APF را برعهده دارد.
- جریان مرجع راکتیو : این مولفه وظیفه کنترل پیش فاز یا پس فاز بودن جریان APF را بر عهده دارد این مولفه طوری انتخب میشود که ضریب توان جریان منبع ورودی ، واحد شود.
- جریان مرجع هارمونیکی : این مولفه همان هارمونیک های جریان بار است . اگر APF را یک منبع جریان در نظر بگیریم در صورتی که این منبع جریان ، هارمونیک های جریان بار را تولید کند پس دیگر این هارمونیک ها از منبع ولتاژ ورودی کشیده نمیشود و جریان منبع ورودی هارمونیکی نمیشود .
برای توضیحات کامل تر کنترل APF به کتاب ادوات facts و معرفی statcom مراجعه شود چون APF حالتی از statcom است.
نحوه اجرای شبیه سازی
- فقط با متلب 2015 اجرا شود.
- فایل سیمولینک را با متلب باز کنید.
- شبیه سازی را اجرا کنید . اگر به خطای upgrade adviser برخوردید کل شبیه سازی را با ctl + A و ctrl + C کپی کنید و در یک فایل سیمولینک جدید paste کنید .
- به دلیل حجم زیاد مدار شبیه سازی شده ، برای شبیه سازی به زمانی حدود 10 دقیقه نیاز است ، اجازه دهید تا شبیه سازی تا 100 درصد پیش برود.
- مطابق فیلم راهنما عمل کنید
نکته مهم:
چکیده مقاله:
Abstract— Modeling and control of a 50KW vehicle battery fast charger prototype, developed at Gamatronic Electronic Industries LTD, is presented in the paper. The charger topology may be referred as a two-stage controlled rectifier. The input stage consists of a three phase full bridge rectifier combined with an active power filter (three single stage power filters are actually employed). The input stage creates an uncontrolled DC bus while complying with the grid codes by keeping the THD and power factor within the permissible limits. The output stage is formed by six interleaved groups of two DC-DC converters, reducing the input and output current ripples. Two independent control boards are employed: active filters control circuitry and the DC-DC control circuitry. The former is operated according to the predetermined grid interfacing behavior, while the operation of the latter is dictated by the requests from the Battery Management System. The charger is capable of operating in any of the two modes: Constant Current and Constant Voltage. Control loops are explained throughout the paper and extended simulation/experimental results are presented..
تصویر شبیه سازی و کنترل شارژر سریع خودروی برقی با متلب
نکات قابل ذکر:
- پروژه شبیه سازی و کنترل شارژر سریع خودروی برقی با متلب توسط کارشناسان گروه ۱.۲.۳ پروژه پیاده سازی گردیده و به تعداد محدودی قابل فروش می باشد.
- فایل های پروژه به صورت کامل به همراه فایل راهنما پس از خرید فایل در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.