توضیحات
تحقیق خطاهای داخلی موتورهای الکتریکی
مقدمه
ﭘﺎﯾﺶ وﺿﻌﯿﺖ ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎي اﻟﻘﺎﺋﯽ، ﯾﮏ ﻓﻨﺎوري ﮐﺎﻣﻼً ﺿﺮوري و ﻣﻬﻢ ﺑﺮاي ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﻋﯿﻮب ﻣﺨﺘﻠﻒ در ﻣﺮﺣﻠﻪ اﺑﺘﺪاﺋﯽ اﺳﺖ .ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ از ﺷﯿﻮع ﻋﯿﺐ ﻫﺎي ﻏﯿﺮﻣﻨﺘﻈﺮه در ﻫﻤﺎن ﻣﺮاﺣﻞ اﺑﺘﺪاﺋﯽ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮي ﮐﻨﺪ تقریبا 30 تا 40 درصد ﻋﯿﻮب ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎي اﻟﻘﺎﺋﯽ ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻋﯿﺐ ﻫﺎي اﺳﺘﺎﺗﻮر ﻫﺴﺘﻨﺪ. در اﯾنجا ﺑﺮرﺳﯽ ﺟﺎﻣﻌﯽ از ﻋﯿﻮب ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻮﺗﻮر اﻟﻘﺎﺋﯽ، دﻻﯾﻞ ﺑﻮﺟﻮد آورﻧﺪه و روش ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺪﻟﺴﺎزي اﯾﻦ ﻋﯿﻮب ﺻﻮرت ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ .در اداﻣﻪ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻋﯿﺐ اﺗﺼﺎل ﺣﻠﻘﻪ ﺑﻪ ﺣﻠﻘﻪ ﺳﯿﻢ ﭘﯿﭽﯽ اﺳﺘﺎﺗﻮر ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮔﺮدﯾﺪه و از ﺟﻨﺒﻪ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ و ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﻧﺪ.
اﯾﺪه اﺻﻠﯽ ﺷﺒﯿﻪ ﺳﺎزي ﻣﻮﺗﻮر اﻟﻘﺎﺋﯽ ﻣﻌﯿﻮب ﺑﺎ ﻋﯿﺐ اﺗﺼﺎل ﺣﻠﻘﻪ ﺑﻪ ﺣﻠﻘﻪ ﺳﯿﻢ ﭘﯿﭽﯽ اﺳﺘﺎﺗﻮر ﺑﺎ در ﻧﻈﺮﮔﺮﻓﺘﻦ اﺛﺮ اﺷﺒﺎع ﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺴﯽ اﺳﺖ و ﺷﺒﯿﻪ ﺳﺎزي ﻣﻮﺗﻮر اﻟﻘﺎﺋﯽ ﺳﻪ ﻓﺎز ﻣﻌﯿﻮب ﺑﺎ ﻋﯿﺐ اﺗﺼﺎل ﺣﻠﻘﻪ ﺑﻪ ﺣﻠﻘﻪ ﺳﯿﻢ ﭘﯿﭽﯽ اﺳﺘﺎﺗﻮر، ﺑﺎ و ﺑﺪون در ﻧﻈﺮﮔﺮﻓﺘﻦ اﺛﺮ اﺷﺒﺎع ﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺴﯽ اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ .ﺳﭙﺲ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎي ﻣﺨﺘﻠﻒ اﯾﻦ ﻧﻮع ﻋﯿﺐ اﺳﺘﺨﺮاج ﺷﺪه و در ﻫﺮ دو ﺷﺮاﯾﻂ ﺧﻄﯽ و اﺷﺒﺎع ﺑﺎ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻋﻤﻠﯽ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺷﺪه اﻧﺪ .ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ در ﺷﺎﺧﺺ ﺟﺪﯾﺪي ﺑﺎ وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎي ﻣﻄﻠﻮب ﺗﺮي ﺟﻬﺖ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﻋﯿﺐ ﺣﻠﻘﻪ ﺑﻪ ﺣﻠﻘﻪ ﺳﯿﻢ ﭘﯿﭽﯽ اﺳﺘﺎﺗﻮر ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ و در ﻧﻬﺎﯾﺖ ﻣﻄﻠﻮب ﺗﺮﯾﻦ ﺷﺎﺧﺺ از ﺑﯿﻦ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎي ﻣﻮﺟﻮد ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ.
موتورهاي القایی به دلیل سادگی و استحکام ساختمان، ارزانی، محدوده وسیع سرعت و پاره اي مزایاي دیگر کاربرد گسترده اي پیدا کرده اند. به همین دلیل پایش وضعیت این نوع موتورها جهت شناسایی خطاها در مراحل اولیه پیدایش آن ها، به ویژه در توان هاي زیاد، اهمیت زیادي دارد. بنابراین تشخیص خطاي اتصال حلقه در زمان هاي اولیه وقوع آن می تواند مزیت هاي زیر را در بر داشته باشد :
- جلوگیري از آسیب عمده به موتور و تعمیرات زمان بر و پر هزینه آن.
- جلوگیري از توقف غیر منتظره خط تولید.
- کاهش تلفات.
حصول مزیت هاي فوق مستلزم اطلاع به هنگام از شدت و موقعیت (فاز) خطاي اتصال حلقه موتور است. این امر معمولا از طریق آشکارسازي بعضی آثار مترتب بر رفتار موتور در اثر بروز خطا میسر است. معایب موتورهاي القایی را می توان به سه گروه اصلی : مکانیکی، روتور و استاتور تقسیم کرد. هر کدام از این خطاها ریشه در عوامل متفاوتی دارند و آثار مختلفی بر عملکرد موتور می گذارند. حتی بعضی از خطاها ممکن است خود منشا بروز خطاهاي دیگر شوند.
…
فهرست مطالب تحقیق خطاهای داخلی موتورهای الکتریکی
- مقدمه. 6
- عوامل پدید آورنده خطاهاي سیم پیچ: 12
- تنش هاي حرارتی.. 12
- تنش هاي الکتریکی.. 14
- تنش هاي مکانیکی: 16
- تنش هاي محیطی.. 18
- روش هاي تشخیص خطا در سیم پیچ استاتور. 18
- روش هاي تهاجمی.. 19
- نویز صوتی.. 19
- لرزش…. 20
- دما 20
- تخلیه جزیی.. 21
- آنالیز گاز. 22
- ضربه. 22
- سرعت زاویه اي لحظه اي… 23
- گشتاور فاصله هوایی.. 23
- شار مغناطیسی.. 24
- روش هاي غیر تهاجمی.. 25
- جریان خط استاتور. 26
- توان: 29
- ماتریس امپدانس توالی.. 30
- ترکیب موتورهای فشار ضعیف LV : 33
- انواع خطا های موتورهای آسنکرون و فانکشن های حفاظتی آنها: 34
- راه حل هایی برای ترمز الکتریکی در درایو ها electric brake vfd.. 38
- ترمز شار موتور. 38
- اصل چاپر ترمز. 43
- پیکربندی مدار تریستور غیرموازی… 45
- اصول کلی IGBT مبنی بر واحد های بازسازی… 47
- مراجع: 55
منابع تحقیق خطاهای داخلی موتورهای الکتریکی
- ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺧﻄﺎي ﺣﻠﻘﻪ ﺑﻪ ﺣﻠﻘﻪ ﺳﯿﻢ ﭘﯿﭽﯽ اﺳﺘﺎﺗﻮر ﻣﻮﺗﻮرﻫﺎي اﻟﻘﺎﯾﯽ ﺳﻪ ﻓﺎز ﻗﻔﺲ ﺳﻨﺠﺎﺑﯽ ﺑﺎ در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ اﺛﺮ اﺷﺒﺎع ﻣﻐﻨﺎﻃﯿﺴﯽ، ﻣﻬﺪي ﺻﺒﻮري ، داﻧﺸﮕﺎه زﻧﺠﺎن
- تشخیص عیب گیربکس در موتورهاي القایي با استفاده از روش آنالیز سیگنال مربع جریان، سید محمد جواد رستگار فاطمی،حامد الماسی، چهارمین کنفرانس ایدههای نو در مهندسی برق
- اراﺋﻪ روش ﺟﺪﯾﺪي ﺟﻬﺖ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺑﺮ ﺧﻂ اﻧﻮاع ﺧﻄﺎﻫﺎي ﺳﯿﻢ ﺑﻨﺪي داﺧﻠﯽ در ﺗﺮاﻧﺴﻔﻮرﻣﺎﺗﻮر ﻗﺪرت ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﺷﺒﮑﻪ ي ﻋﺼﺒﯽ اﺣﺘﻤﺎﻻﺗﯽ، ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻣﻌﺘﺒﺮﯾﺎن، ﮐﺮﯾﻢ ﻋﺒﺎﺳﺰاده، ﺣﺴﯿﻦ ﭘﺎﯾﺪارﻧﯿﺎ، ﺳﻠﻤﺎن ﺣﺎﺟﯽ آﻗﺎﺳﯽ. ﻫﻮش ﻣﺤﺎﺳﺒﺎﺗﯽ در ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﺑﺮق
- ﻣدل ﺳﺎﺯﻱ ﻭ ﺷﺒﻴﻪ ﺳﺎﺯﻱ ﺧﻄﺎﻫﺎﻱ ﺳﻴﻢ ﺑﻨﺪﻱ ﺍﺳﺘﺎﺗﻮﺭ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﺍﻟﻘﺎﻳﻲ ﻗﻔﺲ ﺳﻨﺠﺎﺑﻲ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺭﻭﺵ ﻣﻐﻨﺎﻃﻴﺴی ﻣﺪﺍﺭ ﻣﻌﺎﺩﻝ ، ﮐﺮﻳﻢ ﻋﺒﺎﺱ ﺯﺍﺩﻩ ، ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺭﺩﺑﻴﻠﻲ ، ﺍﺳﻤﺎﻋﻴﻞ ﺳﺎﺭﺍﻧﻲ
توجه:
تحقیق خطاهای داخلی موتورهای الکتریکی شامل یک فایل ورد 50 صفحه ای و یک پاورپوینت 20 اسلایدی می باشد.
لینک دانلود فایل بلافاصله پس از خرید بصورت اتوماتیک برای شما ایمیل می گردد.
به منظور سفارش تحقیق مرتبط با رشته تخصصی خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
سفارش تحقیق
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.