توضیحات
بهینه سازی پارامترهای پایدارساز سیستم قدرت برای افزایش میرایی با متلب
دراین پروژه مساله بهینه سازی پارامترهای پایدارساز سیستم قدرت برای افزایش میرایی سیستم پیشنهاد شده است که برای افزایش کارایی و بازده پایدارساز از کنترل کننده ی فازی استفاده شده است. مساله نیز با الگوریتم بهینه سازی فاخته حل شده است. روش پیشنهادی برروی شبکه تک ماشینه به باس بینهایت و سیستم چهار ماشینه دو ناحیه ای اعمال شده و نتایج شبیه سازی کارایی و مقاوم بودن کنترل کننده را نشان داده است.
در این پروژه ابتدا روش طراحی کلاسیک PSS و سپس طراحی پایدارساز فازی ارایه شده است. سپس پارامترهای آن بهینه سازی شده و نتایج شبیه سازی برروی شبکه تک ماشینه به باس بینهایت ارایه شده است.
از زمان توسعه سیستمهای قدرت و اتصال سیستمهای قدرت بزرگ به یکدیگر، نوسانات کوچک و با فرکانس پایین وجود داشتهاند که اکثراً پس از گذشت چند دقیقه از بین رفته یا با گسترش و زیاد شدن این نوسانات موجب جدایی شبکه و فروپاشی آن شدهاند. اولین نمونه از نوسانات فرکانس پایین و سیگنال کوچک هنگامی مشاهده شد که اتصال بین شمال غرب و جنوب غرب پوورپول[1] در آفریقای جنوبی صورت پذیرفت[1]. سیستم بهم پیوسته به صورت مناسبی عمل میکرد ولی پس از مدتی نوسانات فرکانس پایین در حدود 6 سیکل در دقیقه شروع شده و بوجود آمدند. پس از مدتی این اتصال بین ناحیهای قطع شد و ناحیه شمال غرب بصورت 3 سیکل در دقیقه و ناحیه جنوب غرب با 11 سیکل در دقیقه برای مدتی کوتاه نوسان مینمود. آن زمان تصور شد که دلیل این نوسانات نیروگاههای آبی غالب در شمال غرب و نیروگاههای غالب بخاری در جنوب غرب بودهاند.
با تجربهای که از اتصال سیستمهای قدرت به یکدیگر تا کنون حاصل شده است، مهندسان در زمینه برق و تولید آن، به این نتیجه رسیدهاند که نوسانات سیگنال کوچک و فرکانس پایین، به دلیل کمبود میرایی مدهای مکانیکی سیستم بهم پیوسته میباشد و میتوان با افزودن کنترلکنندههای جانبی به این سیستمها، میرایی دلخواه و مورد نظر را بدست آورد. امروزه اکثر سیستمهای قدرت بزرگ در شمال آمریکا به تجهیزات کنترلی جانبی مجهز شدهاند و اغلب این پایدارسازها از نوع PSS میباشند، ولی همچنان نوسانات فرکانس پایین اتفاق افتاده و رخ میدهند. باید توجه نمود که این پایدارسازهای جانبی ابتدا برای سیستم تک ماشینه متصل به باس بینهایت[2] طراحی شده و در سالهای اخیر تنظیم و طراحی این پایدارسازها بصورت چندماشینه نیز انجام میپذیرد[2].
بهینه سازی پارامترهای پایدارساز سیستم قدرت برای افزایش میرایی با متلب توسط کارشناسان گروه ۱.۲.۳ پروژه پیاده سازی گردیده و به تعداد محدودی قابل فروش می باشد.فایلهای پروژه به صورت کامل پس از خرید فایل بلافاصله در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
سفارش پروژه مشابه
درصورتیکه این پروژه دقیقا مطابق خواسته شما نمی باشد، با کلیک بر روی کلید زیر پروژه دلخواه خود را سفارش دهید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.