توضیحات
عنوان: روش های مختلف کنترل هزینه های پروژه
- برنامه مدیریت هزینه
- برآورد هزینهها
- ابزارها و تکنیکهای برآورد هزینه
- قضاوت کارشناسی
- برآورد پارامتریک
- برآورد پایین به بالا
- هزینهی کیفیت COQ
- نرمافزار برآورد مدیریت پروژه
- تعیین بودجه
- کنترل هزینهها
- منابع
برای اجرای موفقیتآمیز یک پروژه، باید بین هزینه و بودجهی فرآیندها و فعالیتهایی که در راستای رسیدن به اهداف صورت میگیرد، تعادل برقرار کنیم.
اگر میخواهیم پروژهای را با موفقیت اجرا کنیم و به نتایج دلخواه برسیم، باید بتوانیم هزینههای پروژه را محاسبه کنیم، منابع مورد نیازمان را بررسی کنیم و یک مبنای مشخص برای مسیر پیشرفتمان در نظر بگیریم.
مدیریت هزینه درواقع روند برنامهریزی و کنترل بودجه یک پروژه یا کسبوکار است و فعالیتهایی نظیر برنامهریزی، برآورد، بودجهبندی، تأمین مالی، مدیریت و کنترل هزینهها را شامل میشود؛ بهطوریکه پروژه در محدودهی بودجهی مصوب تکمیل شود. برای مثال در پروژههای ساختمانی، ارزیابی هزینه مواد، تجهیزات و حقوق و دستمزد کارگران ضروری است؛ یا در یک پروژهی IT، باید هزینههای توسعه نرمافزار و حقوق و دستمزد کارکنان فناوری اطلاعات را مشخص کنیم.
مدیریت مؤثر هزینهها، باعث میشود هر پروژه جزئیات منحصربهفردی داشته باشد؛ زیرا شرایط خاص هر پروژه، بودجهی مخصوص به خود را میطلبد. بااینحال صرف نظر از اینکه یک پروژهی توسعهی نرمافزاری، یک پروژهی ساختمانی یا یک پروژهی درونسازمانی را هدایت میکنید، باید در پروسهی مدیریت هزینه، چهار مرحلهی کلیدی را در نظر بگیرید:
برنامه مدیریت هزینه
برنامهی مدیریت هزینه بهروشنی مشخص میکند که هزینههای یک پروژه، چگونه در طول سیکل حیات پروژه مدیریت و کنترل میشوند. به عبارتی این برنامه، فرمتها و استانداردهای اندازهگیری و کنترل هزینههای را تعیین میکند. شما باید نکات زیر را در برنامهی مدیریت ذکر کنید:
-چه کسی مسئول مدیریت هزینهها است؟
-چه افرادی جایز هستند هزینهها یا بودجهی پروژه را تغییر دهند؟
-کمیت هزینهها را چگونه اندازهگیری و گزارش میکنید؟
-فرمت گزارشها و تناوب آنها چیست؟
درنهایت، فاکتورهای زیر خروجی این فرآیند هستند:
-واحدهای سنجش (ساعتها، روزها و هفتههای کاری اعضای تیم، مقیاسهای کمی، قیمت مقطوع برای سنجشهای نقدی)
-سطح دقت (درجهای که برآوردهای هزینه را بر مبنای آن گرد میکنیم)
-سطح درستی (دامنهی قابل پذیرش برای برآوردهای واقعی که هزینههای احتیاطی را هم شامل میشود)
-آستانهی کنترل (سطح انحراف مجاز از هزینههای برنامهریزیشده)
-قوانین سنجش عملکرد
-فرمت گزارشها
-روشهای حسابداری و سایر جزئیات
توجه:
- برای دانلود فایل پاورپوینت لطفا اقدام به خرید فرمایید.
- پس از خرید بلافاصله لینک دانلود فایل برای شما ایمیل خواهد شد.
سفارش پاورپوینت دلخواه
به منظور سفارش پاورپوینت با جزئیات دلخواه خود بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.